2 katte til en kattebakke

Hej med jer.

Dette spørgsmål henvender sig nok mest til jer med flere katte.
Har alle jeres katte hver sin kattebakke, eller hvordan?

Jeg har selv en af de helt store med hus, og er blevet informeret fra forhandlerens side af, at den skulle være rigeligt stor nok til to katte.
Hvad mener i om det?

Jeg har to katte og to alm. kattebakker… jeg kunne nøjes med én (da de ikke bruger en bestemt hver) - men da jeg ikke kan tømme flere gange dagligt har jeg valgt at have to…

Jeg har én bakke til mine to katte, som jeg tømmer én gang dagligt - det fungerer fint :slight_smile:
Men det kommer nok an på dine katte: nogle katte vil nemlig gerne ha’ én bakke til “stort” og én bakke til “småt” :wink:

2 katte-dyr og 2 bakker.
Jeg tror dog ikke de ville have noget imod kun at have en, de deles pænt om begge bakker.
Jeg fastholder dog 2, sæt nu der en dag er en der får dårlig mave (det er der ikke 7-9-13), så er det bedst med 2 (synes jeg).

:slight_smile:

Selv om vores to gamle damer bestemt ikke er hjerteveninder, har de altid kunnet dele bakke. Når vi så har tre store bakker med låg rundt omkring i huset, er det mest for, at der altid skal være en i nærheden - de bruger dem alligevel begge to på skift.

Så svaret er ja, du kan sikkert godt nøjes med en, men med flere bakker behøves du ikke tømme ligeså tit.

Vi har 2 monster store bakker (der 30kg grus i hver) til 6 katte. De bliver ordnet 2 gange dagligt, kattene har fået for vane at tisse i den ene og lave stort i den anden. Vi har haft flere bakker før men de blev ikke brugt. Så de har bare de to, som står lige ved siden af hinanden.

Her i huset er der 2 store bakker til 4 katte.

Måske det ville være bedst med to bakker i starten indtil du har fundet ud af om din “gamle” kat vl dele med den nye og/eller om der er en af dem der helt vil gøre småt i en bakke og stort i en anden bakke. Til at starte med kan du købe en billigere bakke eller måske en opvaskebalje.

Jeg har 3 katte der deles om en stor kattebakke og det går fint !!

Pt har jeg 4 katte og 5 kattebakker. Men det er kun de to åbne der egentlig bli’r brugt. De tre med låg er det stort set kun Phumba der bruger, og det er vist gammel vane - hun bruger også de andre to. Specielt den der står midt i stuen lige nu (til da Stevie var ny og ikke skulle løbe så langt for at finde et sted - er MEGET populær, den kan jeg sagtens tømme to-tre gange om dagen (altså fjerne klumper fra)
Vi har egentlig altid haft flere bakker end katte, og vores har meget brugt specielt én af bakkerne til at tisse i og de andre til … blandet.

En ret stor bakke til tre katte… ingen problemer med at dele her i huset :slight_smile:

En bakke, to katte :slight_smile:

Jeg har 10 store bakker med låg og en uden til 12 katte.
Stikker en kat hovedet ind i en bakke, der allerede er besørget i, går den videre til den næste.

Nogle katte vil ikke dele bakke med andre og nogle katte vil ikke tisse og besørge på samme bakke.

To katte og en stor bakke…helt uden problemer. Bliver renset morgen og aften.

3 katte og en stor bakke. Det fungerer fint her:-)

Tre katte og to bakker - en stor og en hjørnebakke. Lige siden jeg fik flere katte, har jeg haft mindst to bakker, men i hvert fald i de perioder, hvor jeg kun har haft to katte, kunne jeg sikkert sagtens have nøjedes med den store bakke.

Da jeg lige fik Asani, havde jeg en overgang også tre - bare i tilfælde af, at de andre ikke ville lade ham bruge deres. Men det var nu unødvendigt.

De foretrækker generelt at bruge den store bakke, hvor der er bedre plads. Når Magic ind imellem bruger hjørnebakken, sidder han med hovedet ud af åbningen :høhø:

vi har en stor hjørnebakke til vores 2 hunmissere og det går rigtig fint, har endda oplevet de begge 2 har været på den på samme tid og de er ikke altid bedste venner. det sjove er så at når trixie har været på bakken løber gaia tit derhen for lige at tjekke hvad der er lavet og så skal der graves og dækkes til og det omvendte er osse sket

Vi har en jumbo-bakke til to misser. De virker ikke til at have problemer med at dele.

Har 2 katte, og 2 bakker… En alm. og en med ‘hus’… Den ene bruger de til småt, og den anden til stort…

Pt har jeg 2 bakker til 2 katte, men overvejer at flytte den ene, da de alligevel bruger den samme.

Tak for alle svarene.

Det lyder jo som om, at hvis bakken er stor nok, kan der sagtens være to katte om en bakke. Det vil jeg forsøge mig med, når vi får kat nr. 2. :slight_smile: