Whiskas godt/skidt

Nogle katte tåler ikke Whiskas, andre katte tåler ikke Royal Canin, andre katte igen har det dårligt på Hills osv osv.

Trives katten ikke på foderet den får, er det altid en god idé at skifte foder - længere er dén vel ikke.

Jeg er ret sikker på, at ikke foderet alene tager livet af en kat :slight_smile:

@HolyMoly - Det er lige præcis måden du svarer på, jeg værdsætter i en diskussion. Du forholder dig til det skrevne, og argumenterer så sagligt med dine synspunkter.
Jeg er helt enig med dig i dit indlæg, og for i den sammenhæng at prikke lidt til galath, så spørger jeg jo netop, fordi mange test ikke giver et fuldt billede.
Det er overordnet set blevet tilgodeset i tråden, at vi diskuterer Whiskas, og jeg har lært en masse.
Hvis andre kan nå frem til en forståelse for, at et emne kan have varierende synspunkter, hvor konklussionen måske ikke falder i ens egen smag, så er det da positivt. :slight_smile:

[QUOTE=Miau;809913]@HolyMoly - Det er lige præcis måden du svarer på, jeg værdsætter i en diskussion. Du forholder dig til det skrevne, og argumenterer så sagligt med dine synspunkter.
Jeg er helt enig med dig i dit indlæg, og for i den sammenhæng at prikke lidt til galath, så spørger jeg jo netop, fordi mange test ikke giver et fuldt billede.
Det er overordnet set blevet tilgodeset i tråden, at vi diskuterer Whiskas, og jeg har lært en masse.
Hvis andre kan nå frem til en forståelse for, at et emne kan have varierende synspunkter, hvor konklussionen måske ikke falder i ens egen smag, så er det da positivt. :)[/QUOTE]

Helt personligt stritter alt på mig, når en trådstarter stiller sig på podiet og dikterer, hvad en tråd skal gå ud på og hvordan folk skal svare og debattere i den tråd, så jeg tror bare, jeg afholder mig fra at svare i eventuelle andre tråde, du opretter.

@Temple Bar - Det står dig frit for. Jeg lægger nok noget andet i ordet “diktere”, end du gør, men jeg vil til enhver tid forsøge at holde mine tråde på sporet, når der meget forudsigeligt sker en afsporing.
Første indlæg frabad religionskrig, og den retning var vi på vej til på et tidspunkt.

Miau: Men du hopper da lystigt selv med på den ene region efter den anden. Først Burger King-filosofien. Dernæst at supermarkedsfoder er hæderligt kattefoder, for “det siger nogle eksperter jo”. Holymoly har skrevet det vigtigste om den sag. Læs dog selv om kattens ernæringsbehov og kig på ingredienslister, hvis du ikke kan bruge svar fra fanatiske katteejere. De fleste af os har vist efterhånden tydeliggjort, at Whiskas vådfoder er OK, mens problemerne nærmere ligger i supermarkedstørfoder, der i blandt Whiskas tørfoder. Med rigtig mange fodre - såvel fra supermarkedet, dyrehandlen og dyrlægen - kan man ikke putte deres forskellige varianter i den samme box.

Mine katte fodres med MEGET forskelligt forder. Både tørkost og vådfoder.
Jeg fodrer med lødigt tørkost, som de har til rådighed hele døgnet, og serverer vådt eller råt et par gange om dagen.
Jeg ved det tørkost de får, er et godt foder… eks. Appaws, ilams, RC osv Så om det våde er det ene eller det andet går jeg ikke så højt op i. De er tilstrækkelig kræsne, så det der ikke er specielt godt, ja det gider de faktisk ikke æde.
Mine katte har stort set aldrig dårlig mave, og min private lommefilosofi går på at de er vant til lidt af hvert :slight_smile:
Så om Whiskas er godt eller skidt… Tja mine får det i hvert fald engang imellem og er ikke faldet død om endnu :slight_smile:

[QUOTE=Miau;809920]@Temple Bar - Det står dig frit for. Jeg lægger nok noget andet i ordet “diktere”, end du gør, men jeg vil til enhver tid forsøge at holde mine tråde på sporet, når der meget forudsigeligt sker en afsporing.
Første indlæg frabad religionskrig, og den retning var vi på vej til på et tidspunkt.[/QUOTE]

Miau - uden i øvrigt at gå ind i foderdebatten blot dette: [ul]
[li]Trådstarter ejer ikke tråden.
[/li][li]Tråde har deres eget liv og tager ofte uventede retninger.
[/li][li]Lev med det. :slight_smile:
[/li][/ul]

@FinnFrode - jeg lever med det, men det er jo ikke ensbetydende med, at jeg stiltiende behøver at acceptere det. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;810129]Miau - uden i øvrigt at gå ind i foderdebatten blot dette:
[ul]
[li]Trådstarter ejer ikke tråden.[/li][li]Tråde har deres eget liv og tager ofte uventede retninger.[/li][li]Lev med det. :)[/li][/ul][/QUOTE]

Du har så evigt ret :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg ikke nogen speciel prefærence eller stor erfaring i forhold til Whiskas. Jeg køber det en sjædent gang i mellem - og kattene kan egentlig godt li’ det. Og de når der har været serveret Whiskas har det hidtil ikke givet problemer her . Spørgsmålet er nok nærmere om det kan give problemer på den lange bane i forhold til, at man anvender det som basis vådfoder eller som basis foder?

