Weee Lux var en succes!

Lux er GLIMRENDE at fodre med!!!
Ingen tilsatte kulhydrater i form af korn eller underlige stivelsesprodukter…
Og så smager det åbenbart også godt :slight_smile:

[quote=Ann K;427618]Lux er GLIMRENDE at fodre med!!!
Ingen tilsatte kulhydrater i form af korn eller underlige stivelsesprodukter…
Og så smager det åbenbart også godt :)[/quote]

Og i naturen går kattene jo ikke udenom indvoldene (bortset lige fra musens galdeblære), så biprodukter er ikke et andenrangs produkt for dem :slight_smile: De skal så ikke gerne udelukkende have biprodukter, men sådan er det jo med alting.

Fik afvide af min dyrlæge at animalske biprodukter ikke var gode for kattene, så derfor har jeg ikke købt det? Eller andre produkter hvor jeg har kunnet se det er i.
Er det helt forkert, og bare så de kan sælge noget af det dyre?

[quote=Henriette;427638]Fik afvide af min dyrlæge at animalske biprodukter ikke var gode for kattene, så derfor har jeg ikke købt det? Eller andre produkter hvor jeg har kunnet se det er i.
Er det helt forkert, og bare så de kan sælge noget af det dyre?[/quote]

Det er helt forkert.

Animalske biprodukter er alt, der ikke direkte er kød, dvs. f.eks. indvolde og det har kattene også godt af.

I betragtning af, at dyrlægerne gladeligt sælger kattemad, der indeholder vegetabilske biprodukter, som kattene ikke kan bruge til en fløjtende f** i deres fordøjelse, så er der ikke mange dyrlæger, jeg vil bruge som kilde til ernæringslære :slight_smile:

Animalske biprodukter kan så også være ting som fjer, som kattene heller ikke kan bruge til noget - men stadig langt bedre end vegetabilske biprodukter :slight_smile: LUX er også ofte på menuen herhjemme :slight_smile:

Tak, så må jeg nok hellere købe noget lux når kattene skal forkæles :slight_smile: ellers er jeg begyndt at bruge Kyller til dem jævnligt. Killingerne er helt vilde med dem.

Henriette - Kyller er også et stort hit herhjemme - hos store som små :slight_smile:

Sjovt mine hankatte vil overhovedet ikke røre dem, men hunkatten (ca. 14mdr) elsker dem ligeså meget som killingerne - særligt mine to hankillinger, de spiser gerne 2-3 stks mens hunnerne knap når at spise en…

Henriette - Pudsigt. Her der gider mine hunkatte (de ældste) ikke, men jeg tror lidt de har været for gamle og satte i deres vaner da jeg begyndte at introducere kyllerne :slight_smile:

Inden Lux laved om på indholdet/smag kunne alle mine lide det, nu er det ikke dem alle der kan lide dem alle, men de glider da ned, og alt andet end Lux dur faktisk ikke her, så de får også Lux her.

De kræsne kræ her i huset har indtil nu afvist at spise næsten enhver form for dåsemad,
det er hændt, at de har spist en halv af de små ‘portions’ dåser eller en halv dåse tun, (fire voksne katte)
der har også været meget få andre tilfælde, men de er kræsne, og jeg havde så godt som opgivet at prøve.
Eftersom de alle er neutraliserede, vil jeg jo gerne have dem til at spise lidt andet end tørfoder.

Så, måske skulle man prøve at finde en Aldi forretning, der ligger vist én i Thisted et sted.
Nu har jeg siddet og læst det hele her, men jeg tror, der er noget, jeg har overset eller misforstået, :ups:
så jeg må altså stille et dumt spørgsmål: Hedder det ‘Lux’ eller Wee Lux’.?
Eller produktet har måske andre eller flere navne.?

(Det eneste Lux, jeg har hørt om, er håndsæbe.) :tihi:
.

Det hedder Lux.

Filur gider ikke rigtigt Lux.
Han er mere til bidder i sovs vådfoderet, hvor han så også mest er til sovsen.
Anyway- han spiser da, hvis det er det jeg servere, men ikke uden at brokke sig og tigge om noget andet først…

Mange tak. :ok:

Jeg vil prøve det, næste gang jeg kommer til ‘staden’,
der må for pokker da være noget, de kræsne kræ kan få ned. :S
.

[quote=Bente_K;429786]Mange tak. :ok:

Jeg vil prøve det, næste gang jeg kommer til ‘staden’,
der må for pokker da være noget, de kræsne kræ kan få ned. :S
.[/quote]

Ja forhåbentlig
Her er Zilaz umulig med foder når det er vådt, intet vil han ha’, og Ida, hun er også vandskelig, Kista, det kommer vidst an på humøret, og Aicha stort set alt, men ikke vådfodret fra Lidl, deres Opticat, ingen her i huset vil ha det, ikke engang sovsen.
Så jeg her er Lux det der glider bedst ned.

[quote=PiaH;429809]Ja forhåbentlig
Her er Zilaz umulig med foder når det er vådt, intet vil han ha’, og Ida, hun er også vandskelig, Kista, det kommer vidst an på humøret, og Aicha stort set alt, men ikke vådfodret fra Lidl, deres Opticat, ingen her i huset vil ha det, ikke engang sovsen.
Så jeg her er Lux det der glider bedst ned.[/quote]
Så er der nok også en chance for de stakkels forsultne kræ her i huset. :tihi:
Tak for tippet. :ok:

Har prøvet at købe 2 dåser LUX…det gider mine forkælede kræ IKKE have. Selv de 2 vildkatte vi fodrer udenfor har levnet. Så ingen succes her hos os. :frowning:

Kan kun give dig ret. Jeg fik det der blik: hvad tror du selv?

[quote=Bente_K;429992]Så er der nok også en chance for de stakkels forsultne kræ her i huset. :tihi:
Tak for tippet. :ok:[/quote]

Jeg håber da dine vil ha’ det.
Held og lykke med det.

Plejemis Nicole, som jeg ellers aldrig har set spise andet vådfoder end A/D, da hun mente, hun var ved at dø, hun har faktisk godkendt den blå LUX (selvom jeg også syntes at den så så ulækker ud, at jeg nær ikke havde købt den :p).
At der så var en underlig, ubestemmelig klump med blodårer i dåsen, som kattene også opgav overfor, det er vel så en anden historie -what
Tør man næsten anbefale det stads til en køber??