[QUOTE=Missepigen;214623]Jeg synes dette emne er svært, fordi vi har også fået killinger på vores blandningskatte. Det er måske anderledes fordi jeg har ikke “ødelagt” hverken huskat eller racekat, da begge forældre er blandningskatte (mor er mainecoon/huskat og faren er maine coon/klassisk perser/hellig birma) og begge katte er eget af mig, dermed har jeg ikke truffet en beslutning på vejne af nogle andres katte.
Jeg var glad for at Duchess fik killinger, fordi hun blev en anden kat at være omkring. Vi fik nogle dejlige killinger, og vi tog ansvar for at disse killinger fik et godt hjem.
Jeg har ikke noget imod at folk får killinger på deres katte så længe at de er villige til at tage ansvar for at der er gode hjem i vente for disse killinger. Lige meget race, udseende og køn.
Jeg må nok sige at jeg er nød til at give min mor ret, til tider når der kommer emner op om ikke race katte og deres killinger, så fare alle opdretterne op og skælder ud - og ja, så føler jeg faktisk at siden ikke egner sig til os der faktisk elsker vores katte fordi de er dejlige kærlige dyr, men som ikke har noget fint stamtræ og ikke har noget fint papir (jeg behøver ikke noget fancy papir til at fortælle mig at jeg har verdens bedste misser!
)
Denne diskussion har været oppe mange gange her og også mange gange inde på kattegalleriet, og hver gang jeg læser de kommentar der kommer fra opdretterne gør det altså ondt inden i. Jeg synes fandme det er svært at der findes mennesker derude i verden der vil tillade sig tale ned til folk på grund at et stykke papir og pelstype og farve.
Tilbage i 1600 tallets USA skulle man hverken vise sig på gaden eller drømme om at få børn var man sort eller mullat (huskat eller blandningskat) … Do you see the similarity??
Jeg synes det er genialt at folk går meget op i deres katte og at der bliver givet mulighed for at kunne diskutere og få hjælp til alle sine katte problemer, et sted hvor man kan snakke med folk der holder af og brænder for det dyr.
Jeg er også ufattelig glad for den hjælp og støtte jeg fik den aften Duchess fødte…Men jeg frygter sku at den aften havde set HEL anderledes ud havde jeg skrevet “hjælp min blandnings kat, skal til at have killinger som hun fik med min anden blandningskat - hvad skal jeg gøre!!”
Fordi jeg er næsten sikker på at diskussionen havde endt ligesom dette indlæg, folk havde gået mere op i de manglende papir og race på kattene frem for at holde sig til de spørgsmål der bliver stillet og de ting der bliver spurgt til.
Jeg synes det er fint at der skal være plads til at folk skal kunne hidse sig op når dyr bliver mishandlet og misbrugt, men så længe at folk tager ansvar for deres dyr og elsker dem højt og tager sig godt af dem, så synes jeg faktisk ikke man kan tillade sig at svine folk til…
Det gør mig trist og ked at opdretterne ikke føler der er plads til os der ikke lever vores liv efter papir og stam træer… :([/QUOTE]
Jeg synes dette er et godt indlæg, som jeg ihvertilfælde vil tænke lidt over 
Jeg tror mange af vores ‘fight’ kan undgåes, hvis der bare ikke var så stor forskel mellem opdrættere og dem som ‘bare’ ønsker et eller få blandingskuld …Gør dog, som de fleste opdrættere gør - neutraliser jeres killinger inden de forlader jeres hjem !! ( og dette budskab er ikke nødvendigvis rettet til dig, da jeg ikke ved, om du har sikret dig at dine killinger ikke masse-producerer sig ) …Alt alt for mange slipper deres ‘look alike’ killinger fertile ud, til stor skade for både den racerene men bestemt osse for huskatten.