Vores lille due-unge

hold da op hvor er den smuk :inlove:

mine piger har ligget og ser på flyvend duer i dag jeg tror de syntes de fløj alt for højt :tihi:

vores nu velvoksne due holder stadig til hos os, og han er stadig ikke helt tryg ved os, men nu flyver han ikke længere væk når vi kommer.
han sidder trofast på vores lampe udenfor vores hoveddør hver dag og venter på vi giiver ham lidt guf, vi har købt en vildfuglebalnding med store nødder/korn/frø til ham og det nyder han i stor stil og han er ved at udvikle sig til en kornfed due.
han kommer osse hen i nærheden af os når vi kommer hjem osv osv og går vi udenfor og laver et eller andet sidder han tæt på os og følger med i hvad vi laver.
når vi taler til ham lægger han hovedet på skrå og kigger meget intenst på os.
han er nu så sød og nuttet.
vi ville ønske vi ku gøre meget mere for ham end vi gør, men han er trods alt en vild fugl og sådan skal det bare være

så ser det ud til at vores adoptiv-due enten har forladt os el er død, for vi har ikke set skyggen af ham i 14 dage ej heller i området hvor vi ellers osse tit har spottet ham når han ikke har siddet på sin pind her hos os.
vi kigger dagligt efter ham osv.
vi kan så kun håbe på at hvis han evt er død at hans død så har været hurtig og smertefri.

vi vil ihvertfald savne den smukke fugl og hans kalden på os og sin mad hver morgen

Det er en meget sød og specielt flot due, og det var skønt at læse om jeres rednings aktion.

Når det nu er over et år siden, og han pludselig har forladt jer, kan han jo også have fundet sig en sød lille due dame.
Så glemmer de ofte alt om deres adoptiv ‘forældre’, det har jeg i hvert fald hørt om andre vilde dyr og fugle.

Så vi må da håbe, at han har fundet sig en mage og har planer om fremtidige små duer.

Op med humøret, og håb på det bedste. Meget kan ske.