Jeg står i en meget svær situation… Jeg har to katte og fik for et halvt år siden en hund også. Problemet er, at de bare ikke kan sammen. Vi kan efterhånden kun se en mulig løsning. Derfor søger jeg et nyt hjem til mine to dejlige katte, så de kan få et bedre liv
Det gør ondt at tage den beslutning, men føler det er det bedste for dem. De har lagt hele deres liv om, for at undgå hunden. Og jeg føler ikke, at det er værdigt for dem, de havde det meget bedre før og ved de kan få det endnu bedre.
Det drejer sig om Kaiser, en kastrat på 3 år og Minou, en steriliseret hunkat på 2 år. De er mærkede og vaccinationerne er passet. De er indekatte, men har også været lidt ude. De ville elske at bo et sted, hvor de kunne komme ud.
Hvis i kender nogen, der kunne overtage disse to dejlige katte, så skriv. Vil ikke have de skal bo hos hvem som helst, de skal have det godt:hjerte:
[QUOTE=nouredin;861605]Hvorfor er det altid kattene der skal ud… hvad med hunden? den kom da sidst. Undskyld men fatter det bare ikke
MVH Rikke[/QUOTE]
Kan kun give dig ret - hunden skal ud, så kattene kan få deres gamle liv tilbage. :mad:
Men det synspunkt er det ikke populært at have, har jeg erfaring for
Sørg for at have kattenes bakker et sted, hvor hunden ikke kan komme til dem.
Sav evt. et hul i passende størrelse i bryggersdøren (eller en anden dør).
Stil deres mad- og vandskåle i højden, evt. på borde og skabe.
Hvis de ikke har det, så anskaf et gulv-til-loft klatrestativ, så de kan være i fred.
Opdrag hunden til ikke at jagte kattene. Det skulle være gjort i starten, den kom, men det kan godt nås endnu.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så find et godt og kærligt hjem … til hunden.
Og har I yderligere brug for hjælp til at få opdraget jeres hund, så er vi indtil flere kompetente personer herinde (alt lige fra uddannede adfærdsdimser, til klikkerinstruktører og hundetrænere)… Bare sig til
Der er absolut ingen grund til at jeres katte skal flytte! Med mindre da selvfølgelig at I ikke gider at have dem længere…
Prøv at gå ind i selve forum og fortæl, hvad problemet er, og hva I har gjort for ar løse det… som sagt er der flere som kan give gode ideer…
jeg spørger fordi, at hvis I skal ind og arbejde med dette, så skal I forvente, at det tager tid. Det kræver engagement fra jeres side, og hvis I allerede har taget et valg, så vil en adfærdsbehandling være spildt. Det er min erfaring, at hvis ejeren er motiveret så er ca 60 % af et problem allerede løst, men er ejeren ikke det, så kan jeg komme med alverdens redskaber, der virker, og succesraten er 0 %…
Hvis I vil arbejde med det er I velkommen til at kontakte mig på [email protected] - jeg kender en rådgiver i Sønderjylland, der arbejder med hunde - hende kan jeg klæde på til kattedelen, og så kan I få kvalificeret hjælp fra Fie, som hun hedder.
Men kun hvis I er motiveret - ellers skal I naturligvis af med jeres dyr, hvis det er jeres valg. Nogle gange er der blot folk, der træffer det valg uden at kende mulighederne men dem kender I nu.
