Your favourite shop - din yndlingsbutik?

Her er tråden, hvor du kan tippe os andre om en butik, der simpelthen overgår og excellerer alle andre af byens butikker udi, hvilke(n) vare(r), de nu fører.

Byens bedste optiker, cykelbutik, hælebar, kinashop, genbrugsbutik, lækre ting-og-sager butik.

Dér, hvor du oplever service og udvalg, der rager milevidt op over mængden.

Den butik, der i stedet for de 10 andre, hvor man enten ignorerer kunden, eller straks forsøger at prakke kunden det dyreste eller her-og-nu “smarteste” på - den butik, hvor der i stedet spørges a la “Kan jeg hjælpe d med noget”, “Hvad kunne du tænke dig” og så faktisk høre efter, hvad du siger.

Den butik, hvor de ikke kommer diskende med noget, der ligner det, du allerede har på (OK, du kunne være ude efter en "afløsnings"løsning), men hører, hvad du ønsker dig.

Jeg har selv et par skønne eksempler, som jeg frekventerer igen og igen, og siger det til dem “I er bare byens bedste Irma/optiker/urmager” fordi det er sandt! Fordi man efterhånden har oplevet diverse shops i byen, og genkender de steder, hvor der er værd at komme igen.

Simpelthen fordi der er rart, og man er velkommen som (potentiel) kunde.

Men nu er bolden givet op: Which is/are your favourite shop(s)?
Gerne med begrundelse i f eks en oplevelse fra stedet :velkommen:

skal jeg handle tøj sker det som regel i en butik som hedder wagner i city vest her i århus, der får jeg topbetjening og ekspedienten ved hvad str jeg bruger og min tøjstil og tit når der er et godt tilbud lægger han min str til side for så at vise mig det når jeg kommer forbi og der er aldrig købetvang.

rigtig mange af vores dagligvare køber vi en en rema1000 4 km fra hvor vi bor, der får man service som i de gode gamle dage og købmanden selv er altid i butikken og stamkunderne hilser han altid velkommen og tit laver han gode priser til de gode kunder.

vi har osse en kvickly i nærheden som altid har vildt gode tilbud.

mange af vores varer handler vi i tyskland og der handler vi meget i en butik som hedder kruemet. de har alverdens ting og sager og osse dagligvare som koster ca det ½ af hvad andre tyske butikker vil ha for samme varer, deres udvalg er så ikke ret stort i dagligvarer.

skal vi ha pizza handler vi kun et sted og det er hos en pizza restaurant(lodos) inde i århus som jeg/vi har spist mad fra igennem de sidste 22 år, der får vi knaldgod service og pizza en er altid i top og tit laves der speciel price for you my friend, vi har 7 km ind til restauranten, men det er tiden og pengene værd og når vi bestiller er pizzaerne færdige på et kvarter uanset hvor travlt de har. måske vi har handlet der for tit, for såsnart de ved hvem de har i røret kender de bestillingen

Når det gælder tøj, så er min ynglings shop en netbutik …Jeg er SÅ vild med deres tøj/mærker, det er lige min stil, hvilke mit klædeskab kan bevidne. De to Århusianske piger som har netbutikken, har osse en fysisk butik i Århus. De har en fantastisk service, sender straks og man har den tid man skal bruge på at prøve tøjet hjemme i fred og ro - Hvis det skal byttes sker det med et smil.

Prøv at kikke her :
http://www.oakstream.dk/index.asp

Super, Johnny, og Alice - det skal jeg tjekke ud!

En ny, men kær veninde måtte flytte til Århus, og der skal ikke gå længe, før jeg besøger hende, så tak for tips!

Og da jeg hader prøvelokaler, fra H & M til Føtex, så er gode tøj-netbutikker/postordre noget, jeg foretrækker. Tak :ok:

Alice, sikke en masse lækkert tøj

har kun hørt godt om den butik Alice nævner og der er altid kunder i butikken, så for jer piger er den helt sikkert et hit

[QUOTE=MiSi;763677]Super, Johnny, og Alice - det skal jeg tjekke ud!

En ny, men kær veninde måtte flytte til Århus, og der skal ikke gå længe, før jeg besøger hende, så tak for tips!

Og da jeg hader prøvelokaler, fra H & M til Føtex, så er gode tøj-netbutikker/postordre noget, jeg foretrækker. Tak :ok:[/QUOTE]

skulle du komme til byen er du velkommen til en gang kattenus her i tilst

[QUOTE=MiSi;763677]Super, Johnny, og Alice - det skal jeg tjekke ud!

En ny, men kær veninde måtte flytte til Århus, og der skal ikke gå længe, før jeg besøger hende, så tak for tips!

Og da jeg hader prøvelokaler, fra H & M til Føtex, så er gode tøj-netbutikker/postordre noget, jeg foretrækker. Tak :ok:[/QUOTE]

skulle du komme til byen er du velkommen til en gang kattenus her i tilst

Min yndlingsbutik er også en netbutik - www.tea.dk - jeg er ikke til at styre på 10 tønder land, når jeg får vovet mig derind. Masser af dejlig, spændende te, og de er meget søde til at svare på spørgsmål, og man modtager sine varer hurtigt.

jeg tillader mig lige at spørge: er der nogen, der kender en butik (fysisk i KBH området eller på nettet), hvor man kan købe business tøj, som er til at betale?

http://www.mathiesen-mode.dk/kataloger.html

Eller ellos, de har en masse business tøj som også er til at betale.

[QUOTE=Alice;763662]Når det gælder tøj, så er min ynglings shop en netbutik …Jeg er SÅ vild med deres tøj/mærker, det er lige min stil, hvilke mit klædeskab kan bevidne. De to Århusianske piger som har netbutikken, har osse en fysisk butik i Århus. De har en fantastisk service, sender straks og man har den tid man skal bruge på at prøve tøjet hjemme i fred og ro - Hvis det skal byttes sker det med et smil.

Prøv at kikke her :
http://www.oakstream.dk/index.asp[/QUOTE]

Jeg vil gerne klage over dette indlæg!! :venter::venter:

Føj, det bliver dyrt! :ups:

Min yndlingsvinbutik - Leisner Wines www.leisnervine.dk
Min yndlingssprutbutik - Quality World www.qualityworld.dk
Min yndlingsundertøjskæde. Change www.change.com
Min yndlingsskobutik - Sunde Sko www.sundesko.dk

Jeg har sikkert flere yndlingsbutikker, men dem her myldrede først frem :slight_smile:

[QUOTE=Sannela;763983]Jeg vil gerne klage over dette indlæg!! :venter::venter:

Føj, det bliver dyrt! :ups:[/QUOTE]

Loooool …Glæder mig at der er andre som deler min smag :slight_smile:
Men du har ret, deres priser er ikke Føtex/Bilka priser …Men til gengæld er deres kvalitet i tøj/fodtøj absolut i top, og så er det ikke ‘stangtøj’ hvilke tiltaler mig meget …Lige nu kører de udsalg, og der er faktisk noget meget billigt imellem.

Det er simpelthen SÅ lækker Hanne …Og i et super kvalitet. Jeg er nok mest begejstret for tøjmærket som hedder ‘Creme’ - Tøjet sidder godt, og er næsten uopslideligt, og så synes jeg de har de skønneste farver. Jeg kan godt li’ tøj som er sammensat på forskellig måde, hvor både strik / blonde og patchwork er blandet sammen - Og så er jeg ret vild med lag på lag tøj :slight_smile:

Skønt at høre det fra en ‘lokal’ Johnny …Næste gang jeg skal til Århus så skal jeg bestemt osse ind til Ann og Pia, og snuse lidt til atmosfæren i deres fysiske butik :slight_smile:

Og nu hvor vi deler link ( forøvrigt en fantastisk tråd :slight_smile: ). Så vil jeg da gerne dele dette link til undertøj …Jeg abbonerer nemlig på noget af mit undertøj :høhø:

Jeg faldt tilfældigt over dem på nettet for et par år siden, og tænkte, det da ikke kunne ske noget ved at prøve …Og her blev jeg dælme osse forbavset, for det er godt nok osse kvalitet til næsten ingen penge …Og så er det sk*** spændende at modtage 3 par trusser ca. hver 3. måned, man ikke aner hvordan ser ud. Man har så mulighed for som tillæg til trusserne at købe matchende BH og top til trusserne til yderst favorabel pris. Man styrer det selv, man får et kunde login, og hvis det ikke passer en at modtage næste pakke, går man bare ind på kundesiden og hakker af, hvis ikke man ønsker næste eller fremtidige leveringer.

Andre end mig som har abb. på trusser ? :tihi:
http://www.provea.com/Provea/ProveaFinal/Proveahome.aspx

Det er også noget i det mærke jeg er faldet for.
Ved du om det er “True to size”…eller hvad hedder det?? lille eller stor i størrelse eller om man skal have samme størrelse som man plejer??

[QUOTE=Alice;763991]Og nu hvor vi deler link ( forøvrigt en fantastisk tråd :slight_smile: ). Så vil jeg da gerne dele dette link til undertøj …Jeg abbonerer nemlig på noget af mit undertøj :høhø:

Jeg faldt tilfældigt over dem på nettet for et par år siden, og tænkte, det da ikke kunne ske noget ved at prøve …Og her blev jeg dælme osse forbavset, for det er godt nok osse kvalitet til næsten ingen penge …Og så er det sk*** spændende at modtage 3 par trusser ca. hver 3. måned, man ikke aner hvordan ser ud. Man har så mulighed for som tillæg til trusserne at købe matchende BH og top til trusserne til yderst favorabel pris. Man styrer det selv, man får et kunde login, og hvis det ikke passer en at modtage næste pakke, går man bare ind på kundesiden og hakker af, hvis ikke man ønsker næste eller fremtidige leveringer.

Andre end mig som har abb. på trusser ? :tihi:
http://www.provea.com/Provea/ProveaFinal/Proveahome.aspx[/QUOTE]

Der har jeg også abb. og hold da op hvor det er rigtig godt undertøj de har og så sidder det faktisk rigtig godt …det er undertøj lavet til normale kroppe og ikke manneguindukker :tihi:

Det skal du gøre Alice, det er virkelig en skøn butik og lidt skægt at læse at du også er vild med deres Cream collection :slight_smile: