Vores udestue

Vi fik i går ordnet udestuen med ret godt resultat synes jeg selv :slight_smile: Men vores spisebord og stole er ikke helt “zen” :tihi:
Jeg ved godt hvad jeg gerne vil købe, men desværre har vi også et budget :slight_smile: Så… Inspiration og link til BILLIG løsning er velkommen :slight_smile:

Lidt sofahygge :slight_smile:

Anses også som færdig :slight_smile:

Ind/udgang til have.

Og her er problemet så :slight_smile: Bordet er som sådan ok. Teaktræ med patina :slight_smile: De gamle krostole er også ok, de er robuste og skide gode at sidde på, men det er umuligt at finde nogle magen til…

Hilfe :slight_smile: Nå ja, det har været tanken at hente den grønne have ind i udestuen, hvilket jeg synes er lykkedes i den ene ende :wink:

:wink:

Find nogle flere krostole brugt, og mal hele sættet i en nuance, der passer til det grønne klæde i sofagruppen. :slight_smile:

Da det vil være synd at male bordet. ville jeg vælge at male alle stolene sorte, for at passe til møblerne i den anden ende af udestuen. Evt. købe nye ens stole (billige brugte stole og male sorte). Sy en pude til hver stol, i samme stof som I bruger i sofaerne. Så vidt jeg husker, opfatter dine katte en dug som legetøj, er det rigtig? I så fald er en dug til hverdag udelukket, men I kunne vælge at have en dug til “finere” brug, i sammen stof som i sofaerne. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1294417]Find Krostol på DBA - køb og salg af nyt og brugt

:wink:

Find nogle flere krostole brugt, og mal hele sættet i en nuance, der passer til det grønne klæde i sofagruppen. :)[/QUOTE]

Tro mig, DBA mm er gennem travet :slight_smile: Der er bare ikke lige nogen indenfor en rimelig radius :slight_smile: Det hjælper lige fedt at jeg skal hente 2-4 stole 200 km væk, naturligvis betale for dem OG så skal til at male :wink:
Sidste år tror jeg det var, havde IKEA nogle grønne stole der ville have været perfekt, men dem forhandler de så ikke mere… ÅRK! :slight_smile:

Dug er kun når misserne er i koma :smiley: Men du har ret, jeg synes også på en eller anden facon det vil være synd at male bordet også selvom det ikke er sååååå kønt igen :slight_smile:
Maling vil jeg faktisk helst undgå, men jeg kan godt se på alle mine søgninger at det nok ender med jeg må bøje mig, hvis jeg ikke vil slippe slanterne :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1294421]Dug er kun når misserne er i koma :smiley: Men du har ret, jeg synes også på en eller anden facon det vil være synd at male bordet også selvom det ikke er sååååå kønt igen :slight_smile:
Maling vil jeg faktisk helst undgå, men jeg kan godt se på alle mine søgninger at det nok ender med jeg må bøje mig, hvis jeg ikke vil slippe slanterne :)[/QUOTE]

Alene det at male stolene sorte, vil få det til at hænge langt mere sammen med de andre møbler, og give et mere ens og rent udtryk. Dianas ide er også udmærket, men personlig synes jeg at det vil fungere bedre med sort. Men jeg vil også gerne have noget grønt der hen, og der ville en dug ha været oplagt, bordet slipper for maling men kommer til at passe bedre. Surt kattene ikke deler din opfattelse af hvordan en dug skal bruges. :smiley:

Bordet kan I jo slibe og give olie, så burde det blive fint igen. Evt lave dækkeservietter i den grønne farve, som stoffet i sofaerne. Igen, er de vil også kun fremmed når de skal bruges, for ellers er det vel også kattelegetøj. :smiley:

[QUOTE=Enki;1294423]
Bordet kan I jo slibe og give olie, så burde det blive fint igen. Evt lave dækkeservietter i den grønne farve, som stoffet i sofaerne. Igen, er de vil også kun fremmed når de skal bruges, for ellers er det vel også kattelegetøj. :D[/QUOTE]

Den er hermed adopteret :slight_smile: Slib, olie og dækkeservietter :thumbup: så må jeg se, hvad det ender med af stole… man kan vel også bare købe nogle billige sorte :gruble:
Der er nemlig to plader til bordet, så det kan blive ret stort, og det gider vi godt :slight_smile: Af og til ender vi med at være mange :slight_smile:

Lækker udestue :smiley:

Du må lige melde ud, når du har været i gang med slibning og olie - vores arvede bord trænger nemlig også til en tur :wink:

Ikea har dette udvalg Møbler, boligtilbehør og inspiration til hjemmet - IKEA

Og vælger I nogen af de billige, kan det hurtigt blive billigere (og meget lettere) end at begynde at male stole selv. God maling koster.