[QUOTE=nouredin;861605]Hvorfor er det altid kattene der skal ud… hvad med hunden? den kom da sidst. Undskyld men fatter det bare ikke
MVH Rikke[/QUOTE]
Når man anskaffer sig hund, er man pligtig til, og ansvarlig for at opdrage hunden til at indgå i hjemmet, og i dit tilfælde opdrages til at acceptere de katte som i forvejen er der ! Med lidt arbejde og tålmodighed kan det faktisk relativ let lade sig gøre. Modsat katte kan og SKAL hunde opdrages, og da katte er kloge dyr, vil de acceptere hunden så snart de føler at hunden reagerer fredelig overfor dem …Så hvis du ‘gider/orker’ har du alle muligheder for at beholde dine mislinger OG hunden. Lige nu har jeg er levende eksempel på hvor relativ let det kan gøres. Jeg har et vennepar som har et par dejlige katte, de overtog en hund på 4 år, efter dens ejer døde …Denne hund har altid tidligere HADET katte, men mine venner var stædige og besluttede at de ville gøre en kæmpe indsats for at skabe fred mellem deres katte og den nye hund …De første 14 dage mødte hunden KUN kattene mellem en dør med trådnet, de var i rummet med hunden og med fælles hjælp og kærlig opdragelse gik det forbavsende hurtig med at gøre hunden begribeligt at misserne altså var der i forvejen, og de agtede at sådan skulle det være …Efter de første 14 dage, begyndte de at lade katte og hunde være i samme rum, når de var hos dem …Nu to-tre måneder efter putter begge katte sammen med hunden i dens hundekurv. Så hvis der er vilje og kærlighed til ALLE dyr, så kan det lade sig gøre
MVH Rikke[/QUOTE]
MVH Rikke[/QUOTE]
MVH Rikke[/QUOTE]
Jeg kan sagtens følge jeres indstilling - Ved bare ikke hvad jeg skal gøre
MVH Rikke[/QUOTE]
[QUOTE=Mega;861694]Sørg for at have kattenes bakker et sted, hvor hunden ikke kan komme til dem.
Sav evt. et hul i passende størrelse i bryggersdøren (eller en anden dør).
Stil deres mad- og vandskåle i højden, evt. på borde og skabe.
Hvis de ikke har det, så anskaf et gulv-til-loft klatrestativ, så de kan være i fred.
Opdrag hunden til ikke at jagte kattene. Det skulle være gjort i starten, den kom, men det kan godt nås endnu.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så find et godt og kærligt hjem … til hunden.[/QUOTE]
De har deres kattebakke i et andet værelse, hvor hunden ikke kan komme ind. Det samme med deres mad. De har et højt klatretræ, med 3 sovepladser, som de bruger meget.
Vicki, hvis nogen skal kunne hjælpe dig med hund/kat, skal du nok konkretisere problemerne.
Løber hunden efter kattene :?
Kattene efter hunden :?
Bange for hinanden :?
[QUOTE=lenschow;861856]Hvad er årsagen til, at I vil af med dyrene?
jeg spørger fordi, at hvis I skal ind og arbejde med dette, så skal I forvente, at det tager tid. Det kræver engagement fra jeres side, og hvis I allerede har taget et valg, så vil en adfærdsbehandling være spildt. Det er min erfaring, at hvis ejeren er motiveret så er ca 60 % af et problem allerede løst, men er ejeren ikke det, så kan jeg komme med alverdens redskaber, der virker, og succesraten er 0 %…
Hvis I vil arbejde med det er I velkommen til at kontakte mig på [email protected] - jeg kender en rådgiver i Sønderjylland, der arbejder med hunde - hende kan jeg klæde på til kattedelen, og så kan I få kvalificeret hjælp fra Fie, som hun hedder.
Men kun hvis I er motiveret - ellers skal I naturligvis af med jeres dyr, hvis det er jeres valg. Nogle gange er der blot folk, der træffer det valg uden at kende mulighederne men dem kender I nu.
MVH Helle[/QUOTE]
Hovedårsagen er, at jeg synes de fortjener et bedre liv. Et sted hvor de kan komme ud og have deres frihed. Vi bor i et boligkvarter, hvor folk ikke gerne ser der render katte rundt.
Hunden jagter dem, og ved ikke hvad jeg skal gøre, for at få ham til at lade vær. Vi har snakket med en hundetræner og adfærdsbehandler - der fik vi at vide, at vi ikke skulle blande os, men lade katten give ham nogle ‘tæsk’, så han fik respekt for dem. Men synes ikke der er nogen fremskridt.