Wcf udstilling i Nærum 29/2

https://www.danacat.com/index.php/da/

Der er ikke lang tid til at det sker.
Er der nogle der skal med?
Jeg kan godt lide at den bygger oven på suprem titlen hvis vi har den fra fife. Må dog tilstå at det er for langt væk til at jeg kan deltage, men det lyder spændende og ikke ligefremt dyrt…

Men hvis nogle kommer med vil i så ikke beskrive here oplevelse

Jeg ville gerne have været derovre og kigge, fordi jeg aldrig har oplevet en WCF udstilling - og samtidig kan jeg se, at de har fået fat i to gode TICA dommere (den ene dømte på TICA/FIFe fællesudstillingen i oktober sidste år og jeg ved, mange var begejstrede for hans håndtering), men jeg er ikke hjemme den weekend :frowning:

1 Synes om

Aldrig i livet

Med risiko for at få ørerne i maskinen.

Ikke fordi det er WCF - drømmer om en dag at tage til deres stor moskva udstilling og nyde alle peterbald kattene.

Men fordi den måde hele konceptet er blevet til på her i DK er mig SÅ meget i mod. Nissen i form af skjulte dagsordner, ugennemsigtig struktur og økonomi og dårlig kommunikation er flyttet med.

DET kan jeg ikke støtte op om - WCF- independent u name it. Paraplyen er ligegyldig, det er metoderne jeg ikke kan bilige.

8 Synes om

Enig !

2 Synes om

Helt ærlig…

Så ved jeg intet om det.
Jeg ved godt den kom efter katteklubben med et ønske om at den skulle erstatte katteklubben, men være i et andet forbund.

Resten må jeg er ærlig tilstå ikke er noget jeg ved noget om.

Jeg kan godt se at de ikke har samme opbakning som ticas første udstilling, men som en der ikke holder katte nyheder i tiden, så har jeg helt ærlig ingen ide om hvad du snakker om.

Så hvis du har ret Kira så lyder det forfærdeligt, men har du ikke så tænker jeg stakkels Danacat.
Men som sagt så har jeg INGEN anelse om hvad der er rigtig og forkert…

Men jeg håber der ligger seriøsitet bag klubben for jeg synes der er noget sundt ved forskellige klubber og forskellige måder at læse standarter.

1 Synes om

Tja, de skal have x gf fordi bestyrelsen tilsyneladende er gået.

1 Synes om

Jeg havde ikke set den var extra, men ja så ligner det noget der ikke behøver at ende possitivt

Det er og vil altid være en udfordring at starte noget i trods.

Danacat er ikke nødvendigvis et tilvalg af WCF for WCF og de principper de bygger på, men i nogle tilfælde et valg fordi hverken TICA eller FIFe kunne rumme.

Der er sikkert ligeså mange grunde til valg af Danacat som der er medlemmer og disse valg skal alle kunne rummes samtidig med at der stables en ny forening på benene. Det er ikke en nem øvelse de er gået igennem og går igennem i disse uger og måneder.

Mange Danacat medlemmer har forladt FIFe klubberne i vrede/skuffelse/afmagt og lige meget hvordan det vendes eller drejes er det hårde ods at starte noget nyt med.

Jeg håber for dem alle at WCF og Danacat bliver alt det som de har manglet i FIFe og håber også deres udstilling bliver en succes.

Jeg kan ikke deltage da jeg ikke har en kat jeg vurderer klar til at klare de mange ringe. Håber mange andre har mulighed for at støtte Danacat og deres udstilling uagtet ens personlige holdning til tilblivelsen af Danacat.

2 Synes om

Der er ikke mange ringe i WCF, det er TICA,
Så vidt jeg har forstået får man en alm. bedømmelse på et bord men en enkelt dommer ligesom i FIFE.
Derudover kan man på dagen tilmelde sig en ring.
Der er kun en ring pr. kategori - som er opdelt i Fertil, Kastrat og junior.
SÅ max 2 bedømmelser pr. dag og kun hvis man tilmelder sig en ring.

Jeg kommer heller ikke, da jeg skal andet den weekend.

2 Synes om

Jeg har lige siddet og regnet ud at det har kostet mig 8975 penge at få Brian til SC. Når jeg ligger så mange basseører i eget forbund, så er der ingen grund til at begynde at udstille i andre :crazy_face:
Lige om lidt skal Anoushka og en killing også starte, så jeg holder mig bare til FIFe :sunglasses:

2 Synes om