Evt kan I beholde de to krostole, og male dem. Så I stadigvæk har noget godt at sidde på, når det bare er jer to. Alt efter hvad I ender op med af andre stole. :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1294424]Den er hermed adopteret :slight_smile: Slib, olie og dækkeservietter :thumbup: så må jeg se, hvad det ender med af stole… man kan vel også bare købe nogle billige sorte :gruble:
Der er nemlig to plader til bordet, så det kan blive ret stort, og det gider vi godt :slight_smile: Af og til ender vi med at være mange :)[/QUOTE]

[QUOTE=Lykke;1294426]Lækker udestue :smiley:

Du må lige melde ud, når du har været i gang med slibning og olie - vores arvede bord trænger nemlig også til en tur ;)[/QUOTE]

I kan se her hvor godt det blev, da Gizzemissen gav sit bord en omgang. :ok:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=46623&highlight=teaktr�sbord

Er du da SÅ færdig det er blevet fint!!! :smiley: Nå jamen så må mutter jo bare i gang :smiley:

Tror det må blive demher. De er faktisk ok :slight_smile:

Med dækkeservietter og en hynde på sædet, så tror jeg det kommer til at se fint ud :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1294431]Tror det må blive demher. De er faktisk ok :slight_smile:

Med dækkeservietter og en hynde på sædet, så tror jeg det kommer til at se fint ud :)[/QUOTE]

Enig :thumbup:

gør det gør det! :slight_smile:

Jeg har gjort deg sammen trick med et palisanderbord. Men da det er finer turde jeg ikke pudse det særlig meget. Det gik en grundig omgang med sandpapir korn 1000. Ca lige så meget sand som på en blød klud… Men det hjalp på et par skjolder. og så fik det ellers palisanderolie til den helt store guldmedalje. Bordet drak næsten en halv flaske ca. 1 dl. :open_mouth:

Husk i øvrigt kun at pudse med årerne. Det giver sikkert sig selv, men hvis… :slight_smile:

God fornøjelse og husk før efter billeder. :slight_smile:

Nyt spørgsmål :slight_smile:
Jeg har lige forsøgt forsigtigt med korn 800, men bordet er lakeret så jeg kan vel godt starte med Eks korn 400? Så vidt jeg kan se er bordet massivt.

[QUOTE=DK Sugieh;1294420]Tro mig, DBA mm er gennem travet :slight_smile: Der er bare ikke lige nogen indenfor en rimelig radius :slight_smile: Det hjælper lige fedt at jeg skal hente 2-4 stole 200 km væk, naturligvis betale for dem OG så skal til at male :wink:
Sidste år tror jeg det var, havde IKEA nogle grønne stole der ville have været perfekt, men dem forhandler de så ikke mere… ÅRK! :)[/QUOTE]

Vi har da kattegalestafetten! :slight_smile: Det kan da godt være, du kan købe nogen andetsteds i landet, hvis vi sætter den i værk. :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1294437]Nyt spørgsmål :slight_smile:
Jeg har lige forsøgt forsigtigt med korn 800, men bordet er lakeret så jeg kan vel godt starte med Eks korn 400? Så vidt jeg kan se er bordet massivt.[/QUOTE]

Hvis massiv, så bare klø på! Men er du nu helt sikker på det er det? Skisme være ærgerligt at få pudset igennem…

Dog sørg for at du ikke får lavet fordybninger når du pudser. Jævnt ensartet tryk hele tiden.

Når lak skal af, så ja noget større korn, ellers “brænder” lakken fast på papiret.
Lav dog lige en slibe prøve på en af pladerne, bare for at være sikker. Dog vær forsigtig med pladerne, de kan sagtens være af finer selvom selv bordet er massiv.

Du har ret :slight_smile: Men jeg tror jeg har besluttet mig for de sorte. Så skal jeg ikke til at male :wink:
Med mindre… jeg bare finder STOLENE! Indtil videre går jeg efter de sorte :slight_smile:

[QUOTE=Enki;1294428]I kan se her hvor godt det blev, da Gizzemissen gav sit bord en omgang. :ok:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=46623&highlight=teaktr�sbord[/QUOTE]

Hold da magle for en forskel!!

Så er der jo faktisk håb for vores. Det har stået i solen i mange år med en flacon på midten, og vil tro det i hvert fald ikke har fået behandling i en 6 år.

Jeg kunne ikke lige undgå Hugo kom med, han ville nusse :ups:

Glæder mig til at se dit, Luise! Sikke aktiv du har været i dag :thumbup:

[QUOTE=Lykke;1294443]Hold da magle for en forskel!!

Så er der jo faktisk håb for vores. Det har stået i solen i mange år med en flacon på midten, og vil tro det i hvert fald ikke har fået behandling i en 6 år.
[/QUOTE]

Der er masser af håb for jeres, det kan sagtens reddes. Farveforskellen på mit var langt værre end jeres og mit er nu ensfarvet.
Men det tager tid, en del knofedt og rigelige mængder olie til at mætte bagefter.