Hej. Vi har fået den dejligste killing på 13 uger. Han er faldet godt til og er også blevet rigtig gode venner med vores hund. I starten havde han lidt uheld og vi løb fast med ham til Bakken efter leg og når han havde sovet og spist. Nu bruger han bakken Hele dagen uden problemer, men om aftenen/natten tisser han på dynerne eller på madrassen.
Jeg sover pga af sygdom i stuen på gulvet på min madras og næsten hver morgen jeg vågner har han tisset i min seng eller på min dyne…Han har også gjort det hvis han har været ovenpå ved pigernes værelser, men tænker at det er fordi der ikke var bakke på 1 salen. Jeg synes det er rigtig ærgeligt og vil jo gerne kunne putte med ham, men så længe vi har alt det sjov så kan det ikke være en mulighed. Har overvejet at lade ham sove på badeværelset, men det skær i mit hjerte ved tanken om at han skal sidde og miave der ude. Hans bakke står mindre end 2 meter fra hvor jeg sover. Hvis I har nogen gode ideer eller løsninger tager jeg i mod med kyshånd :).
Hvilke forhold kommer han fra :?
Bakketræning er noget grundlæggende, der burde være på plads i den alder.
Om dagen kan du lægge voksdug hen over sengene - det burde løse problemet.
Om natten er det jo lidt sværere. Er der ikke et sted han kan være, som måske ikke lige er badeværelset, men hvor der ikke er nogen senge?
Bruger du samme slags kattegrus som han kom fra? Hvor længe har du haft ham? Sover hunden samme sted?
I IKEA kan man få nogle madrasbeskyttere med frotteoverside, så din madras i det mindste ikke bliver ødelagt. Og voksdug om dagen, som Vivi siger (jeg har også engang brugt billige badeforhæng fra IKEA hen over sengen, da jeg havde hankat i soveværelset). ![]()
Jeg ved godt, det nok ikke er det største problem. Men jeg synes, I skal sørge for, at der er en bakke på 1. salen også, så der er altid er en bakke inden for rækkevidde, og uheldene begrænses mest muligt. Ellers kan killingen jo ende med at blive vant til bare at sætte sig, hvor den nu lige befinder sig, når den skal.
Tak for jeres svar. Han kommer fra en alm familie hvor han var sammen med 3 søskende og hans mor, de havde også 2 hunde.
Vi har haft ham i lidt over 1 uge. Jeg har faktisk kun et rum med dør i og det er badeværelset :). Ellers er der den store af pigernes værelse med dør, men den lukker hun jo bare :). Hvis nu jeg havde sovet i soveværelset havde vi bare kunne lukke døren, men jeg sover jo på gulvet i stuen og rydder hver dag madrassen væk… Vi har som sagt ingen problemer om dagen, kun når lyset bliver slukket og vi skal sove :(.
Vores hund sover også i stuen og engang imellem putter både hund og kat i hundens seng. Andre gange sover han i sit krafsetræ med hængekøje… Som regel når han HAR tisset i min seng, for så er det jo lidt ulækkert at være der, skulle man tro han tænker den lille rod ![]()
Min nu 2 årige hankat tissede også på min dyne om aftenen/natten, da jeg fik ham hjem som 12 ugers fra internat. Og det kan han stadig finde på (mindst 2-3 gange om måneden og i perioder hver nat), så nu går turen snart til dyrlægen en sidste gang
Jeg ville ønske, jeg havde ladet ham sove på badeværelset dengang, for så var det måske ikke blevet så fastgroet en vane…
Kan du ikke lukke ham ude af soveværelset om natten :?
Jeg bor i en 1v, så det vil betyde badeværelset, hvilket også vil gå udover min anden kat, som stort set altid sover i ske med mig. Det ville jeg måske kunne leve med (dog med dårlig samvittighed), men han er nu også begyndt at tisse andre steder indimellem, hvis jeg har fjernet dynerne - nullerput, gulv, puder… Og han er gennemtjekket af flere dyrlæger.
Øv Charlotte hvor er det ærgeligt at det fortsat er et problem :(.
Jeg håber inderligt at det her bare er start problemer, og lige nu forsøger vi alt hvad vi kan med alle de gode råd der er kommet. Han har fået en bakke på 1 sal, men har indtil nu slet ikke ville bruge den, han foretrækker den vante i stue etagen. I nat forsøger vi med at etablere ham på badeværelset med hans bakke og et hyggested han kan putte og sove… Håber at det kan blive en løsning lige nu til vi har prøvet de forskellige ting af :). Men det er ikke med min gode vilje at han er nød til at sove derude
![]()
Nu er det jo lidt svært at få lugten helt væk fra sengen, men jeg tænker lidt, at det kan være blevet en vane fordi den lugter som tissested nu.
En anden mulighed kan måske være, at han stresser over et eller andet og så kan feliway måske afprøves?
[QUOTE=Mifle;903883]Nu er det jo lidt svært at få lugten helt væk fra sengen, men jeg tænker lidt, at det kan være blevet en vane fordi den lugter som tissested nu.
En anden mulighed kan måske være, at han stresser over et eller andet og så kan feliway måske afprøves?[/QUOTE]
Har I vasket sengetøj med Rodalon eller brugt Urine Off? Det har været min løsning… Og så spule madrassen og hælde Rodalon på den.
Det kan i hvert fald ikke skade med en Feliway! Den dækker dog kun ca 30 kvm (så vidt jeg husker), så den skal sidde dér, hvor han opholder sig mest
Alternativet er den i sprayform, hvor I så kan sprøjte udvalgte steder. Jeg bruger begge dele.
Ligner kattebakken på 1.sal den i stueetagen? I kan evt bytte grus i de to bakker, så den nye kattebakke lugter velkendt.
For en sikkerheds skyld ville jeg nok få tjekket hans urin for blod, for stress kan gøre slimhinderne følsomme, så de kan komme til at bløde og det kan gøre ondt på katten.
Jeg håber virkelig for jer, at det lykkes at gøre ham renlig - min situation ville jeg ikke ønske for nogen S
Jeg vaskede igår med rodalon for første gang, så ved ikke endnu om det hjælper. Han har sovet på badeværelset i nat. Han miavede i 10 min og så var han helt stille lige indtil kl 7 i morges, så det har været en succes. :). Ingen uheld på badeværelset men kattebakken var brugt ![]()
Mht Bakken ovenpå, så var det bare en nød løsning til jeg får købt en rigtig, så det blev vores gamle opvaskebalje :).
De gange han har tisset på min dyne har jeg ikke kunne observere noget unormalt og jeg havde lyst sengetøj på, så tror ikke der er blod i.
Hvad er feliway for noget??
De kan købes hos dyrlægen eller på nettet.
[QUOTE=Mrs.S;904131]
De gange han har tisset på min dyne har jeg ikke kunne observere noget unormalt og jeg havde lyst sengetøj på, så tror ikke der er blod i.[/QUOTE]
Du kan ikke altid med det blotte øje se at der er blod i. Jeg har prøvet at indlevere en urinprøve, som godt nok var en smule mørk, og der var MEGET blod i. Det koster vist kun omkring 300 kr at lavet og tjekket en urinprøve ![]()
Synes lige at jeg vil fortælle hvordan det sidste stykke tid er gået. Simba har sovet på badeværelset siden jeg skrev sidst.
For 2 dage siden prøvede vi at lade ham sove i stuen igen, da der ingen uheld havde været om natten på badeværelset.
Og det er bare gået SÅ godt. Ingen uheld og han går på 1 sal og bruger kattebakken om natten så den er han også blevet fortrolig med nu :). Så alt i alt kun positive vibrationer herfra. Tak for jeres hjælp ![]()
Det var en dejlig opdatering ![]()
takker for din dejligt positive update ![]()
Hvor er det dejligt at høre. ![]()
Dejlig opdatering
Det5 kan være der bare har været for meget plads i starten. Og at han måske sov godt og ikke nåede bakken i begyndelsen?
Uanset… når bare det er stoppet så er det jo hovedsagen ![]()
Jeg har selv haft en periodisk dynetisser… det er et mareridt. Jeg kunne kun forhindre det ved ikke at ha’ en dyne. Altså sov jeg med et tæppe i stedet for dyne. DET var nemlig ikke interessant, det var kun min dyne. Og kun min, aldrig Mandens >_<
Katten der gjorde det blev aflivet af helt andre4 årsager (kræft)
Men det KAN også være en mulighed. Altså at fjerne dynerne i en periode. Hvis nu andre render ind i samme problem ![]()
Det har i hvertfald været et hit at flytte ham i en periode. Det var ikke kun min dyne der stod for skud, også min mindste datters dyne er blevet ekstra vasket, men det er slut nu :).
Han er blevet så dygtig :)…