Warriors?

Jeg er nysgerrig - er stødt på en bogserie med katte som “personer”.

Er der nogen af jer der er stødt på en børne/ungdomsbogserie der hedder Warriors? Det er en eventyrserie der handler om klaner af katte: Forfatten skulle være inspireret af Tolkien, Rowling, Shakespeare?

Der er tydeligvis en enorm masse bøger i serien, og egentlig lyder de lidt underholdende:)
Into the Wild, Fire and Ice, Forest of Secrets, Rising Storm, A Dangerous Path, The Darkest Hour, Midnight, Moonrise, Dawn, Starlight, Twilight, Sunset, The Sight, Dark River, Outcast, Eclipse, Long Shadows, Sunrise, The Fourth Apprentice, Fading Echoes, Night Whispers, Sign of the Moon, The Forgotten Warrior, The Last Hope.

Jeg har bare aldrig hørt om dem før. Er det bare fordi jeg ikke har børn, eller er de ikke kendte her?

Tror måske de er rimeligt nye - i hvert fald i Danmark.

De to første bind var i Bog & Idés julekatalog og er på dansk blevet til serien om Krigerkattene og bind 1: Ud i vildnisset og bind 2: Ild og is.

Sidder faktisk med siden fra kataloget, jeg rev den ud dengang og ville egentlig have nævnt dem herinde, men kom fra det igen :tihi:

Og så skulle jeg lige på Saxo, de 2 første bind er kommet på dansk, de 2 næste kommer her i foråret og 5-6 kommer i efteråret så de er nok relativt nye bøger.

Okay, tak :slight_smile:
Det ser ud til at være et totalt fænomen derude i verden. :slight_smile:
http://warriors.wikia.com/wiki/Warriors_Books

Måske noget jeg burde kigge på, bare for at se hvad der er for noget - i Kindle udgave f.eks., det er ikke så dyrt.
(Kattetosset? Neeej da…:rulleøjne:.)

Jeg har de to første bind hjemme fra biblo, men har ikke læst dem endnu.
Men det jeg har skimmet lyder temmelig barskt.

[QUOTE=PiaR;789096]Jeg har de to første bind hjemme fra biblo, men har ikke læst dem endnu.
Men det jeg har skimmet lyder temmelig barskt.[/QUOTE]

Så ikke lige en børnebog :?

Anbefalet fra 9-12 år, så jeg et sted. Men måske ikke…

Lektørudtalelsen er fin :slight_smile:

Hunter, Erin
Krigerkattene : Ud i vildnisset (2011) - BOG

Anvendelse/målgruppe/niveau
Romanen, der er 1. bind i en serie på 6, egner sig både til højtlæsning, fra 7 år og selvlæsning, fra 10 år. Forsiden af Ildpote er både flot og tiltrækkende og bagsideteksten er spændende

Beskrivelse
Forfatteren er ikke oversat til dansk før. Bogens univers udspiller sig blandt vildkatte, i et rige, der er opdelt i fire klaner, samt Stjerneklanen, en slags guddom. Klanerne har bl.a. en anfører, en healer, krigere og lærlinge. Tordenklanen har hovedrollen i bindet. Den unge tamkat Ildpote optages i klanen efter et varsel. Klanen er svækket, fordi vejrforandringer har gjort føden knap. Også Skyggeklanen mangler føde og de gør krav på bytte, fanget på Tordenklanens område. Det kommer til kamp mellem klanerne og Tordenklanen fordriver Skyggeklanen bl.a. takket være Ildpotes tapperhed og dygtighed. Men Ildpote oplever også indre spændinger og magtkampe blandt Tordenklanens krigere. Handlingen er velkomponeret og spændende. Den er velskrevet i et levende, beskrivende og dialogrigt sprog. Man får indtryk, selvom det ikke er så dybt, af kattene, deres væsen og reaktioner, der er tæt på virkelige kattes

Sammenligning
Bogen har ingen fantasy-elementer, alligevel vil læsere af serien Krøniken om Mistelten, synes om den. Det samme vil læsere af Dyrene fra Lilleskoven, 1980 og senere udgaver

Samlet konklusion
Det er en velskrevet og spændende fortælling om klansamfundet og om eksterne og interne magtkampe. Kapitlerne har passende længde til højtlæsning. Jeg venter spændt på 2. bind. Serien skal læses i rækkefølge

På aakb er de anbefalet som højtlæsning for 7-11 år - og øv nok at de ikke findes på engelsk… Nogle gange er det så befriende bare lige at læse en børnebog, men nægter altså den dansk oversættelse! :høhø:
Øv, og heller ikke på bibliotek.dk havde jeg heldet med mig om den med kattene. Men der er godt nok en Erin Hunter men titlerne er Smoke Mountain, Great Bear Lake, og The quest begins, og google fortæller mig at det er en anden serie (Seekers) om bjørne, så nu prøver vi dem… :slight_smile:

[QUOTE=Eife;789111]På aakb er de anbefalet som højtlæsning for 7-11 år - og øv nok at de ikke findes på engelsk… Nogle gange er det så befriende bare lige at læse en børnebog, men nægter altså den dansk oversættelse! :høhø:
Øv, og heller ikke på bibliotek.dk havde jeg heldet med mig om den med kattene. Men der er godt nok en Erin Hunter men titlerne er Smoke Mountain, Great Bear Lake, og The quest begins, og google fortæller mig at det er en anden serie (Seekers) om bjørne, så nu prøver vi dem… :)[/QUOTE]

Saxo.com havde dem da også på engelsk mener jeg.

:smiley: Jaah, men jeg låner altså kun! Det der med SU gør at jeg meget, meget nødigt bruger penge på bøger… Ville ruinere mig selv hvis jeg skulle købe så meget som jeg læser :tihi: Så jeg er i stedet en flittig bruger af bibliotekerne…

jeg browsede lige noget af en på Amazon. Den mindede mig mest af alt om Kaninbjerget, bare med katte. Og det er ment rosende :ok:

De ser spændende ud, må have fat i dem :slight_smile:

Har det lidt ligesom Ann R, bare en anelse kattetosset :slight_smile:

Har siden jeg var teenager jagtet bøger med katte og har aldrig stødt på dem… min datter på lige om lidt 17 år kender dem heller ikke…

Nej den første er udgivet i 2004 og den sidste er spritny. Men det er dog stadig 7-8 år siden starten :slight_smile:

Spændende - måske man skulle købe dem

Her er de første 6 bøger på engelsk til 237,20kr
http://www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=4572905

Ja den lyder rigtig spændende, jeg stødte osse på den :slight_smile:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?35690-Kender-I-denne-forfatter