Jullerup Færgeby og nissebanden
Fra min yngre dage - helt klart jul på slottet. Et rigtigt juleeventyr, med alt hvad dertil hører. Øjj hvor jeg dog sukkede over prins Valentin som ung.
Fra nyere tid tror jeg Abselons Hemmelighed og Pagten.
Voksen julekalender - Fam. Andersens julehemmelighed med Putte og gas og vandmesteren Det var humor. Hvorfor kan de dog ikke genudsende den i stedet for den evendelige “The julekalender” som ganske vist var ret sjov de første 3-4 gange, men som jeg nu er blevet godt og grundigt træt af.
Vinterbyøster og Jullerupfærgeby var gode i min barndom, men de holder for mig ikke rigtigt i længden. De naive dukker uden ansigtsudtryk finder jeg faktisk lidt uhyggelige nu.
Jeg har i samme genre dog købt parodien som vist nok hedder Jallerup færgeby om livet i en getto. Den husker jeg som ret morsom.
Men Jul på slottet kan nu aldrig rigtig blive det samme igen for mig, efter at jeg har læst, at Miamaja er stripper eller bordelmutter eller noget i den stil :S
Op med døren, sagde han - og var det ikke en bamse? Jeg kan ikke huske andet end toget og så begyndelsen af sangen.
Min favorit var med Ingrid og Lillebror, der boede i et rigtig julehus ude i en skov. Men jeg tror mest, det var, fordi jeg syntes, selve papkalenderen var sjov. Når man pillede lågen af, var der et billede på bagsiden, et lille udsnit af billedet på selve kalenderen, men med en lille ændring på, og det skulle så limes på det rigtige sted
Der skal jo ikke så meget til at fornøje én, når man ikke er så gammel :høhø:
tænk sig, jeg kan slet ikke huske magnus tagmus, der er ingen klokker der ringer lige der.
fru tonya taler osse tit om en julius julemus og der er jeg osse helt lost.
jeg kan huske ingrid og lillebror, men ikke at der har været en julekalender med dem
Helt afgjort Nissebanden I Grønland!
Har flere jeg holder meget af:
Jul på Torvet
Jul i Gammelby
Jul på Slottet
Nissebanden (minus den hvor de er nede i varmen)
Pyrus
Ja jeg holdt også meget af Magnus Tagmus, og den er den første julekalender jeg kan huske fra fjernsynet. Ellers sad man jo klistert til radioen og hørte julekalender, jeg kan dog ikke huske hvad radioens julekalendere hed.
Af voksen kalendere er det, The Julekalender, men synes alligevel, at det er synd at sende den hvert år. Det er lidt som 90 års fødselsdagen til nytår, jeg har set den for mange gange, så nu er den slet ikke så sjov mere.
Den jeg har syntes mindst om, var hullet i jorden med Poul og Nulle. Jeg havde et barn på 3½ den jul, og han fattede ikke noget af den, jeg selv syntes den var kedelig. Heldigvis sendte de også 5 minutter med mumitroldene og det var okay for den lille.
[QUOTE=Milles mor;1138098]Ja jeg holdt også meget af Magnus Tagmus, og den er den første julekalender jeg kan huske fra fjernsynet. Ellers sad man jo klistert til radioen og hørte julekalender, jeg kan dog ikke huske hvad radioens julekalendere hed.
Af voksen kalendere er det, The Julekalender, men synes alligevel, at det er synd at sende den hvert år. Det er lidt som 90 års fødselsdagen til nytår, jeg har set den for mange gange, så nu er den slet ikke så sjov mere.
Den jeg har syntes mindst om, var hullet i jorden med Poul og Nulle. Jeg havde et barn på 3½ den jul, og han fattede ikke noget af den, jeg selv syntes den var kedelig. Heldigvis sendte de også 5 minutter med mumitroldene og det var okay for den lille.[/QUOTE]
poul og nulle i hullet var da osse den værste julekalender der er lavet og det er den vist osse blevet kåret til flere gange
er der så nogle der kan huske de 2 julekalendere her
jul i juleland
skibet i skilteskoven
dem kunne jeg osse godt lide
[QUOTE=Johnny;1138109]er der så nogle der kan huske de 2 julekalendere her
jul i juleland
skibet i skilteskoven
dem kunne jeg osse godt lide[/QUOTE]
Jeg har Skibet i Skilteskoven stående på dvd. Det er simpelthen en herlig julekalender med nogle skønne sange!
Jeg er mest til de gamle julekalendre som netop Nissebanden i Grønland (bonusinfo: Jeg mødte Skipper den anden dag inde på jobbet, og han er simpelthen bare SÅ rar at snakke med, og ønskede mig glædelig jul og det hele, og håbede at jeg ville komme og se den nye opsætning af Julebal i Nisseland hvor han spiller Onkel Anders. Se dét er overskud fra en kendt der giver respekt fra min side!)
Af de nyere julekalendre er jeg især begejstret for Pyrus, men også Jul i Valhal. Og så kan man jo ikke komme uden om Krummernes Jul - den første af dem vel og mærke!
Af voksen julekalendre holder jeg mig til The Julekalender og Familen Andersens Julehemmelighed.
Uh, jeg har en del julekalendere jeg elsker:
Jul på slottet
Jul i Gammelby
Trollerik
Pyrus
Nissebanden
Jullerup Færgeby
Alle de andre har jeg intet til overs for. Synes på den ene side de er kedelige og på den anden side så er de ikke altid godt lavet.
Jeg kan lide de fleste af dem med rigtige mennesker - dem med dukker gider jeg ikke se, de er for kedelige
I år ser jeg “Tvillingerne og julemanden” på TV2 - den er udmærket og så er den renset for alle de trættende sange, der ellers hærger julekalenderne.
“Pagen” opgav jeg første gang den blev sendt og jeg har ikke haft lyst til at prøve at se den igen :
Og i lighed med flere andre, så kunne jeg godt tænke mig at “The julekalender” holdt en pause og. de så sendte “Fam. Andersens julehemmelighed” i stedet