Vores første American Shorthair-killinger har set dagens lys

Jeg har jo helt glemt at poste det, men her er de, bedre sent end aldrig. To små fede American Shorthair-killinger efter GC Fairy 4 U Update (en smuk bruntabby han, som har været logerende her i huset) og QGC RW Fairy 4 U Ruby, bedre kendt som Pølsemis. :wink: Der er en torbie hun (mini-Ruby) og en rødtabby han (mini-Grisling), og de er helt ustyrligt nuttede. :hjerte: Ruby passer dem til UG, og er så stolt, at hun næsten ikke kan være i sit lille skind. :smiley:

Fedlinger … der er vist ikke mangel på mad der syd på :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Tillykke med dem … hvor er de bare fiiiine :hjerte:

Hvor er de bare nuttede :hjerte:

Hvor er de skønne.:hjerte: Stort tillykke. :thumbup:

Stort tillykke med dem :hjerte: hvor er de bedårende!

Må vi få forklaret, hvad American Shorthair er? F.eks. i forhold til British Shorthair. (Udover at det selvfølgelig ikke går an at kalde sådan nogle katte i Amerika for britiske - eller russiske, franske eller europæiske. )

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1297201]Må vi få forklaret, hvad American Shorthair er? F.eks. i forhold til British Shorthair. (Udover at det selvfølgelig ikke går an at kalde sådan nogle katte i Amerika for britiske - eller russiske, franske eller europæiske. )

vh

Andreas[/QUOTE]

fandt en ældre tråd der snakker om det
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=54732&highlight=grisling+og+ruby

Tillykke med dem! De er godt nok nuttede. :wehuu: :wehuu: :wehuu:

De er pivlækre - intet mindre :hjerte::hjerte:

En Britekilling til sammenligning. Jeg har nu også set American der lignede en BRI til forveksling og omvendt. Men Briten har desværre udviklet sig i retning af en mindre kat med kortere næse og for nogle en mærkværdig øreplacering og tynde ben.
Det bliver spændende at følge de to små bamser, jeg elsker røde katte:)
Marina

Mht om de ligner Briter, så har jeg en sjov historie: første gang, jeg havde Grisling med på show, mødte jeg selvfølgelig “alle dem, jeg kender”, som er vant til at se mig med Maine Coons. Flere af dem spurgte, på sådan en underlig, forsigtig måde, hvad min nye kat var for en. Og hver gang, når jeg sagde ASH, sagde de “selvfølgelig! Gudskelov! Jeg var bange for, om nogen havde solgt dig en totalt dårlig brite”.

Så ja, ASH “ligner” briter, men de er godtnok dårlige briter, med hård pels, for store ører, firkantet snudeparti og forkert øjenform. :DU

:smiley: Hvor er de kære! Racen er en af årsagerne til, at SNO findes, så de står vores hjerte nært <3 Stort tillykke! Hvad jeg forstår på vores udenlandske opdrættervenner, så er det en helt unik og herlig lille katterace <3

Har man mødt Grisling og Ruby så kan man kun smelte over den race - stort tillykke med de to små skønheder Pil :inlove: