Zilla søger nyt hjem

16/7-2021 RESERVERET

Zilla leder efter et nyt hjem som alenekat så hun kan være alene dronning med al den forkælelse der derved medfølger

Hjemmet skal være uden andre dyr, børn duer heller ikke hun er bange for dem. Hun sælges heller ikke til fritløb og ønsker sig i det hele taget et stille og roligt uden alt for meget aktivitet. Zilla er en sky kat som meget nemt hyles ud af den, fx. bare det at du går hurtigt gennem stuen. Du skal derfor være villig til at arbejde med hende, og til at give hende den tid hun har brug for at åbne op.

Når du kommer igennem til hende er hun til gengæld meget snakkende, fx skal du være klar til at blive skældt ud hvis ikke hun er enig med dig i dine betragtninger. Hun vil gerne ligge under tæppet, oven på eller måske bare ved siden af. Hun har en speciel form for skulderstangning hvor hun skyder sine skuldre op, hun slår kolbøtter af ren glæde når nusningen er helt i top også skal hun gnubbes kraftigt ned af siden.

Denne adfærd ser vi desværre ikke ret tit fordi hun ikke er glad for husets andre katte og dette er årsagen til hendes omplacering. Derfor er der en del stress i katteflokken pt og det er ikke er godt for nogen parter. Zilla er fra mit første kuld og det gør meget ondt at hun ikke trives her, da jeg har et helt specielt forhold til de to killinger derfra, og det er på ingen måde med min gode vilje. Men som opdrætter/katteejer skal man sætte katten først, og det kræver desværre nogen gange, at man skal tage en kedelig og trist beslutning om omplacering af sine hjertebørn.

Zilla er 5 år og korthåret orientaler, neutraliseret, chippet og holdt med vacciner samt registreret med stamtavle under Felis Danica. Zilla er også forsikret i Agria og denne forsikring vil kunne overtages.

På opdrættets FB side ligger en video af Zilla. Søg på DK Hadibadjas og se lidt at hendes gode temperament. Skriv en PB til mig hvis du vil høre mere detaljeret om Zilla og de nærmere omstændigheder bag hendes omplacering.

12 Synes om

Zilla pigen flytter førstkommende weekend til en sød ung pige som tidligere har haft en kat med samme sind som Zilla, og har gjort det til sin hjertesag at gå efter de katte som nogen gange forbigås fordi deres sind gør at de er lidt mere tilbagetrukne. Håber sådan at det kommer til at gå godt :hjerte:

23 Synes om

Det vil det helt sikkert og ellers har hun dig til støtte og rådgivning

2 Synes om

… 100 % støtte herfra altid :slight_smile:

… hun har haft en abysinnier før der også var sky i det kattehold hun kom fra. Håber sådan Zilla blomstrer op, det har hun sådan fortjent.

7 Synes om

At tage hende væk fra det hun ser som problemet kan kun hjælpe, så jeg er sikker på st det bliver bedre

2 Synes om

Det lyder da som det hel rigtige sted med en ejer med tid og tålmodighed :heart:

3 Synes om

Zilla flyttede i weekenden til nyt hjem.

@galath vil du lukke annoncen/tråden når du har tid?

4 Synes om