Hvad er dit ynglings citat lige nu(både sagt af kendte, fra sange eller film)
Fik den sjoveste i pingvinerne fra madgaskar:
“Har jeg ikke fortalt min politik for undskyldninger det er for folk der er ynkelig og tager fejl.” -LOL gude kommentar fra den selv selvudnævnte konge -LOL
Mit yndlings-citat bliver sagt af en yngling (dvs ung mand):
Erasmus Montanus udbryder nemlig “Ach quantæ tenebræ”.
Det betyder “Ak, hvilket mørke!” og han mener dermed ånds-formørkethed. Det er ikke noget, jeg citerer tit, men jeg synes, at ham Rasmus Bjerg er sjov, og har ondt af ham, når han bogstavelig talt bliver banket og tævet på plads af ridefogeden til sidst i stykket.
Det er meget dansk, desværre.
At det vil nemmere at få et egern ned fra et valnøddetræ - end det er at få manden til at smide sokkerne i vasketøjskurven :høhø: Det er så mit eget citat
Men ellers er jeg meget glad for Piet Heins citater. Især ”Bekymringer trækker en negativ rente, de vokser sig små, hvis vi kan lade dem vente”. Det kunne ikke være mere sandt!
Han er heller ikke dum, ham Hein, selvom han ikke regnes for noget rent litterært. Det går så over min forstand, men litterater er nogle gange nogle snobber.
Mit ynglingscitat/motto, er hverken fra en sang eller film, ej heller skrevet af en kendt, men af mig selv i 1989.
“Hellere alene og stærk end sammen og svag!”
Det var en tanke der kom til mig en dag, hvor jeg granskede mit forhold til min datters far; jeg valgte at forlade ham og det er et citat jeg har med i mine tanker og gøremål, hver evig eneste dag. Så det betyder rigtig meget for mig.
Hov glemte mit ynglings citat meget vise ord fra marilyn manson
“a pill that make you numb
a pill that make you dumb
a pill that make you anybody else
but all the drugs in this world,
wont safe her from herself”
fra sangen white coma
Sad og så noget børnetime eller noget den anden dag, hvor de sang: Når noget er lidt skræmmende, så tag det lidt med ro… Gør det lidt… Efter lidt… Efter lidt…
Ellers er mine yndlings citater stadigvæk:
A Person’s A Person, no matter How Small… - Horton
I might be a duck, but I’m human to! - Donald Duck
Og den her, så jeg ved en herinde - den synes jeg er rigtig, rigtig god:
Everytime you throw dirt, you lose a little ground.
Silence is one of the hardest arguments to refute. - Josh Billings
“Character is like a tree and reputation like a shadow. The shadow is what we think of it; the tree is the real thing.” Abraham Lincoln
Motto of my life: SARCASM - it beats killing people.
Brænd ikke dine broer. Du vil blive overrasket over, hvor ofte du har brug for at krydse floden!..
Denne her blev brugt af en af mine amerikanske venner som skål… jeg ville så gerne kunne oversætte sidste del til et ordentlig dansk - og selv bruge den.
Here’s to the nights that turned into mornings, friends that turned into family, dreams that turned into reality, and the likes that turned into love…
I dag er min foretrukne skål: For vores forældres børn