You go girl!

Jeg beklager på forhånd - jeg ved der er nogle (for ikke at sige mange) der sikkert ikke er enig med mig i denne sag.

###########################################

Da jeg kom ind hos dyrelægen, ringede dyrelægens telefon, det var en dame, som dyrelægen havde snakket med 3 gange tidligere som ville have hendes 6 måneder gammel hund fotograferet for at finde ud af, om han som voksen ville have hofte displasy (eller hvad det nu hedder).

Dyrelægen siger til damen, at når hunden ikke er ældre, vil hun ikke skrive under på hvorvidt han får hofte problemer eller ej, da det ikke er til at se på billederne på nuværende tidspunkt, da alt kan nå at rette sig op, fordi han er så ung.

Damen i den anden ende siger at hun havde haft ham med til noget hundeshow, hvor dommeren havde sagt til hende at der var stor sandsynlighed for at han fik det der hofte halløj, basseret på den måde hunden stod på, og at hun ville mene at røngten billeder var vejen frem, for der var ingen grund til at hunden skulle leve et langt liv med hofte problemer, så kunne man lige så godt få ham aflivet tidligt. :dokdok:

Dyrelægen blev så sur!! og sagde at hun ville aldrig nogensiden skrive under på et dokument der ville dødsdømme en hvalp baseret på billeder der ikke viser noget, da hunden ikke er fuldvoksen.

Jeg forstår slet ikke at en dommer til et dyre show vil være ved sig selv at sige sådan noget til folk…nogle folk tager sådan nogte meget bogstavligt!!! GRRRRRRRR:eksplosion:

problemet er: både dommer og dyrlæge kan have ret

hvis dyrlægen ikke har set hunden kan hun ikke vide det… en ting er at snakke med kunden - noget andet er at se hunden.

Hvis hun havde set min hvalp Rusalka da hun var 6 md havde hun begæret aflivning på stedet… hendes hofteledsdysplasi sendte kuglen ud af hofteskålen da hun var 8 md… med efterfølgende aflivning lige på stedet

og at det var helt galt kunne enhver dommer have spottet (ligesom vi selv gjorde) da hun var 6 md…

Så jeg vil faktisk ikke bebrejde dommeren - og heller ikke dyrlægen… for begge kan have ret og begge kan tage fejl

Det er jo selvfølgelig rigtig - jeg ved jo faktisk ikke om dyrelægen har set hunden … men med den måde hun talte til damen kunne det godt lyde som om hun kendte hunden

Synes bare det virkede så voldsomt at sige…Jeg ville blive så ked hvis jeg fik det afvide…

Hun må spørge opdrætteren. Hvis også hun vil bruge hunden i avl, må hun spørge opdrættere som bruger hundens familie i avl også.