Normalt står den FP LUX, eller home made når det gælder vådfoder herhjemme :slight_smile:

Knus Gitte

Når tråde udvikler sig, så plejer jeg bruge det jeg kan, og lade resten stå :slight_smile: Det andet kan lynhurtigt ende i noget roderi :wink:

Og den nemmeste måde at komme uden om noget, der for en er irrelevant, er at ignorere det, og spørger videre til det relevante :slight_smile:

Det må være dagens bedste råd. :wink:

Ikke stiltiende, nej, men acceptere det er du nok nødt til. Som du næsten allerede har opdaget, så har det som regel den stik modsatte effekt på folk, når man prøver at styre trådene. Der er ikke tradition for det her på KG.

Som andre skriver - brug det, du kan, og spring over resten. Nå ja, og undgå at slynge om dig med udtryk som fanatiske katteelskere. Det falder som regel heller ikke god jord. Men det tænker jeg så næsten, at du godt var klar over.

Jeg har ingen kommentar til Whiskas produkterne men jeg vil blot henvise til vores reglement her på kattegale - det er en god ide at sætte sig ind i dem :slight_smile:

De findes på forsiden og herefter om kattegale :slight_smile:

Jeg har koebt en Whiskas gele i bidder (poser m. 12x100 g). Da jeg kiggede paa indholdsfortegnelsen opdagede jeg, at fiskevarianten ikke indeholder sukker eller korn, hvorimod de varianter, der havde anden smag netop indeholdt enten det ene eller det andet (kan ikke lige huske det). Men fiskevarianten indeholder det ikke, saa det har jeg koebt. Indtil videre har de kun faaet af den pakke een gang, men de var nu begge to ret vilde med det, virkede det til.

Okay :slight_smile: Det er også en fiskevariant på dåse, jeg har set helt uden sukker og korn.

Ind imellem når Whiskas er på tilbud køber jeg nogen dåser og misserne elsker det. Vores første katte de fik Whiskas eller Pussi hver dag, for det var hvad man kunne få den gang, og de levede helt fint af det.
Vi har altid Whiskas i huset for har vi en kat der virker trist så tilbyder vi Whiskas og vil den ikke have det, så ved vi at vi skal til dyrlæge :slight_smile:
Jeg tror bestemt ikke at Whiskas er så farligt igen. Hvis det var så farligt så ville der jo dø mange katte hvert år af det, for der er virkelig mange Hr og Fru Danmarks katte derude der spiser Whiskas.
Så hvis ens katte kan lide det og de fungere fint på det, så kan jeg intet se galt i at du fortsætter med det.

whiskas er - pånær Mmmm… (oh soo…) - ikke optimalt foder … men ikke skadeligt med mindre du fodrer udelukkende med det… og der vil det stadig være at foretrække fremfor tørkost…

whiskas er ifht foderværdien bare svinedyr kost til kattene… så på den måde er det ikke at foretrække…

men skadeligt - det tror jeg ikke på…

og fanatisk… helt sikkert… jeg ejer forummet… jeg ER kattefanatiker… og i mine øjne er det et kompliment!!! men at vi er fanatikere gør at du kan stole på at vi ved NØJAGTIG hvad vi taler om - for uanset hvad vi vælger af foder, så har vi baseret det valg på viden… STOR viden om emnet…

du tager fejl hvis du tror at en “ekspert” skal hentes i et miljø der ikke tænker katte-sundhed alle døgnets 24 timer… eksperter er dem der brænder for tingene - ikke dem der bliver betalt for det

@BattleStar - dit indlæg fortjener lige en bemærkning.

Jeg er glad for, at du genkender min etikette “fanatisk”, som den var tilsigtet. Jeg vil til enhver tid mene, at mange brugere her i forummet godt vil kalde sig fanatiske på den gode måde, og sådan var min bemærkning ment.
Hvor vidt jeg så kan stole mest på den ene eller den anden kategori, er måske knapt så afgørende. Jeg vil helst suge information til mig, og så selv sortere skidt og kanel, men jeg vidste ikke, at test af foder ikke tager højde for nogle af de ting, som tråden nævner, og det er da lærerigt.
Jeg synes nu heller ikke, at min betvivlelse af nogle udtalelser er det samme som, at jeg fornægter troværdigheden af helheden.
Så hvor jeg lagde ud med et simpelt spørgsmål, endte jeg med en tur ud i forum-kultur, misforståede udtalelser og side-informationer der har en relevans i det store billede.
Nogle synes måske, at uenigheder skal ende med den ene parts overgivelse, men jeg vil altid mene, at en debat beriger mest, når man får synspunkter frem, som man ikke selv havde øje for, og så skal man bare huske, at ekspert-titler ikke i sig selv giver et synspunkt tyngde.