Zooplus og DPD?

suk

Nu vil jeg gerne snart høre en succeshistorie med DPD, tak :tihi:

Jeg var møg-træt af DPD (Sorry Lisbeth).
Man skulle være hjemme mellem 8-16 (hvilket er et stort tidsrum hvis du spørger mig. Desuden havde de ikke et central-lager i nærheden, dvs jeg kunne ikke selv hente (det kunne jeg godt men 20 km på cykel med kattemad i regnvejr er ikke lige det jeg har mest lyst til en lækker torsdag).

Så jeg går klart tilbage til GLS.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;853441]suk

Nu vil jeg gerne snart høre en succeshistorie med DPD, tak :tihi:[/QUOTE]

Den får du her:
Jeg er rigtig glad for DPD, jeg køber hos Medicanimal og mine leverancer kommer fint.
Er jeg ikke hjemme ringer de og spørger om de må sætte det. Jeg sender sms, som bekræfter at det må de godt. :slight_smile:

Pakkerne er altid i hel tilstand (det er måske pakningen der er bedre).

Jeg har en gang modtaget noget via GLS og magen til idioter skal man lede længe efter, det er en længere historie, som bla indebærer at han bad mig synge (“Sing, Sing”) på den tilladelse til at sætte pakke i garage jeg havde hængt op.

:slight_smile:
Tror nok han mente sign, jeg havde ikke lavet en underskrift

desværre har jeg ingen “solstråle” historie ang DPD, sidst jeg fik en pakke leveret via dem var den den forkerte pakke de kom med.
Jeg måtte selv en tur til Tåstrup for at få den “byttet” til min pakke. Hvordan de kunne tage felj af en pakke på størrelse med en bog og så min store papkasse er mig en gåde.

Husk at tjekke at det rent faktisk er din pakke de aflevere

Det er ikke opmuntrende læsning på TrustPilot … Anmeldelser af DPD | Læs kundernes anmeldelser af www.dpd.dk

hvis det skulle være nødvendigt at ringe til DPD kan nummeret findes her: Breve og pakker for Private | PostNord

Jeg har ikke brugt DPD og jeg synes heller ikke der nogen grund til det. Vores GLS-mand er en rigtig gentlemand - (det er lige før han åbner døren for når man tager i mod en pakke fra ham) og han bærer alle pakker op til hoveddøren, og han kan også hvis pakken vejer over 20 kilo - hvad vores oftest gør - foder, kattegrus og andet sjovt er jo tungt at slæbe rundt op… Sige til os - pakken er tung - og spørge hvor vi gerne vil have den stillet henne, for der er lige lidt flere der skal op og bærer den helt ind for os - fordi vi ikek skal have ondt i ryggen… så jeg klager ikke overhovedet…

Efter vi har fået en ny chauffør på ved GLS, så er vi blevet mægtig glade for GLS. Inden da havde vi en doven uduelig chauffør, som vi har klaget over mange gange, for han kom ikke med vores pakker.

Men ham vi har nu er rigtig flink, og vi har hyggesnakket med ham nogle gange efterhånden. Vi har også fået hele hans livshistorie og boligforhold at vide :tihi:

Jeg har kun brugt DPD og jeg er så træt af dem. hver gang de levere pakker hos os, står de allemulige steder. Det er lidt som at lege gemmeleg med en pakke. Vi bor på et nedlagt landbrug, så der er mange steder de kan stille pakkerne.
Men igår blev det for meget, de have bare losset pakken af nede ved vejen, selvom jeg var hjemme, så da jeg endelig fandt ud af pakken stod dernede var den fuldstændig gennemblødt.
Jeg prøver GLS næste gang.

Dengang jeg handlede hos MedicAnimal, havde jeg kun en enkelt gang vrøvl med DPD og der var jeg til gengæld i forbindelse med en utrolig sød og hjælpsom ung mand i deres kundeservice, så ingen dårlig omtale herfra :slight_smile:

Jeg har kun roser til GLS :thumbup: har ingen problemer med dem !!!

Ingen problemer med GLS herfra. Det er indpakningen fra Zooplus, der burde være bedre. Min GLS mand er yderst hjælpsom. Han kommer altid før en vis herre fra det dybe får sko på så han blir altid så ked af det, hvis/når han vækker mig. Han bærer alting inden for og især de tunge kasser med grus er han meget obs på at hjælpe mig med. Jeg er spændt på hvordan det lir når jeg er flyttet op på 2. sal. Om jeg kan forvente levering til MIN hoveddør eller til opgangens hoveddør :tihi:

DPD har jeg fået mindre pakker fra. Der har ikke været problemer - men jeg lurede også første gang jeg så det der “konsolideret”. Jeg kunne jo se at varene var på MIT posthus, men måtte vente1½ dag fra “indskrevet” til afleveret hos mig. Nu ved jeg det er sådan, så jeg må væbne mig med tålmodighed. Jeg afventer nu en større pakke fra Medicanimal med foder i og jeg er spændt på hvor længe jeg skal vente samt standen på pakken…

