Vores første køb til den kommende kat

Det er dejligt med jeres anbefalinger…

Men jeg syntes personligt at 2000 er mange penge for en Kradsetræ til en kat. Da vi havde en kat tidligere var det hellere ikke et dyrt et og det holdte i 7 år. Og kunne havde holdt længere hvis ikke hun skulle aflives. Men nu må vi se. Vi kigger og undersøger de forskellige steder.

Helt enig, sørg for at finde et træ eller lave et selv hvor stammerne er af træ eller andet fast materiale. Papstammer duer seriøst bare ikke.

Jeg har flere ting af XL serien til mine Maine Coons og det holder upåklageligt og er til at komme til for almindelige penge.

Husk mange der skriver herinde er enten opdrættere eller flerkatteejere.
Der er lidt mere slid på hjem i de situationer.

En enkelt kat vil nok næppe heller gakke helt så meget ud som en flok, men derfor alligevel hav i baghovedet at få købt noget ordentlig noget således det ikke er penge ud af vinduet eller endnu værre farligt for katten.

Typisk er det bedre at have vand og madskåle for sig.
Men dette er gode skåle til evt. tørkost i den ene og vådkost i den anden og så et par vandskåle på forskellige steder i huset.

Se iøvrigt denne lille artikel fra Agria, den syntes jeg er ret god Pas godt på din kat - Agria Dyreforsikring

2 Synes om

Mange tak for linket. Det var noget man kunne forholde sig til… :grin:

1 Synes om

Maja - De behøver ikke være så brede, som dem du viser :slight_smile: Men gulv-til-loft anbefales, med en god lang stamme fra gulvet, så katten kan strække sig ud og hvæse kløer. Mange katte er glade for hængekøjer, dog ikke nødvendigvis så dybe som de eksempler du har fundet :smil:

Jeg kunne ikke finde et uden hule, men noget ala dette ville jeg gå efter

Nu er denne transport kasse købt… i mellem størrelse. Og toilet… så er vi vist godt klar når vi engang finder den rigtige kat, til vores familie.

8 Synes om

Problemet er at vi har mega langt til loftet og må ikke skrue i væggen for vores udlejer… :person_facepalming:

Ah, ja det er ærgerligt. Kan jeg godt se giver lidt problemer

Hos petfun skal du give din lofthøjde, så den kommer til at passe, den sættes i spænd, så der ikke skal skrues i loftet, super løsning, så er også er mulighed for at flytte rundt

Der er undtagelser fra alle regler :wink: Når Dopey skruer numsen op ad havelågen (står i det fjerneste hjørne i forhold til havedøren) for at få ordentligt momentum og derefter sætter af, løber hele vejen gennem stuen, op ad trinene (jeg har forskudt plan) og derefter springer op i nederste køje på kradsetræet, er der dælme kræfter bag - og han behøver ikke nogen opmuntring fra de andre til at gøre det :smiley:

7 Synes om

Hvad kg kan denne transport kasse tåle, som jeg har købt? Andre der har denne model? Der hvor vi købte den, sagde hun at den ikke skulle være mindre.

1 Synes om

Udfra billedet, så vejer den selv 1,7 kg og har bæreevne på 18 kg. i alt … som jeg forstår det :gruble:

3 Synes om

Syntes bare det virkede som meget når vi “ bare” skal transportere en kat :blush:

katte kommer også i store størrelser…

Men mon ikke det blot er lavet for at være på den sikre side og så også kunne klare at katten hopper lidt rundt derinde og derved påvirker kassen med lidt flere kilo.

Bare et gæt og nej jeg gider ikke lige regne efter hvor meget mere en kat vejer hvis den hopper og sørger for kun at lande på en pote, men skulle den gøre det er det smart at kassen kan holde til det :wink:

Det er så fint. Den er købt og betalt. Når det kun er korte ture den skal være deri, så tænker jeg det er fint.

Hvis vi får en stor kat, så er det meget heldigt at der er plads til den. :grinning:

Vi har den, samt to andre størrelser, hellere kassen er lidt for stor end for lille. specielt hvis de stadig halvsover når de kommer med hjem fra dyrlægen, så er det vigtig de kan ligge udstrakt for luftvejen i kassen.