Vores nye spisebordsstoles liv er på spil!

Hej alle i skønne Kg’ere.

Vi har købt nye spisebordsstole. Sæde og ryg er i et og er lavet af stof… :slight_smile:

Nu kommer så problemet. Kattene (især Ejner og Oda) ææææææælsker dem! især hvis de kan blive helt vilde og hvæsse lidt klør i dem :surrender1: . Det er desværre ikke noget som behager stoffet, og allerede nu kan jeg se trådene. (for god ordens skyld vil jeg lige sige at de har flere kradsetræer og får klippet negle - det er ren hygge og leg i stolene)

Jeg har så kig på det der ‘kat gå væk’ spray, for at skåne stolene. Men der er jo et virvar af mærker, udgaver mm. Jeg gider bare ikke spilde penge på en helt masse spray, hvis nogle har bedre erfaringer med ét mærke end et andet.

Så har nogle af jer erfaringer med det ene, fremfor det andet? :?:smiley:

På forhånd tak! :ups:

Hvad har de af andre kradsemuligheder? Og hvordan er det placeret?

Min erfaring er at der bare er stole der er lavet med henblik på at udfordre katteejere :wink:
Det eneste jeg har kunne konstatere er at stof kradses i PUNKTUM! :rolleyes: Aviser, eddikevand, sølvpapir, overtræk, masser af andet krads med diverse baldrian, catnip spray på… you name it…
Stole af stof = kradsepost.
Vi har nu stole af træ i køkkenet og af læder i stuen :slight_smile:

De har et Banana Leaf kradsetræ i kontoret Kradsetræ Natural Home III | zooplus.dk … Det kradser alle 3 katte på. og så har vi ‘kradsestof’ i gangen, på væggen, som også alle tre bruger og et mindre kradsetræ i stuen :D…

[QUOTE=DK Sugieh;1300121]Min erfaring er at der bare er stole der er lavet med henblik på at udfordre katteejere :wink:
Det eneste jeg har kunne konstatere er at stof kradses i PUNKTUM! :rolleyes: Aviser, eddikevand, sølvpapir, overtræk, masser af andet krads med diverse baldrian, catnip spray på… you name it…
Stole af stof = kradsepost.
Vi har nu stole af træ i køkkenet og af læder i stuen :)[/QUOTE]

Hoooooooold… Vi har lige købt dem! :tihi: Jeg kan bare se alle de der spray man kan købe i dyrebutikker, og tænkte om en af dem måske virkede :kryds:

Sorry :ups: Men det er altså sådan det forholder sig her i huset :smiley:
Jeg har aldrig brugt de “gå væk kat” ting, for jeg tænker det lugter mere end bare på emner hvor det benyttes og jeg synes det er uheldigt at det lugter fælt i kattens næse i de rum, hvor de egentligt gerne må være :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1300126]Sorry :ups: Men det er altså sådan det forholder sig her i huset :smiley:
Jeg har aldrig brugt de “gå væk kat” ting, for jeg tænker det lugter mere end bare på emner hvor det benyttes og jeg synes det er uheldigt at det lugter fælt i kattens næse i de rum, hvor de egentligt gerne må være :)[/QUOTE]

Det havde jeg ikke tænkt på. Stolene står egentlig også ret tæt på deres mad og vand :(…

Stolene var billige… Det er nok bare det jeg må trøste mig med :tihi:

Hmm…sy nogen betræk du kan trække over stolene i dagligdagen?
Sådan noget halvløst stof er ikke så attraktivt at kradse i som en dejlig fast flade.
Og så kan du jo tage betrækkene af, når der kommer gæster. :høhø:

Hvis de kradser for at markere, kan en Feliwayspray måske hjælpe.
Den lille af dem koster så vidt jeg husker kun 80 kr, så det er da et forsøg værd? :slight_smile:

Trim klospidser rigtigt tit, så de ikke får så godt fat :slight_smile:
VH
Susanne

Alcantara! :ok:

Kattene kradser næsten ikke i det. Og når de gør, så kan det ikke ses.

Det løser selvfølgelig ikke trådstarters problem. Men tænk på det, når stolene skal ombetrækkes. :slight_smile:

vh

Andreas

Jeg fik fjernet plejebimsens lyst til at kradse min sofa i stykker, ved at still en kradsepæl for enden af sofaen. Så måske at en velplaceret kradsepæl hjælpe?