Zoner og priser?

Hejsa.

Jeg skal d. 16 maj fra Skive til Rigshospitalet.

Jeg har lavet en rejseplan på rejseplanen.dk men den finder hverken pris eller hvor mange zoner der er. Så må jeg jo regne det ud på en anden måde :slight_smile:

Hvor kan jeg se hvor mange zoner der er fra Skive til Rigshospitalet?

Og er priserne forskellige fra selskab til selskab på zonerne?

Jeg ved godt man kan ringe derind og høre, men jeg er ikke meget for at snakke i telefon, så hvis jeg kan finde ud af det via nettet, så ville det være dejligt :slight_smile:

www.dsb.dk der fortæller den dig prisen. Så vidt jeg kan se er det ca 391 per vej pånær hvis du finder en orange afgang elller har wildcard

Københavnerbussen er det billigste. Kan ikke huske helt hvad det koster men ved den kører fra Skive

Du kan se mere her abildskou

Den billet billet du har til toget kan du køre videre på. Stå af på Nørreport st. og tag en bus den rigtige vej til sygehuset (spørg i bussen) Fortvivl ikke hvis du ser rumpen af bussen der kommer en ny kort tid efter. Du er der på 10 min. Men det fortæller rejseplanen dig vel også. Hvis ikke så spørg fra Roskilde til rigshuspitalet f.eks i rejseplanen.

For at komme til Rigshospitalet fra Kbh hovedbanegård kan du fx tage bus 6A mod Emdrup Torv, den kører lige fra hovedbanen hver 6 minut og er ved RH ca… 20 minutter efter. Har du en almindelig togbillet kan du kører videre på den. Når du skal fra RH til Hovedbanen igen, er der 2 zoner. Det koster (så vidt jeg ved) 21 kr lige pt.

Turen fra Skive til København kan du finde priser på, på dsb eller rejseplanen.

Tak for jeres svar :slight_smile:

[quote=Rimmen;363748]For at komme til Rigshospitalet fra Kbh hovedbanegård kan du fx tage bus 6A mod Emdrup Torv, den kører lige fra hovedbanen hver 6 minut og er ved RH ca… 20 minutter efter. Har du en almindelig togbillet kan du kører videre på den. Når du skal fra RH til Hovedbanen igen, er der 2 zoner. Det koster (så vidt jeg ved) 21 kr lige pt.

Turen fra Skive til København kan du finde priser på, på dsb eller rejseplanen.[/quote]

Når du skal retur klipper du i bussen og bruger også dette klip i toget. Forudsætter selvfølgelig at billen er et klippekort.

[quote=Rimmen;363748]For at komme til Rigshospitalet fra Kbh hovedbanegård kan du fx tage bus 6A mod Emdrup Torv, den kører lige fra hovedbanen hver 6 minut og er ved RH ca… 20 minutter efter. Har du en almindelig togbillet kan du kører videre på den. Når du skal fra RH til Hovedbanen igen, er der 2 zoner. Det koster (så vidt jeg ved) 21 kr lige pt.

Turen fra Skive til København kan du finde priser på, på dsb eller rejseplanen.[/quote]

Jeg ta’r toget til Nørreport og siden linie 6A til Riget, når jeg skal tilbage, ta’r jeg hvilken som helst bus der stopper ved Nørreport … begge veje viser jeg bare min togbillet i bussen :ok: