Vores kat tisser på gulvet

Vores kat har vi haft i 4 år.

De sidste 3 uger har hun tisset på gulvet, men har også brugt kattebakken.

Hun tisser i kattebakken 2 gange ca og så tisser hun på gulvet… Hvorfor??

Vi har haft hende til dyrelæge, hvor han fjernede hendes livmoder fordi der var betændelse i og hun have to cyster, men på trods af at han har fjernet den, blliver hun ved med at tisse på gulvet.

Og når hun tisser er det i det samme hjørne, på trods af at jeg vasker med rodalon hver gang hun har tisset.

Hendes kattebakken er altid ren og vi har været ude at købe noget nyt kattegrus. Extreme classic uden parfume.

Og hun er blevet behandlet for blærebetændelse.

Er der nogle af jer der kan hjælpe os… Hvad vi skal stille op eller prøve??

Dyrelægen ved ikke hvad der mere skulle kunne gøres.

Så råd og hjælp søges :smiley:

Knus Maja

Jeg ville få blære og urinveje undersøgt nærmere - ultralydsscanning eller røntgen kan måske afsløre noget… måske skal hun åbnes igen…

Urenlighed kan blive en dårlig vane.
Hvis det altid er samme sted hun tisser, kan du enten hindre hende adgang dertil (fx lukke døren) eller placere en ekstra kattebakke på stedet. Det kan somme tider løse problemet.

Til Vivi

Vi har prøvet at have to kattebakker men alligevel tisser hun på gulvet…

Men hun laver stort i kattebakken, det gør hun alrig på gulvet, men tis det er på gulvet.

Min pointe er ikke at have 2 kattebakker, men at stille den der hvor hun plejer at sætte sig og tisse på gulvet :slight_smile:

Og for alt i verden lade være med at vaske stedet med hverken klorin eller ajax… begge dele dufter som “nåh det er HER jeg skal tisse” for en kat :slight_smile:

Prøv evt at dække stedet til med sølvpapir. De fleste katte hader at træde på sølvpapir…

Men det er selvfølgelig hvis det er ET bestemt sted hun tisser. Hvis det sådan er rundt omkring kommer det nok til at se lidt sært ud med sølvpapir alle vegne.

For mange år siden havde vi en kat der havde fået den fikse ide at tisse under vores sofa… Der blev vi anbefalet af opdrætteren at lægge mølkugler (kan ikke huske navnet men de stinker lissom urinalkugler, de der hvide ting der ligger på herretoiletter… og som jeg i øvrigt aaaaldrig har set :wink: )

DEM kan katte nemlig ikke li*! Og det virkede. Men man skal så kunne holde ud at ens hjem i en periode lugter som et pissoir :lol:

Min store killing er begyndt at tisse i min seng :mad:
Hold op det er anstrengende… Han er ganske rask så det er bare som han har fået en dårlig idé… jeg håber jeg kan få brude vanen…

[QUOTE=Bornholmeren;647679]Min store killing er begyndt at tisse i min seng :mad:
Hold op det er anstrengende… Han er ganske rask så det er bare som han har fået en dårlig idé… jeg håber jeg kan få brude vanen…[/QUOTE]

Brug voksdug som sengetæppe i en periode - det bryder vanen :slight_smile:

Det kommer an på katten:-)

Yaba elsker at tisse på voksduge, så for ham ville det blot være en dejlig stor kattebakke :slight_smile:

[QUOTE=Maja89;647402]Vores kat har vi haft i 4 år.

De sidste 3 uger har hun tisset på gulvet, men har også brugt kattebakken.

Hun tisser i kattebakken 2 gange ca og så tisser hun på gulvet… Hvorfor??

Vi har haft hende til dyrelæge, hvor han fjernede hendes livmoder fordi der var betændelse i og hun have to cyster, men på trods af at han har fjernet den, blliver hun ved med at tisse på gulvet.

Og når hun tisser er det i det samme hjørne, på trods af at jeg vasker med rodalon hver gang hun har tisset.

Hendes kattebakken er altid ren og vi har været ude at købe noget nyt kattegrus. Extreme classic uden parfume.

Og hun er blevet behandlet for blærebetændelse.

Er der nogle af jer der kan hjælpe os… Hvad vi skal stille op eller prøve??

Dyrelægen ved ikke hvad der mere skulle kunne gøres.

Så råd og hjælp søges :smiley:

Knus Maja[/QUOTE]

prøv at tænke tilbage, har du ændre nogle vaner? Ændret arbejdstider? er mere / mindre hjemme? Fået ny kærste? osv.

Jeg har en kat som er meget følsom overfor alle ændringer i hverdagen, han vil tisse i min seng hvis jeg ændre mine vaner for meget :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;647769]Det kommer an på katten:-)

Yaba elsker at tisse på voksduge, så for ham ville det blot være en dejlig stor kattebakke :-)[/QUOTE]

Der vil jo altid være undtagelser. Men for 99% af katte, der tisser i dyner, er det en løsning.

Det var et godt råd… jeg tog ham midt i akten forleden og fik råbt så højt at han blev meget forskrækket, han har ikke gjort det siden, men ellers vil jeg afprøve dit råd… :slight_smile: