2 katte søger nyt hjem

[QUOTE=Ann K;864172]

Elsk mig… elsk min kat… så enkelt kan det siges![/QUOTE]

Godt skrevet, og jeg tilslutter mig 100% …Hvis min bedre halvdel fik den ‘glimrende’ ide at vi skulle anskaffe os hund, og det senere viste sig at komme problemer mellem hunden og vores katte, så skulle Carsten ikke engang tænke den tanke at kattene skulle væk, for at komme problemerne til livs …Hvis han gjorde så er han ikke manden for mig, og han kunne tage hunden og finde en ny adresse. Vi har i fællesskab valgt vores katte, det er vores fælles ansvar, og ansvaret løber man bare ikke fra. Glædeligt at der kommer tilbud om bistand, så man kan få opdraget hunden så den accepterer de forhold der er i det hjem, den er kommet til …En hund SKAL opdrages, og den skal opdrages så snart den flytter ind…Tænk hvis der kom en baby, og hunden ikke var opdraget til at ejeren bestemte, og hunden vidste hvad den måtte, og fremfor alt hvad den IKKE må. Og i dette tilfælde skal hunden straks stoppes i at jagte de to misser, og denne opgave er bestemt ikke umuligt, og bør ikke tage mange dage.

"Desuden har jeg en bedre halvdel, der mener de ikke skal være her. Det gør det selvfølgelig heller ikke nemmere… "

Hvad begrunder han det med? Går ud fra, han ellers hele tiden har været glad for kattene.

Tænker har I ikke være enig om at havde 2 katte og har I ikke været enig om at skaffe en hund. Det ville sige ville i BEGGE er ansvarlig for den beslutning om dyr.

Som jeg sidder og læser mere og mere den tråd så håber jeg at begge katte kommer et sted hvor de ville blive respekteret, for de er ikke tjent med i ikke kan træde i karekter og tage ansvar.

Det var mig der anskaffede mig to katte imens vi var sammen og boede sammen. Han har aldrig rigtig gidet dem, men har ‘fundet sig i’ dem for min skyld. Hunden var en fælles beslutning.
Jeg overvejer også stærkt at flytte, hvis han ikke kan holde dyrene ud. Nu står vi bare i en situation, hvor vi lige har bygget hus, så det er lidt kompliceret.
Hunden bliver opdraget, men igen så har jeg jo fået forkerte oplysninger af en hundetræner ang. kattene. Så troede jo ikke jeg gjorde det forkert.

[QUOTE=hmm;864188]Tænker har I ikke være enig om at havde 2 katte og har I ikke været enig om at skaffe en hund. Det ville sige ville i BEGGE er ansvarlig for den beslutning om dyr.

Som jeg sidder og læser mere og mere den tråd så håber jeg at begge katte kommer et sted hvor de ville blive respekteret, for de er ikke tjent med i ikke kan træde i karekter og tage ansvar.[/QUOTE]

Tro mig - jeg respekterer mine katte og elsker dem overalt på jorden! Vil gøre alt for dem. Overvejer at komme 200.000 i gæld bare for at beholde dem og hunden??! Der er mere i hele sagen, så vent med at lave sådan nogle konklusioner…

[QUOTE=Mega;864180]"Desuden har jeg en bedre halvdel, der mener de ikke skal være her. Det gør det selvfølgelig heller ikke nemmere… "

Hvad begrunder han det med? Går ud fra, han ellers hele tiden har været glad for kattene.[/QUOTE]

Han kan da godt lide kattene, men han ville hellere være dem foruden. Han er træt af dem, at de fælder, miaver, larmer, tager gruset med ud af kattebakken osv. Alt irriterer ham og det går ud over mig. Jeg gør ALT for, at de ikke skal genere ham, men det er jo aldrig nok, når bare deres tilstedeværelser går ham på.

Jamen en hundetræner ved da ikke en brik om katte! Rigtig mange kan endda ikke lide katte…
Så derfor rådet om at lade dyrene klare det selv…
Det kan man også i rigtig mange tilfælde - vi har faktisk aldrig haft problemer herhjemme…
Trods at mine katte altså bor sammen med en aktiv hyrde- og agilityhund), en jagthundeblanding trænet til eftersøgning og en lille evigtglad cavalier med jagtinstinkterne i orden og en hjerne der fungere dårligere end vådt bølgepap…
Kan man forklare vores Nanna at kattejagt er NO-GO, så kan man forklare alle hunde det! :smiley:

Han må finde sig et sted at bo… og evt tage hunden med :smiley:

At tro at det bliver mindre besværligt med hunden er utopi!
Hunde fælder, sviner, gøer, drysser indtørret mudder over hele huset (og sengen!) - for slet ikke at tale om at man altså SKAL ud med dem hver evig eneste dag uanset vejret…

Ham kæresten ville stå sig bedre ved ganke enkelt at sige, at han ikke kan lide katte!
Jeg kan (naturligvis) ikke forstå mennesker, der har det sådan… men jeg kan respektere det.
Men det er så heller ikke sådan en mand, som jeg ville have som kæreste…

[QUOTE=Ann K;864214]Jamen en hundetræner ved da ikke en brik om katte! Rigtig mange kan endda ikke lide katte…
Så derfor rådet om at lade dyrene klare det selv…
Det kan man også i rigtig mange tilfælde - vi har faktisk aldrig haft problemer herhjemme…
Trods at mine katte altså bor sammen med en aktiv hyrde- og agilityhund), en jagthundeblanding trænet til eftersøgning og en lille evigtglad cavalier med jagtinstinkterne i orden og en hjerne der fungere dårligere end vådt bølgepap…
Kan man forklare vores Nanna at kattejagt er NO-GO, så kan man forklare alle hunde det! :D[/QUOTE]

Stolede på hende, da hun er en kollega. Men klogere er jeg jo blevet!
Er opsat på at få det til at fungere - tror heller ikke det er umuligt, at lære Koda, han ikke skal jagte misserne!

[QUOTE=Vics;864208]Det var mig der anskaffede mig to katte imens vi var sammen og boede sammen. Han har aldrig rigtig gidet dem, men har ‘fundet sig i’ dem for min skyld. Hunden var en fælles beslutning.
Jeg overvejer også stærkt at flytte, hvis han ikke kan holde dyrene ud. Nu står vi bare i en situation, hvor vi lige har bygget hus, så det er lidt kompliceret.
Hunden bliver opdraget, men igen så har jeg jo fået forkerte oplysninger af en hundetræner ang. kattene. Så troede jo ikke jeg gjorde det forkert.[/QUOTE]

Det er godt nok en træls situation du står i Vicki, og jeg kan godt se byrden lægger på dine skuldre. Jeg bebrejder dig bestemt ikke, at du satte dit lid til de råd du fik …Men det er ikke for sent at rette op på det, hvil viljen er dertil. Jeg formoder din bedre halvdel har interesse i at få hunden opdraget, det vil gøre det meget lettere for både hunden og jer, hvis det er en fælles opgave - Og der skal startes op på det straks, en uopdraget hund er ikke til at leve med, og her tænker jeg ikke kun på misserne, men bestemt osse jer og jeres omgivelser. Hvis jeg var jer …Så ville jeg straks gå igang. Så snart hunden begynder at vise ‘jagt’ på kattene, så STOP den. I starten kan i nok ikke stoppe den alene med kommando, og så er der ikke andet at gøre, end konstant, mens det står på, have hunden i kort snor, og så snart den forsøger at sætte efter kattene, så ryk den tilbage, samtidig med at man siger ‘nej eller stop’ med tydelig og befalende stemme, og hver gang han/hunden reagerer positivt på jeres befaling, så skal han roses og belønnes i glade toner. Gør det nogle timer hver dag, og når I ikke har hunden i snor, så isolerer katte og hunden …Hunden skal ganske enkelt overhovedet ingen mulighed for at jagte kattene. Jeg er slet ikke i tvivl om at du elsker dine katte og du ønsker at beholde dem, så hvis du har tiden og energien til det så kan det sagtens lykkes - Din største opgave tror jeg bliver at opdrage din bedre halvdel, for hvis han elsker dig, så tager han osse som et selvfølge din passion for misserne, og deler den interesse med dig - Når man vælger at leve sammen, så vælger man hele pakken, og smider ikke kun det væk, man ingen interesse selv har for …Da jeg valgte min bedre halvdel, fulgte der sandelig osse noget med, som jeg er knap så interesseret i, men da det er en del af ham, så accepterer jeg det selvfølgeli :slight_smile:

en hyrdehund jager ikke kattene… den vil hyrde dem… at kattene så ikke forstår forskellen, tja… det er derfor min opgave at forhindre det sker…
en jagthund vil aktivt opsøge kattene og i flere tilfælde jage dem… kattene vil stresse helt vildt over dette… der derfor min opgave at forhindre det sker,
osv osv…

Det er i vores hjem helt uacceptabelt at jage noget som helst! jeg vil ikke have det! basta! og derfor stoppes det da også pr omgående… ved at jeg afleder og i stedet tilbyder noget bedre, enten i form af guf eller legetøj… snoren bruges IKKE til at korrigere vovse med - den er der bare som en ekstra sikkerhed for at hunden ikke lige pludselig sætter afsted i vild galop, eller, hvis det sker, at hunden så i det mindste ikke når så langt :wink:

Det er der landet ligger. dvs. det er din bedre halvdel, der vil have, det er dem der skal flytte?
Hmm… Jeg håber nu, at du får det til at fungerer… :slight_smile:
Snak med nogle der ved noget omkring det… Der er jo en del herinde…

[QUOTE=Ann K;864224]en hyrdehund jager ikke kattene… den vil hyrde dem… at kattene så ikke forstår forskellen, tja… det er derfor min opgave at forhindre det sker…
en jagthund vil aktivt opsøge kattene og i flere tilfælde jage dem… kattene vil stresse helt vildt over dette… der derfor min opgave at forhindre det sker,
osv osv…

Enig - Hugo var goså i snor her og når jeg gik i bad var han sgu bundet til sofabordet - er der vilje er der vej. Det tog 4 døgn, men det holder endnu over et år senere. Jege r doven, så i stedet for at rette op, så går jeg også ind for at gøre det helt første gang

Det er i vores hjem helt uacceptabelt at jage noget som helst! jeg vil ikke have det! basta! og derfor stoppes det da også pr omgående… ved at jeg afleder og i stedet tilbyder noget bedre, enten i form af guf eller legetøj… snoren bruges IKKE til at korrigere vovse med - den er der bare som en ekstra sikkerhed for at hunden ikke lige pludselig sætter afsted i vild galop, eller, hvis det sker, at hunden så i det mindste ikke når så langt ;)[/QUOTE]

Enig enig enig - det er præcis sådan jeg også gør det. Jeg har sendt dig Fies hjemmeside - har du brug for yderligere råd, kan du kontakte hende - jeg fornemmer, at I generelt har rbug for råd om jeres hund snarere end jeres katte…

Du skal ikke banke dig selv i hovedet - der findes mange råd, men få gode. Det er aldrig for sent. Ang kæresten - jeg har oplevet at nogle mænd får stor interesse for katte, når de finder ud af, at de kan træne dem lidt - måske det var vejen for din kæreste? Mænd vil gerne have “noget ud af et dyr” :slight_smile: Der er tradition for at det kan man med en hund, men tænk sig lige hvor sejt det er at kunne med en kat! Det falder mange mænd for ka du tro… :slight_smile:

BLORK Ja, selvfølgelig! Få kæresten til at træne kattene… hvorfor tænkte jeg ikke på det? :smiley:
Som Helle siger, så kan katte lave en hulens bunke trick og kunster - faktisk næsten lige så mange som hunde… Det svære er at finde det helt rigtige som motiverer dem.
En dejlig lydsvag klikker kan købes hos mig :stuck_out_tongue: eller kombination af klikker og target… slut på rekvalme :slight_smile:

Vorherre bevares…

I starten sad jeg og stampede på mine fingre for at de IKKE !! skulle skrive noget om, at “folk” skulle holde deres mening for sig selv, når en beslutning er truffet etc. etc. - men de sidste par indlæg fortæller mig så, at det var GODT at min stampen på fingrene alligevel var et godt træk - for du er jo helt tydeligvis dér, hvor alting ENDER i, at parforholdet ikke er som det skal være.

Og JO!.. Dét mener jeg naturligvis klokkeklart - for der er tydeligvis nogen som har fået sin vilje, helt udover “fornuft” og almen “opførsel”.

Jeg er hård og kontant - sådan er jeg: Du er meget ung (TS) og jeg håber du lærer.

Må jeg anbefale, hvis I gerne vil beholde hunden, at I - enten du eller kæresten eller jer begge - melder jer til noget af den udmærkede hundetræning der findes mange steder i landet. Jeg ved at både Dansk Kennelklub og diverse special klubber arrangere sådanne træningsaftener og personligt synes jeg det er et MUST. Jeg har arbejdet med hunde i rigtig mange år - og har masser erfaring med dem. Har trænet hund i både Civilforsvaret og Politihundeforeningen samt DKK - men trods min erfaring så ville jeg ved anskaffelsen af ny hund altid melde den og mig til
et sådan hundetræningskursus. Ikke mindst fordi man der får hunden ud blandt andre hunde i træningsforhold; og dermed lærer hunden at LYTTE til ejeren også selv om den bliver
distraheret af andre ting ( som hunde og katte f.eks.). Vi kan ikke her på en liste give jer den hjælp I VIRKELIG har brug for når det gælder at træne hunden. Den eneste måde man kan få en velopdragen hund på, er ved at man som ejer af hunden lærer at opdrage den SELV. Og det gør man kun hvis man deltager i et træningskursus hvor man sammen med hunden får lært hvad
der skal til og så hjemme træner videre. En hund skal trænes HVER DAG. Hver eneste dag. Uden undtagelse. På den måde kræver den langt mere end nogen kat og det er nok også en af årsagerne til at mange der før har haft hund i dag har kat i stedet - det er så meget nemmere at have en kat.

Jeg ville egentlig ønske at man havde indført et “hundekørekort”. For jeg synes ikke man burde have lov til at have hund hvis man ikke også er villig til at bruge den tid der skal til at lære at opdrage den korrekt.

Held og lykke med det.

Vicki får nu den hjælp, hun har brug for… Dejligt at opleve, at hun ikke bare er blevet vred og sur, men vil gøre en stor indsats for at beholde kattene, nu hvor hun ved at det kan lade sig gøre at få hun dog katte til at leve ordentligt sammen :thumbup: :slight_smile:

:thumbup:

[QUOTE=Teresa Guldager;864421]Må jeg anbefale, hvis I gerne vil beholde hunden, at I - enten du eller kæresten eller jer begge - melder jer til noget af den udmærkede hundetræning der findes mange steder i landet. Jeg ved at både Dansk Kennelklub og diverse special klubber arrangere sådanne træningsaftener og personligt synes jeg det er et MUST. Jeg har arbejdet med hunde i rigtig mange år - og har masser erfaring med dem. Har trænet hund i både Civilforsvaret og Politihundeforeningen samt DKK - men trods min erfaring så ville jeg ved anskaffelsen af ny hund altid melde den og mig til
et sådan hundetræningskursus. Ikke mindst fordi man der får hunden ud blandt andre hunde i træningsforhold; og dermed lærer hunden at LYTTE til ejeren også selv om den bliver
distraheret af andre ting ( som hunde og katte f.eks.). Vi kan ikke her på en liste give jer den hjælp I VIRKELIG har brug for når det gælder at træne hunden. Den eneste måde man kan få en velopdragen hund på, er ved at man som ejer af hunden lærer at opdrage den SELV. Og det gør man kun hvis man deltager i et træningskursus hvor man sammen med hunden får lært hvad
der skal til og så hjemme træner videre. En hund skal trænes HVER DAG. Hver eneste dag. Uden undtagelse. På den måde kræver den langt mere end nogen kat og det er nok også en af årsagerne til at mange der før har haft hund i dag har kat i stedet - det er så meget nemmere at have en kat.

Jeg ville egentlig ønske at man havde indført et “hundekørekort”. For jeg synes ikke man burde have lov til at have hund hvis man ikke også er villig til at bruge den tid der skal til at lære at opdrage den korrekt.

Held og lykke med det.[/QUOTE]

Undskyld mig, men du aner jo rent faktisk ikke noget om, om vi træner ham eller ej? Grunden til problemet med de katte, er jo ikke at han er ulydig på nogen måde - det er pga. at jeg er blevet fejlinformeret af en hundetræner/adfærdsbehandler, at jeg ikke har blandet mig, når hunden er løbet efter misserne. Nu er jeg dog blevet klogere.

Derudover giver dig fuldstændig ret i det du skriver, slet ingen tvivl om det. Og ja, der burde bestemt indføres et hundekørekort - der er alt for mange mennesker derude, der ikke aner en disse om hunde og hvordan de skal passes og trænes. Og jeg er ikke én af de mennesker. Godt nok er jeg forholdsvis nybegynder som hundeejer, men ellers ville jeg mene jeg har meget godt styr på det, blandt andet pga. min uddannelse. Bum.

[QUOTE=KartoffelChips;864394]Vorherre bevares…

I starten sad jeg og stampede på mine fingre for at de IKKE !! skulle skrive noget om, at “folk” skulle holde deres mening for sig selv, når en beslutning er truffet etc. etc. - men de sidste par indlæg fortæller mig så, at det var GODT at min stampen på fingrene alligevel var et godt træk - for du er jo helt tydeligvis dér, hvor alting ENDER i, at parforholdet ikke er som det skal være.

Og JO!.. Dét mener jeg naturligvis klokkeklart - for der er tydeligvis nogen som har fået sin vilje, helt udover “fornuft” og almen “opførsel”.

Jeg er hård og kontant - sådan er jeg: Du er meget ung (TS) og jeg håber du lærer.[/QUOTE]

Undskyld - Men jeg er ikke helt sikker på, hvad din konklusion i dette indlæg rent faktisk er??