Weee Lux var en succes!

Så fik jeg endelig bevæget mig til Aldi. Vi har desværre ikke en Aldi i byen, men én i nabobyen, og jeg har ikke bil, så man skal desværre tage sig lidt sammen, før man tager bussen derhen hehe.

Nå men jeg fik købt Lux kattemad som anbefalet herindefra. Victor har lige fået en portion med kalkun og kanin, og han guflede det i sig med det samme :thumbup:

Jeg havde dog håbet på at maden var i sovs i stedet for gele, for jeg synes at gele-mad bliver så hurtigt tørt når det har stået en nat i køleskabet, men det er ikke det vigtigste.

Nu må vi se hvad han siger til de andre varianter, men vi siger mange tak for tippet herfra :wehu:

Den blå med fisk og den med oksekød er begge patéer og de er ganske “våde” :slight_smile:

Aldi får godt nok mange kattegale kunder på at have det produkt :thumbup:

[quote=Temple Bar;422139]Den blå med fisk og den med oksekød er begge patéer og de er ganske “våde” :slight_smile:

Aldi får godt nok mange kattegale kunder på at have det produkt :thumbup:[/quote]
Jeg kunne kun finde 3 varianter, og ingen af dem var med fisk. Men Victor er heller ikke så glad for fisk, så det er fint nok. Men den med okse købte jeg, og den ser ikke ud til at være i gele, så den glæder jeg mig til at se hvad han siger til :slight_smile:

Oksekød og kylling er der i, og Victor plejer at ELSKE kylling :stuck_out_tongue:
Han har endnu ikke prøvet oksekød endnu. Hverken råt eller tilberedt, så er som sagt ret spændt :slight_smile:

Når jeg ikke har friskfangede fisk eller kyller.
Står den også på Lux her…:slight_smile:

Produktet er godt - og det er prisen også…

Simon…du kan tage det resterende ud af dåsen, og lægge det i en lille plastikbøtte m. låg - så tørrer det ikke ud. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;422144]Når jeg ikke har friskfangede fisk eller kyller.
Står den også på Lux her…:slight_smile:

Produktet er godt - og det er prisen også…

Simon…du kan tage det resterende ud af dåsen, og lægge det i en lille plastikbøtte m. låg - så tørrer det ikke ud. :)[/quote]
Ja jeg har os taget det ud af dåsen og lagt det i bøtte med låg på. Synes bare at sidst jeg fodrede med våd-mad (i gele), så blev det kedeligt at se på, efter at det havde ligget i en bøtte i køleren natten over. Ofte tilsatte jeg lidt ekstra vand dagen efter, så det blev lidt mere “smattet” igen :høhø:

Og Victor ELSKEDE vandet der lå på toppen, fordi det smagte af kattemad :wehu:

[quote=Simon;422148]Ja jeg har os taget det ud af dåsen og lagt det i bøtte med låg på. Synes bare at sidst jeg fodrede med våd-mad (i gele), så blev det kedeligt at se på, efter at det havde ligget i en bøtte i køleren natten over. Ofte tilsatte jeg lidt ekstra vand dagen efter, så det blev lidt mere “smattet” igen :høhø:

Og Victor ELSKEDE vandet der lå på toppen, fordi det smagte af kattemad :wehu:[/quote]

Jeg kommer også altid ekstra vand i vådfoderet.
Rigtig god idé.
De kan aldrig få for meget væske…:thumbup:

Hvor er du dog kærlig mod den lille kat.
Jeg bliver så varm om hjertet, hver gang jeg læser dine indlæg. :heya:

Så prøvede han lige den med okse og kylling.
Han synes vist at den smager godt, men udseendes-mæssigt kan jeg bedst lide de varianter i gele :stuck_out_tongue:
Men det er jo ikke mig der skal spise det, så det kan være ligemeget haha.
Optimalt for mit øje ville dog være hvis de også lavede nogle med bidder i sovs :stuck_out_tongue:

Haha ej det er ligemeget det er bare mig der blev lidt sart :smiley:

Vi bruger også Lux er er rigtig tilfredse med det- de har stort set altid alle 4 varianter i vores Aldi, så det er dejligt, at kunne skifte lidt rundt.

Nu har jeg også været forbi ALDI efter LUX, det ligger nemlig ikke på min normale vej hjem fra arbejde.
Jeg har nu ikke forsøgt det endnu, men har købt alle 4 varrianter. Gunnar er jo på diæt, så jeg ved ikke om jeg tør blande mere ind i han allerede noget ændrede kost…
Hvordan er kvaliteten i forhold til f.esk Bozita, som mange også nævner?

