Voliere

Bare et forslag til delvist hjemmebygget voliere. Købte et “brugt” drivhus med HÆRDET glas som ikke går i stykker. knap halvdelen af glasset blev udskiftet med trådnet, nu har kattene mulighed for ly læ & sol, de bruger volieren året rundt, i sommermånederne bliver der trukket et solsejl over så de kan vælge skygge.

17 Synes om

Det ser godt ud. :slight_smile:

3 Synes om

Tak for det. det kræver lidt arbejde men det er det hele værd, især når man kan sætte sig ind i “drivhuset” og bruge lidt tid med kattene. OBS: Trægulv og hylder er ubehandlet lærketræ = ingen olie eller kemikalier.

6 Synes om

God ide. :ok:

3 Synes om

Tak for det. At lade kattene rende frit er desværre ikke en mulighed, vi bor i Herning med trafik i nabolaget og jeg har set rigeligt med katte som er kørt ned, dog ikke mine katte, de skal selvfølgelig have mulighed for at komme ud så derfor denne voliere med fri udgang fra to kattelemme i huset.

5 Synes om

Den frie adgang fra huset er en misundelsesværdig luksus. Jeg skal bære min kat til og fra løbegården, når den gør mig opmærksom på, at den vil ud/ind.

5 Synes om

Hej Finn. som billedet viser er der løbegang fra førstesalen i huset via kattelem til volieren, ikke så nemt at lave, men den anden adgang til volieren via kattelem kommer fra stueetagen ud i en mindre "løbegård / Sti lavet i en halvbue af volierenet, ikke meget mere end en halv meter bred. Denne betyder dog at kattene frit kan vælge om de vil ind eller ud 24/7 i døgnet året rundt, dog ikke til nytårsaften, der bliver de holdt inde.

4 Synes om

Det var da en skide god ide til anvendelse af udtjent drivhus :+1:t2: og en god idé til at omgå nogle regler i boligforeninger, hvor man ikke må hegne haven ind.

7 Synes om

Desværre må man mange stede ikek have drivhuse, som dette vil klassificeres som :frowning:

I min afdeling må vi heldigvis godt hegne ind, og vi er flere der har gjort det, med mig som foregangsmand.
I naboafdelingen, som er identisk med min, må de ikke hegne ind. De må slet ikke have deres kan med i haven, andet i snor, hvis formanden skulle bestemme. (På boligforeningen er de ikke enige, for haven er en del af lejemålet)
Årsag: Han synes at min have er grim, og det vil han ikke have i “sin” afdeling…
(Min indhegning er dog godkendt, så den kan han godt pakke væk)

7 Synes om

Jeg troede ikke formanden bare måtte bestemme sådan noget selv…

Skal der ikke stemmes om man må hegne eller ej?

1 Synes om

Formanden har skam stilelt det som forslag.
*Men boligforeningen vil ikek godkender det, de mener at det er imod reglerne, da det begrænser brugen af boligen

5 Synes om

Jeg troede sådan set ikke der var nogle der kunne bestemme om der måtte sættes et drivhus op :woman_shrugging: Det var netop derfor jeg tænkte en “let” model ift. udeareal til mis. Well sådan kan man jo blive så overrasket.

2 Synes om

Måske skulle den “borgmester” så finde en anden afdeling at bestyre ?. jeg kender godt typen med deres små shreiff-stjerner. Min gamle mor solgte sin kolonihave pga. alder, jeg kommer stille og roligt med bil og trailer for at rydde op og tømme stedet til den nye ejer, der kommer så en hysterisk formand rendende og siger at jeg ikke må køre ind på området, jeg spurgte hvordan jeg så skulle rydde haven ! med en trillebøre eller hvad ? svaret var at jeg skulle fjerne bil og trailer NU… Mit svar var, at det nok er en kolonihave men det er en offentlig grusvej så bare skrup af, hvis du er utilfreds så ring til politiet, Han gik og jeg hørte aldrig mere fra kolonihavens Borgmester. Essensen er at man skal følge lovgivningen og de regler som er skrevet i leje/ejer kontrakten, hverken mere eller mindre, det kan være en træls kamp men ret skal være ret. Desuden så vil jeg ikke længere kalde det et drivhus, næsten halvdelen af glasset er udskiftet med trådgitter så et drivhus er det bestemt ikke længere.

4 Synes om

Jeg skal bare ikke have sagt noget.
Jeg er selv formand i den afdeling hvor jeg bor.
Her lægger vi en helt anden linje i bestyrelsen, og beboerne bakker os op i den måde at arbejde på.

Bare man husker hvor matrikelgrænsen er…

9 Synes om

Jeg er usikker på om man må have drivhus hos os også. Det skal i al fald ansøges om hos selve boligforeningen, og måske fjernes når man flytter, medmindre nye lejer vil overtage det. Og det er nok også lidt stort ift vores mindre rækkehushaver i denne afdeling i al fald. Hvorimod at man gerne må have hæk (med trådhegn på indersiden, alle stederne der er hæk er de små 30 år gamle og høje nok) eller trælamelhegn op ud mod vejen. Afdelingen har sørget for ens sorte træhegn mellem boligernes have - og det er OK med strøm eller udhæng på indersiden.

5 Synes om

Ja der er åbenbart mange og meget forskellige regler :slightly_smiling_face: Jeg tænkte også på sådan et mindre et til ex en væg. Det kunne være et fint alternativ til ingen udeadgang og det kunne give mulighed for et åbent vindue om sommeren, hvis det blev lidt strategisk placeret :wink: med net i stedet for glas… så kunne man da stille en potte med kattegræs derind, for at retfærdiggøre “drivhuset” :sunglasses:

6 Synes om