Web Attack: Exploit Kit Variant 11

Får I andre også at vide, at jeres virusprogrammer har blokeret for Exploit Kit Variant 11, hver gang i loader en side her på KG?

Der står, at angrebet kommer fra noget, der hedder http://kokosina.in/t/go.php?sid=5, som jeg også godt kan finde i kildeteksten på en vilkårlig KG-side. Dvs, jeg kan finde kokosina.in/1 - det er noget javascript noget.

Jeg har søgt på Exploit Kit Variant 11 på Google, men har indtil videre ikke været heldig at finde en ordentlig forklaring på, hvad det er.

Nope her sker der intet.

Ja, jeg har givet Birthe besked

Det er et injection script som kun meget sensitive AV reagere på. Det skulle ikke være farligt for jeres computer men er noget serverbaseret noget såvidt som jeg har kunne læse mig frem til. Regitze tager sig af det når hun engang kommer hjem i aften. :slight_smile:

Ja! Havde dog ikke lagt mærke til at det var sammenhængende med at loade KG (kører på en del sider pt.)
Men får lige præcis den besked…

Mit F-Secure kom med besked om en virus var fjernet - Tænkte ikke nærmer over det, men det var her fra. - Har ikke fået flere beskeder siden jeg loggede ind tidligere i dag.

det er samme rutine som sidst - et par af kernefilerne er formodentlig ramt af et script som jeres AVer registrerer som malware

jeg har set det og jeg fixer det i aften så vidt jeg kan… det er samme filer som sidst der er ramt - det gælder også nye versioner af forummet…

den skulle være ufarlig - bare skide irriterende

i will fix

Jeg har ikke selv oplevet det (her på min job pc) men jeg ved der sidder et par stykker på KatteGale gruppen på Fjæsbogen som slet ikke kan få lov til at komme herind af deres antivirus programmer.

kasperskym, avast og 2 andre er gået helt i selvsving over dette script…

det er AVerene der er lovlig følsomme

norton og de fleste andre AVer lukker bare af for det

Hvor er jeg glad for, at jeg har Norton :tihi:

Min Norton (som forhåbentlig snart udløber!) Fortæller mig konstant om det…
VH
Susanne

så er scriptet og de tilhørende filer slettet

hvad siger jeres AVer nu ?

Nu kommer beskeden ikke op mere - tak :smiley:

Hurra - nu kan vi komme på igen :juhu: 1000 tak.

Mit Norton har været tavst hele tiden. :slight_smile:

Sært… jeg har Avast og har ikke fået nogen advarsler i dag. Det eneste jeg oplevede var at KG var meget meget meget længe om at loade på min netbook - men da jeg er i Nordjylland i dag og de ikke har opfundet internettet heroppe endnu :wink: løber i dækning for vrede nordjyder så regnede jeg bare med det var derfor…

nå… skønt at høre at det er væk!

JAAAAAAAAA, så må jeg lege med igen :juhu::juhu::juhu:

I har været savnet:rock: Tak for arbejdet Gitze:rock:

Så er der også ro på Norton i Horsens - takker mange gange, Regitze :tak:
VH
Susanne

Jep, heller ikke mere snak fra min Norton her :slight_smile: