Jeg var i petworld i dag og så denne, som skulle kunne bruges både til hund og kat. Jeg leder jo efter en transporttaske til misserne og synes det lyder smart at man kan tage den på ryggen.
Er der nogen der har erfaringer med en taske/rygsæk som denne?
Jeg har haft noget lignende - og ja, jeg syntes også det var smart, at jeg kunne have den på ryggen…
Altså lige indtil at det blev virkelighed og jeg skulle til at bruge den!
For - man kan jo ikke SE sin kat! man kan ikke have en fornemmelse af, hvordan katten har det, om den er ved at få en lynlås op, om den føler sig tryg eller ej…
Så den der fine rygsæk blev givet videre og jeg investerede i stedet i tasker som bare skal hænge over skulderen
[QUOTE=Ann K;928803]Jeg har haft noget lignende - og ja, jeg syntes også det var smart, at jeg kunne have den på ryggen…
Altså lige indtil at det blev virkelighed og jeg skulle til at bruge den!
For - man kan jo ikke SE sin kat! man kan ikke have en fornemmelse af, hvordan katten har det, om den er ved at få en lynlås op, om den føler sig tryg eller ej…
Så den der fine rygsæk blev givet videre og jeg investerede i stedet i tasker som bare skal hænge over skulderen :D[/QUOTE]
Jeg har godt nok ikke prøvet en rygsæk, men det var også min tanke - at man ikke kan se katten, og hvad den foretager sig.
Hm hvis en kat står på bagsædet i en bil kan man jo heller ikke se om den er ved at få lynlåsen op? (som vi fandt ud af da Adelie pludseloig stod løs i bilen da vi var kørt fra Herning fordi hun havde fundet ud af hvordan lynlåsen på Sturdi-tote’n skulle klares… (nu er den sikret med en lille karabinhage!)
Så ved alle lynlås-tasker kræver det efter min mening en ekstra sikring. Uanset om man skal ha’ katten på ryggen eller på bagsædet
Nu er jeg jo indehaver af en cykel og det ville bare være så smart om man kunne have katten på ryggen på den måde.
Men jeg kan godt se pointen i at det kan være svært (omend ikke umuligt, hvis ikke man har øjne i nakken) at se sin kat… Men så kan man jo tage den på maven… Og dog - det er svært at cykle med en rygsæk på maven (har prøvet - det er virkelig irriterende at ramme knæerne op i tasken hele tiden - og nok også riimelig forstyrrende for missekatten).
Det kan godt være en mere almindelig transporttaske er en bedre løsning, dyrlægen ligger heldigvis ikke så langt væk at cyklen er absolut nødvendig.
Men tak for svar:ok: