Whiscas europe kat reklame søges

En englander fik “europe” i en quiz om hvad race hun var. Hun blev forvirret og troede det var en huskat. Forklarede det var en skandinavisk race der bla blev brugt i whiscas reklamerne. Hun mener kun der bliver brugt British shorthair i dem.

Kan i ikke lige hjælpe mig med at finde nogle reklamer hvor de har brugt europe og gerne nogle hvor de bruger American shorthair også :?:høhø: Evt lidt super nørde viden som katten/enes navn LOL

American Shorthair og Europe er da ikke den samme race- er de? Jeg har aldrig tænkt den amerikanske som samme som europeen - jeg spørger af ren uoplyst nysgerrighed lidt uden for emnet - sorry :slight_smile:

Her er nogle af reklamerne :slight_smile:

hahahah Japan tror jeg

Oh hahaha se den her

Nej, det er 2 forskellige racer

Jeg forstår simpelthen ikke TS - mener du at en englænder tror hun er en kat? eller vil du uddybe for nu er jeg nysgerrig

Har da aldrig sagt AS og Europe er samme kat. Jeg spurgte om eksempler MED AS for at vise hende der var brugt alle 3! racer.

Der er en masse fjolle test med hvilket dyr er du hvilken katterace er du osv. Er sådan en sjov test der endte på en Europe.

Nope, det er bestemt ikke samme race. Men man kan argumentere for, at Europe, Brite og American “ligner” hinanden på samme måde som Sibirer, Maine Coon og Norsk Skovkat. Altså, de er lidt samme type og har lidt samme baggrundshistorie, men de fleste kan sagtens se forskellene, om ikke før, så når man peger dem ud.

[QUOTE=lenschow;1227306]
hahahah Japan tror jeg

Thailand :wink:

[QUOTE=tzari;1227336]Har da aldrig sagt AS og Europe er samme kat. Jeg spurgte om eksempler MED AS for at vise hende der var brugt alle 3! racer.

Der er en masse fjolle test med hvilket dyr er du hvilken katterace er du osv. Er sådan en sjov test der endte på en Europe.[/QUOTE]

Jeg spurgte Off topic til det - dvs det vedkom ikke dit spørgsmål :slight_smile:

Jeg ligger ikke inde med nogle reklamer, men jeg ved fra ejeren af en sort sølv europé at han plejede at deltage i Whiskas reklamer i sin ungdom :slight_smile:

Ledte lige, og fandt da lige dette på Messybeast

Whiskas use a silver tabby shorthair; the actual breed may depend on where the ad was made - a British Shorthair, a European Shorthair or an American Shorthair. The American Shorthair (which isn’t bred in Britain or Europe) is a workaday cat and silver tabby is a popular colour in the breed. Whiskas is therefore a food for all family cats. The British Shorthair is more distinctive as a pedigree breed and the colour perhaps hints at Whiskas being a premium cat food. In Britain, earlier Whiskas advertising used variations on the idea that “8 out of 10 cats prefer it” and showed a cat (not a silver tabby at that time!) walking past other bowls to get to the bowl of Whiskas.

Hehe, og så fandt jeg da lige en NFO der havde været med i reklamerne

Gustav kom til Danmark i efteråret 1981. Han havde en flot udstillingskarriere og var fra starten med til at præge racen og dens udseende med sin store personlighed. Han var i flere år at finde på reklamer for Whiskas, og gjorde hermed fin og god reklame for skovkatten.

Se billederne her
http://www.kville.dk/page019.4.htm

Langhuset (et europé opdræt) har haft to af deres européer med i Whiskas reklamer, men jeg ved ikke hvilke katte eller aner noget om reklamerne. Men her er noget på hendes hjemmeside om det: Mine Whiskas katte - www.123hjemmeside.dk/langhuset
Jeg er temmelig sikker på at katten øverst til højre i banneret er Toru
http://web.archive.org/web/20070208105153/http://www.whiskas.dk/whiskas/da-dk/

hehe, og her skriver Whiskas selv at det er en europé www.whiskas.dk - Europe
Jeg er igen temmelig sikker på at katten er Toru

Jeg skal ikke kloge mig i racen her (selvom mit umiddelbare bud er brite?), men hvor er killingen da bare nuttet :hjerte:

//youtu.be/Zj6qjdeUYnQ

[QUOTE=Lykke;1227606]Jeg skal ikke kloge mig i racen her (selvom mit umiddelbare bud er brite?), men hvor er killingen da bare nuttet :hjerte:

//youtu.be/Zj6qjdeUYnQ
[/QUOTE]

Jeg er sikker på at det er en særdeles nuttet lille brite killing :slight_smile:

Skulle da self bare have brugt din signatur som reference :smiley:

Altså… briter og labrador hos hunde er nok noget af det kæreste i killinge/hvalpemodellen :hjerte: