Zylkene - hvor lang tid før virkning?

Nu er Billy begyndt at få Zylkene. Vi har kun været i gang i et dage, så det er måske for tidligt at se efter virkning - men hvor lang tid er der gået hos andre, der har brugt det før I kan se en effekt af det? Og hvilken effekt har I set?

mvh. tina

Jeg vil mene, du bør kunne se en ændring efter ca. 1 uge :slight_smile: Den typiske ændring er dæmpet adfærd, dvs. en mere rolig kat, og for Billys vedkommende skulle det gerne betyde, at han havde færre uheld :slight_smile:

Tak Mette :slight_smile:

Hmmm… I går gik Nugga forbi Billy og satte sig på kattebakken lige foran snude på ham. Det har jeg ALDRIG set før. Tværtimod er hun meget forsigtig omkring, at han helst ikke skal være der, når hun går på potten, der skal være RO, når hun er i gang der. Kan det være, at hun synes, han fremstår mere dæmpet, så det er det, hun reagerer på?

Bagefter syntes jeg selvfølgelig også, at han virkede meget rolig… :slight_smile:

mvh. tina

[quote=taina;281953]Tak Mette :slight_smile:

Hmmm… I går gik Nugga forbi Billy og satte sig på kattebakken lige foran snude på ham. Det har jeg ALDRIG set før. Tværtimod er hun meget forsigtig omkring, at han helst ikke skal være der, når hun går på potten, der skal være RO, når hun er i gang der. Kan det være, at hun synes, han fremstår mere dæmpet, så det er det, hun reagerer på?[/quote]

Det lyder meget logisk for mig :slight_smile: Og den slags situationer bør du begynde at se flere af. Det er meget små ting for os, men de er supervigtige for kattene og deres trivsel :slight_smile:

Jamen det glæder jeg mig til at se så :slight_smile: Tak igen!

mvh. tina

Håber du vil dele dine erfaringer med produktet - har desværre kun hørt dyr, der får en værre uønsket adfærd end en bedre, men da der er tale om 3 styk dyr er det bestemt ikke nok til at dømme produktet - så glæder mig, hvis det virker

KH

Må jeg spørge hvad Zylkene er? JEg gætter (ud fra jeres indlæg) at det er noget der dæmper en tilstand men hvilken?

Og jeg har kun hørt om (og oplevet) dyr, der enten har fået det bedre eller haft ingen ændring :slight_smile:

Hvor mange dyr? Blot nysgerrig.

KH

[quote=lenschow;282073]Hvor mange dyr? Blot nysgerrig.

KH[/quote]

Ja, jeg har jo brugt det selv på to katte og så har jeg vel hørt om 5-6 yderligere, som det har virket på. Jeg har ikke ligefrem talt :slight_smile:

Tak - det er rigtig godt at høre dine erfaringer.

MVH

Min kat brækkede sig af det, så hun kan ik tåle det. Men min mors kunne godt, men blev kun en lille smule roligere…

[quote=lenschow;282073]Hvor mange dyr? Blot nysgerrig.

KH[/quote]

jeg har en hund som er meget bange for fyrværkeri, jeg har førhen givet hende stesolid, jeg hadet det… men sidste år fik hun Zylkene… jeg startet ca en uge før og så fik hun dobbelt nytårsaften… hun kom fint igennem aftenen og natten med… så det virker på hende

Jeg skrev lidt om det i sin tid http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=3611&highlight=zylkene

Jeg må indrømme, at jeg ikke synes medicin bør stå alene. Det kunne jeg ikke tænke mig ved mine dyr, men det er jo et personligt valg.

(Ikke at jeg siger, at I har gjort det - det er blot min generelle holdning til brug af medicin - der årsagsbehandler sjældent til bunds, men for at komme igennem med træning kan det være nødvendig)

MVH

Zylkene er ikke medicin, det er et naturprodukt, der gives som tilskud.

Jeg mener det om både Bach, feliway og alle de andre produkter også.

MVH

[quote=lenschow;282567]Jeg må indrømme, at jeg ikke synes medicin bør stå alene. Det kunne jeg ikke tænke mig ved mine dyr, men det er jo et personligt valg.

(Ikke at jeg siger, at I har gjort det - det er blot min generelle holdning til brug af medicin - der årsagsbehandler sjældent til bunds, men for at komme igennem med træning kan det være nødvendig)

MVH[/quote]

Smiler lidt her… jeg købte i sin tid en dyr DVD med bang og brag…
Klunte løfte sit hoved kikkede rundt, kikkede på fjernsynet og sov videre…

jeg sætte så højtaler til,og sætte dem ved vinduet… :tihi: næh jeg kunne ikke narre den kære hund…

[quote=Hanne P;282629]Smiler lidt her… jeg købte i sin tid en dyr DVD med bang og brag…
Klunte løfte sit hoved kikkede rundt, kikkede på fjernsynet og sov videre…

jeg sætte så højtaler til,og sætte dem ved vinduet… :tihi: næh jeg kunne ikke narre den kære hund…[/quote]

Nej mange kan høre forskel:-) Det kender jeg godt fra min venindes hund også - hun er bange for skyts, men ikke for CD-lyde:-)

Jeg har den DVD - kattene er total ligeglade - de reagere mere på synsindtryk end hunde der reagerer mere på lyde.

KH

Nå, nu har Billy været på Zylkene i over en uge. Han virker mere dæmpet i forhold til kæl, hvor han ikke er så hengiven og gennemspinder som før. Han er heller ikke så begejstret for udeturene mere, som han har været, de er blevet meget korte. Det virker som om, han og Nugga er blevet mere “lige”. De slås og bøvler mere, tit er det hende, der starter. En gang har jeg set, at hun har overfaldet ham, imens han var på bakken - det var ALDRIG sket før.

Jeg har brugt meget tid på at vise Billy, hvordan han kan få min opmærksomhed på den fede måde, nemlig ved at hoppe op i stedet for at rundere og hyle. Det er egentlig gået meget godt, indtil de sidste par dage, hvor han har været generelt virkeligt ulidelig, klistrende, råbende, påtrængende, tiggende og rastløs. Han bruger det, han har lært, hopper op og får opmærksomhed og smutter 45 sekunder efter - for så at komme tilbage et minut efter som et stop på runden. Aaaaaaaargh!!! :doh:

I går smed jeg ham på badeværelset til time out tre gange, fordi jeg skulle arbejde ved computeren, og det kunne jeg faktisk ikke komme til for hans bøvlen og larmen. Jeg tror ikke, at de ophold gør noget godt for ham, han bliver rigtig ked af det, når han bliver isoleret, men jeg SKAL kunne være her, og jeg SKAL kunne arbejde - ellers slipper kattemaden ligesom også hurtigt op…

Jeg har været lidt småsyg og har ikke haft det store overskud, og det kan måske forklare lidt af hans hysteri. Men jeg har altså været syg før, imens jeg har haft ham, hvor jeg ikke har fået samme reaktion. Nu vil jeg lige håbe på, at jeg bliver drønfrisk i løbet af næste uge og se, om det gør nogen forskel. Hvis ikke, tror jeg ikke, at Zylkene gør noget godt for os…

mvh. tina