Der er umiddelbart ikke meget forskel på de to produkter :slight_smile:

Nu har jeg også prøvet Lux. Den med Okse og kylling. Laban og Folmer var ellevilde:thumbup:. Jeg sad nærmest og ventede på at de ville gylpe skålen op til sidst:høhø: Mille holder sig stadig til Porta 21 med tun og krabbe. Den dame er dyr i drift:fin:

Jeg har også sneget mig i ALDI i dag.
Den gule variant (fjerkræ/and i bidder) er som den eneste tilført konserveringsmiddel… og sært nok også den absolut mest populære i butikken, den var faktisk fjernet fra alle tilgængelige kasser.

Fås Lux forresten kun i de store 400grams dåser?

Julle - Yup :slight_smile:

Næ… ikke når man læser indholdsfortegnelse… men der må være på smagen.
Aske rent ud nægter at spise Bozita (og det er altså ham, der konstant er sulten!), mens at Lux bare er guf, helt lige meget om det er bidder i gele eller pate. Go’ Dreng - være glad for det billigste! :thumbup:

Prisen kommer helt bag på mig. Lux er jo sindsygt billigt, ihvertfald når man sammenligner med Porta 21:) Så det er kun glædeligt at de guffer det i sig:)

Her i huset forsøger jeg at skifte, sådan at man får Porta 21 den ene dag og Lux den anden…
Det er to så vidt forskellige produkter, at jeg synes de skal have muligheden for dem begge…
(Selv om min økonomi da klart ville foretrække LUX :smiley: )

Mange her inde skriver at Lux er rigtig godt, så det er derfor jeg har prøvet det. Det samme med Porta21. Jeg prøver at følge anbefalingerne da jeg ikke lige kan prale af at være ernæringsekspert.

Det undrer mig bare at når Lux er så godt at det så også er så billigt og Porta21 er altså temmelig dyrt. Jeg krøller tæer hver gang jeg bestiller hjem:)

Nja… det undrer mig altså ikke med prisforskellen…
Porta 21 Kylling er fx rent kyllingekød uden alt mulig mærkeligt tilsat… faktisk ville du kunne spise det selv (og jeg kender folk, som har gjort det på vej hjem fra udstilling, hvor det var umuligt at skaffe andet :wink: ) Min mand har smagt på det og siger at det smager udmærket…
Der er ikle animalske biprodukter i Porta 21 - det er der trods alt i Lux…
SÅ et eller andet sted er Porta 21 vel et bedre produkt…
Der hvor det halter en smule, er at Porta 21 enten er kylling eller diverse varianter hvor hovedingrediensen er tun. Så sundt er det helle rike for katte at få fisk hver eneste dag…
Lux indeholder animalske biprodukter - og det er endnu ikke set, at manden har smagt på det! :wink:
Men at sammenligne de to produkter på den måde er næsten som at sammenligne jordbær med porrer… begge smager godt og er gode for dig - det er helt op til dig selv, hvilken du foretrækker og det vil være allerbedst hvis du spiser begge dele :slight_smile:

[quote=Ann K;427615]Nja… det undrer mig altså ikke med prisforskellen…
Porta 21 Kylling er fx rent kyllingekød uden alt mulig mærkeligt tilsat… faktisk ville du kunne spise det selv (og jeg kender folk, som har gjort det på vej hjem fra udstilling, hvor det var umuligt at skaffe andet :wink: ) Min mand har smagt på det og siger at det smager udmærket…
Der er ikle animalske biprodukter i Porta 21 - det er der trods alt i Lux…
SÅ et eller andet sted er Porta 21 vel et bedre produkt…
Der hvor det halter en smule, er at Porta 21 enten er kylling eller diverse varianter hvor hovedingrediensen er tun. Så sundt er det helle rike for katte at få fisk hver eneste dag…
Lux indeholder animalske biprodukter - og det er endnu ikke set, at manden har smagt på det! :wink:
Men at sammenligne de to produkter på den måde er næsten som at sammenligne jordbær med porrer… begge smager godt og er gode for dig - det er helt op til dig selv, hvilken du foretrækker og det vil være allerbedst hvis du spiser begge dele :)[/quote]

Men er Lux noget billigt junk-food? Eller er det ganske ok at fodre med?