Jeg har set på inges kattehjem’s webshop at de har noget der hedder Kalm/anticalm og jeg ved der er noget der hedder zyklene.
Nogen der ved hvad forskellen er? Hvad er bedst, hvis man har en kat der er nervøs efter at der er kommet ny kat i huset, fx.
Jeg ville bruge Feliway til stikkontakten ved en sammenføring
De hedder Zylkene ikke Zyklene og Anxicalm ikke Anticalm.
Begge er udmærkede at bruge, hvis du kan få katten til at spise det.
Min kat bryder sig ikke så meget, om den flydende Anxicalm, det skulle smage af karamel, så det kan jeg egentlig godt forstå. Tænk sig at skulle spise feks. tun med karamel.
Derimod spiser hun som regel Zylkene uden problemer. Og Anxicalm tabletter kan også bruges, ind i mellem. Men de sidst nævnte, er meget svære at pulverisere.
Kalm er et nyt produkt, der iflg mine kolleger kombineres effekten af Zylkene og Anxi Calm.
Mine erfaringer er, at Zylkene ikke virker på alle, mens Anxi Calm virker på 99 %. De dyr, der ikke reagerer på det ene, reagerer ofte på det andet. En kombination lyder derfor som en 100 % garant, men jeg har ikke testet det selv. Andre melder positivt om Kalm
I din situation ville jeg starte med Feliway i stikkontakt
har prøvet feliway uden reaktion/effekt.
Jeg har samme oplevelse med Feliway.
Man kan også få noget der hedder Felifriend. Man kommer en smule på sine hænder, gnider hænderne mod hinanden, venter et par minutter, og lader så hænderne glide gennem kattenes pelse. Det synes jeg har lidt bedre effekt.
Felifriend bruges oftere når mis er utryg ved menneskehænder. Ja desværre er det ikke alle dyr, der reagerer på alle midlerne. Så ville jeg afprøve et af de andre. Min erfaring er, at reagerer de ikke på et, så på et andet, og de dyr jeg ser ikke reagerer på Feliway reagerer ofte ikke på Zylkene - jeg kender ikke årsagen og det kan være tilfældigt - men grundet dette ville jeg så vælge Anxi Calm eller Kalm var det min kat. Dette kan du kun selv afgøre
Der findes også et andet præparat, som i sin funktion minder om Feliway/Felifriend (jeg mener faktisk, de to er samme indhold, bare forskellige funktioner), men som er lavet på 100% naturlige produkter, herunder catnip:
Det er betydeligt billigere end Feliway og har stor succes i bl.a. England
[QUOTE=Temple Bar;1244785]Der findes også et andet præparat, som i sin funktion minder om Feliway/Felifriend (jeg mener faktisk, de to er samme indhold, bare forskellige funktioner), men som er lavet på 100% naturlige produkter, herunder catnip:
Det er betydeligt billigere end Feliway og har stor succes i bl.a. England :)[/QUOTE]
Spændende - det kender jeg ikke godt nok til at kunne sige om det virker bedre, men det er slående, at mens DAP til hund virker eminent, så virker Feliway mindre godt til kattene synes jeg, og det er pokkers dyrt at teste - tak for link
[QUOTE=Milles mor;1244707]Jeg har samme oplevelse med Feliway.
Man kan også få noget der hedder Felifriend. Man kommer en smule på sine hænder, gnider hænderne mod hinanden, venter et par minutter, og lader så hænderne glide gennem kattenes pelse. Det synes jeg har lidt bedre effekt.[/QUOTE]
Jeg har haft fin effekt af Feliway og kender flere andre, som også har haft 100% success med det.
En anden mulighed er colostrum, som der er indtil flere indlæg om herinde, jeg skrev selv et om mine erfaringer om dette samt Feliway og Zylkene, ser om jeg kan finde det, så smider jeg et link
EDIT: Fandt den, her http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=49214&highlight=colostrum