Hvor godt / skidt er dette foder i forhold til alm. Whiskas, og andre mærker? porta 21 osv.
Har nemlig købt 2 pakker med Fisk. Da jeg synes det er svært at variere i fisken, uden at det bliver tun ofte. Og idag fik de sardiner. De elskede det Og der stank af fisk i hele huset hehe:)
Whiskas Mmmm er helt fint. Du skal bare ikke forvente at hele posen er sardiner, f.eks. Der er kun tilsat noget med 4 eller 8% sardiner, så at de kan få lov at skrive sardiner på posen. Resten er uspecificeret kød/fisk. Det du til gengæld kan være sikker på med lige præcis Mmmm-varianten er, at der ikke er noget vegetabilsk tilsat, og der er faktisk reelle kødstykker i. Der er dog lidt farvestof tilsat. Mine plejemisser får Whiskas Mmmm til natten, hvis de har spist deres sædvanlige op.
Husk at det er meeeget billigere på Zooplus. Jeg synes prisen i supermarkederne er decideret fræk, for det er jo ikke ‘noget særligt’ - men det er sådan helt OK!
Tja, mange supermarkeder har efterhånden ryddet det ud, synes jeg. Det sælger nok ikke så godt til den pris. Min lokale Irma har ryddet deres. Men det er jo ikke sikkert, det gælder alle. Ellers har jeg også set det i Super Best. Husker ikke lige med Føtex? Men man køber det i enkelt-breve (ikke at forveksle med deres grønne økologiske serie?!) eller i en smal pap-æske med 4 breve.
[QUOTE=Blunky;557310]Yep, sindsyge priser
Men har ikke noget dankort… så det er svært at bestille over zooplus:([/QUOTE]
Det har jeg heller ikke, men jeg betaler via netbank, konto-konto overførsel.
Whiskas Mmmm - Hmmmm, hvordan er saltindholdet så i forhold til alm. Whiskas?
Dér er saltindholdet nemlig 5 gange større end anbefalet.
[QUOTE=Mega;557342]Whiskas Mmmm - Hmmmm, hvordan er saltindholdet så i forhold til alm. Whiskas?
Dér er saltindholdet nemlig 5 gange større end anbefalet.[/QUOTE]
Pas - det er jo ikke noget, de reklamerer med…
Så i øvrigt lige, at de 14% kødstykker, de reklamerer med, de er faktisk også af den kødtype, der står på den enkelte pose. Så lidt mere end 4-8%
Whiskas Mmmmmm er noget af det eneste vådfoder, som jeg kan være sikker på mine katte spiser op.
Så jeg har valgt, at det er okay de får det fremfor ingen vådfoder.
Dog gir jeg dem det hver anden dag…og så prøver jeg mig stadig frem de andre dage.
Jeg køber også hos Zooplus …her er det vist kun den tyske der har den…
Hvis I nogen gange er i Flensburg, så har de den også hos dyrehandleren i Batteristrasse…endda billigere end Zooplus.
Men hvor vile jeg ønske jeg kunne finde noget a la det samme i konsistens i større portioner, da jeg altid giver dem 3 poser af gangen
Nogen der har ideer til hvad det kunne være?? gerne i 400g dåser
Jeg tror det er sovsen, de er vilde med…
Jeg giver osse mine ret jævnligt Whiskas Mmm, og her er især fiskeposerne osse et hit, men kyllingevarianten er nu osse ret eftertragtet. Jeg er ret sikker på at rent kvalitetsmæssigt, så ligger dette produkt helt på højde med det meste andet vi fodrer med - Jeg er især glad for at der ikke er sukker tilsat :-). Jeg køber for det meste mit på zooplus.com, men herover findes det i de størrere supermarked - Føtex og Bilka har det vist fast, men osse min lokale Super Best fører det.
[QUOTE=Rikke;558306]hvis jeg skulle bruge dåsemad, så blev det feline porta
Synes alt andet er for ulødigt[/QUOTE]
Hvordan det ? …Vi bruger selv Feline Porta, fordi mine katte ELSKER det, men hvis du sammenholder det med masse af andet, så er det såmæn ikke mere lødig. Og med tanke på at Feline Porta kun har to varianter ( kylling eller tun ) så er mine erfaringer at ihvertilfælde mine ret hurtige bliver lidt trætte af altid at få serveret noget med kyllinge smag, og jeg nægter de skal spise tun hver eneste dag ( med henblik på tungmetaller )
Tungmetaller kommer fra fisken ikke fra dåsen …Der er især mange tungmetaller hvis maden er lavet af store tun, som selvfølgelig har flere tungmetaller ophobet i sig. Generelt kan man regne med at der er tungmetaller i de fleste store/gamle fisk