Voksen kat

Vil lige starte med at sige at jeg ikke leder efter en ny kat lige nu… Jeg savner stadig alt for meget Benjamin.

mit spørgsmål er… Hvor leder man efter en voksen kat maine coon med stamtavle . Hvis nu der var en side man kunne holde øje med måske ?
Jeg synes det rart og bruge lang tid på at kigge efter den helt rigtige voksne kat.

jeg ved jo der er mange killinger og finde… Men jeg er ikke sikker på hverken bobine eller jeg er til killinger…

Killingelisten har også en omplaceringsliste for voksne katte: http://www.killingelisten.dk/vokviskuld.php :slight_smile:

Kender du en maine coon opdrætter eller to? Den slags finder man nogle gange bedst via jungletrommerne. Nogle opdrættere har voksne til omplacering, men kun til det helt rigtige hjem og derfor ikke via annoncering :slight_smile:

Ja kender et par stykker… Det var af den vej jeg fik Benjamin for en del år siden…
Kan være jeg skal prøve det igen… Når tid er… :slight_smile:

På Maine Coon klubbens hjemmeside.
Sjov nok på killinge siden, men så kan man vælge katte over 10 måneder. :wink:

Jeg ved at der sidder to voksne Cooner hos Juniors opdrætter der lige er hentet hjem fra deres tidligere ejere og de søger nyt hjem.

Men det er måske nok lidt for hurtigt for dig.

Der er også en gruppe på FB “omplacering af voksne katte” og på DBA er der også opdrættere som annoncerer voksne MCO med stamtavle til omplacering.

Jeg får mine voksne maine coon via seriøse opdrætter jeg kender igennem mange år, jeg stiller krav til min opdrætter lige som opdrætter stiller krav til køber. Det er min erfaring, at det er en god ide at kontakte opdrætte og vise sin interesse, så finder de den kat som de vil omplacere når du er klar så er katten det sådan ca også. Men det er sjældent at den kat der lige matcher en og ens liv lige sidder og venter.

Så vil du kunne få den, når du er klar så find den nu … måske den først er færdig i avl om 1½ år

Tak for alle svarene… Er rart lige og få nogle ideer til hvordan jeg gør… Jeg vil kigge lidt på de sider i har forslået… Og kontakte de opdrætter jeg kender når jeg er lidt mere klar… Vil meget gerne finde den helt rigtige hankat…