jeg har også lige oprettet mig jeg hedder Leumica Jeg kan godt nok ikke lige finde ud af at søge efter folk, så sker der ikke så meget… ???
Okay nu tror jeg, jeg har fundet ud af det
Jeg har fundet og inviteret dig
Og så lige et par tips til de nye spillere …
Der er nogle farvede felter, som betyder følgende: DL (Double letter) - bogstavet på dette felt giver dobbelt point, TL (Triple letter) - bogstavet giver 3xpoint, DW (Double word) - ordet giver 2xpoint, TW (Triple word) - ordet giver 3xpoint. Det gælder altså om at ramme de farvede felter, så man får flere point!
Og så kan det godt betale sig at forsøge sig frem og skrive nogle ord, som man måske ikke tror findes - det kan nemlig godt være, at de accepteres! Det kan også godt betale sig, at sætte få bogstaver, så der dannes flere ord, så får man point for alle de ord, der indgår.
Vær forberedt på at tabe de første par runder, indtil man lige lurer systemet - det gjorde jeg i hvert fald! Jeg kan nu også godt lide at spille på random board, hvor de farvede felter sidder tilfældigt og ikke i et bestemt mønster, så kan man score seriøst mange point!
Arj altså jeg er sikker på at Danpia snyder, for hun fører HELT vildt meget
Så har jeg også oprettet mig… Brugernavn Sifsaf… kommer dog nok først på noget senere - har lige nogle ting, som jeg skal have ordnet
Nu fandt jeg også ud af hvordan man spiller
- Er dog VILDT dårlig til det :klapper:
Kan ski ikke finde ud af det
Jeg har også installeret det i går og jeg var oppe til kl 3 i nat og spillet…
Jeg er vildt dårlig til det, men det sgu meget sjovt:høhø:
Jeg hedder dorte27
Nu har jeg også hentet det og jeg hedder GigantCat så må jeg se om jeg kan hitte ud af det og finder tiden
Hvordan får man lov at spille? Har fundet nogen at spille med… Har bogstaver… Staver et ord… Trykker på Play. Og får så at vide at ‘could not make move’ fordi bogstaverne skal stå på en horisontal eller vertikal linie… Halløj - det havde jeg lissom regnet ud.
Så hvad gør jeg forkert?
Der er en lang artikel om det i dagens Politiken
Det er scrabble - eller kriblekryds, som det hed da jeg var barn og scrabble er sjovt. Det er såmænd lige før jeg overvejer at anskaffe mig en smartphone bare for at ku spille med L
Ann, du staver dine ord på spillepladen, ikke?
Og hvis man starter skal man vistnok starte så ordet dækker midterfeltet, det skal man i al fald i “rigtig” Scrabble
Øv nu har jeg lyst til at spille scrabble, men uden smartphone og med en ordblind familie… må det vist blive ved drømmen…
Har fundet ud af det
Ja du er sgu helt go
Tarrrk… Du skulle se de bogstaver jeg sidder med nu. Hvad bruger man lige et C til???
CD eller PC :høhø: Så skal det bare være henover et TW eller TL, så kan det give overraskende mange point.
Det sidder jeg også med i et andet spil, c og æ og ø lorte bogstaver hehe
cykel, citron, præcis, cirka, cirkus, franc, cola…
cl, cm.
Dem bruger jeg tit:)