Pjat, jeg har da kørt op til 150 kg kattegrus hjem i min. Men man kan godt mærke, den bliver lidt gumpetung :høhø:

Jeg har endnu ikke haft problemer med DPD, når jeg får vare fra medicanimal - Har netop lige modtaget endnu en pakke. Godt nok sat ved kældertrappen, til trods for jeg er hjemme. Had bare ikke banke på. Men hørte det pusle, og så bilen holdte der. Heldigt jeg fik afvide den stod der nede, ellers ville jeg ikke liiiige se den de næste par dage. Men dejligt han dog bare satte den, nu han ikke gad banke på. :slight_smile:

Vi har det sidste halvårs tid hverken haft problemer med DPD eller GLS, og sådan må det gerne blive ved med at være :bebe:
Førhen har det være hip som hap om vi fik vores pakker og hvornår.
Biler som kørte forbi og når man så ringede ind så fik man at vide at de havde været der men der var ingen hjemme,.
For det meste er jeg altid hjemme for det andet så har de en fuldmagt og stegkode de kunne bruge.

Generelt så synes jeg at DPD er langsommer end GLS.

Jeg vil så heller ikke sige, at jeg har haft deciderede problemer med DPD. Har måtte fange fragtmanden ude på gaden, hvor han var ved at gå forkert, og jeg har fået en pokkers ballade på arbejdet over, at DPD ikke havde sat min angivne att. uden på pakken (vi er et par tusinde medarbejdere), men pakkerne er da trods alt kommet frem. Synes bare det er langt nemmere med GLS og deres stregkode, og så er fragtfolkene så søde, at de så vidt muligt stiller pakkerne ind i opgangen, hvor de ellers ikke har adgang til.

Nu har du da også fået din pakke :stuck_out_tongue:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;853332]Jeg har for første gang prøvet at vælge DPD i stedet for GLS, da jeg er pænt træt af GLS og deres dødssyge forklaringer på hvorfor de ikke har afleveret mine pakker eller ikke har kunnet finde huset eller whatever…

Men … DPD er ikke umiddelbart bedre… Eller altså…

HVAD betyder “konsolidering” i dette tilfælde?

Pakkerne er tilsyneladende konsolideret et eller andet sted. Jeg fik mailen fra Zooplus om at de var afsendt allerede natten mellem fredag og lørdag (til min store overraskelse!) Men siden er der ikke rigtig sket noget… de er her ikke endnu…[/QUOTE]

Konsolidering betyder at pakkerne samles, inden de sendes videre til dig…eller det gør det i hvert fald hos det fragtfirma, vi bruger på mit job :cool2:

Vi har tre lagerbygninger, hvorfra varerne afsendes til kunderne. Når en kunde skal have varer fra flere af lagrene, mærkes pakkerne/pallerne med “K” for konsolidering og så bliver ordren samlet på fragtfirmaets lager, inden den sendes videre ud til kunden :slight_smile:

Med GLS har jeg f.eks. oplevet at få 5 pakker fordelt over 2-3 dage. Det sker ikke, når man konsoliderer. Så kommer alle pakkerne på een gang :slight_smile:

Jeps. Pakken kom klokken tidlig i morges i rimelig stand, kun en af kattesands-kasserne var vlevet gennemskåret af pakkebåndet. Til gengæld måtte Manden selv løfte kasserne ud af bilen :? :S

Nå, de er her og der er kattemad og -sand til lange tider igen nu :slight_smile:

Og de er allerede VILDE med Sanabelle Dental, så det er jo herligt :smiley:

[QUOTE=DK Blackangel;853540]Efter vi har fået en ny chauffør på ved GLS, så er vi blevet mægtig glade for GLS. Inden da havde vi en doven uduelig chauffør, som vi har klaget over mange gange, for han kom ikke med vores pakker.

Men ham vi har nu er rigtig flink, og vi har hyggesnakket med ham nogle gange efterhånden. Vi har også fået hele hans livshistorie og boligforhold at vide :tihi:[/QUOTE]

Der er nemlig SÅ stor forskel på hvem der kommer. Sidst jeg havde rigtig meget problemer med GLS var i en eller anden ferieperiode (sidste sommer? Jeg kan faktisk ikke huske det mere) så der var det vel en afløser… som jeg håber ikke blev fastansat, for sikke dog et kvaj!

Til gengæld er vores faste pakkepost fra Post rigtig flink. Og VÆLDIG nysgerrig over hvad det NU er vi har fået L det er lidt sødt, for vi bestiller ret meget på internettet fra alle mulige steder, så der er noget at komme med for ham :slight_smile: