3 dage for tidligt

Hejsa Alle

Så blev det min tur til at opleve killinger som kom på 59. dagen…4 fine killinger…den ene var dog ikke i live til morgen…desværre…moderkagerne var flotte og foster væsken fin…

Men jeg syntes altså at hun stadig er en anelse tyk og spændt på maven…men jeg kan ikke decideret mærke en killing når jeg palpere hendes mave igennem…

Hun selv er en hønemor…nej nej…ikke pille …og hun forstår virkelig at barsle den…mad på senge kanten - hvad ellers :-)…
Hun virker meget velfornøjet og rolig…jeg sad ellers opp til kl. 03.00 for at vente på den eller dem som evt. ligger i den stadig tykke mave…og stod op igen kl. 06.00 for at tjekke om der var sket noget i løbet af de sidste natte timer…

Her sidst på dagen er hun stadig meget fornøjet og ser yderst veltilfreds ud…men det er jo set før - også på hendes linje at der fødes killinger med dages mellemrum…hmmmm

Jeg håber at de killinger som er født nu…klare sig…mon ikke…fine er de i hvertfald…og sutte kan de også :slight_smile:

Trætte hilsner
anna

Tillykke med killingerne :thumbup:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Tillykke med killingerne - jeg glæææder mig allerede til at se dem…

:kryds:

Tillykke med killingerne :slight_smile:

HVis de ser fine ud og ligger og sutter, burde de godt kunne klare det.

Hejsa alle

Tak for hilsnerne…

Jeg ved at de første døgn er de mest kritiske…men de virker stærke og skriger når hun ligger sig på dem og de sutter velvilligt…så alt i alt gode tegn…der er blot mindre og lyserøde på mavserne…
Hun har ikke været syg, hverken før eller under drægtigheden…så gad vide hvorfor de kom før tid ?..der var en del fostervand…mon det kan være årsagen?

Og er der mon nogen som har lignede erfarringer hvor det er gået godt :-)og som kunne have lyst til at dele dem her :-)??

Min dyrelæge siger jeg skal tage det med ro…hvis hun trives, spiser og har det godt…

anna

Ja det ikke til at sige hvad der gør en fødsel går i gang før tid, det kan der vel være mange grunde til.
Men som dyrlægen siger så virker de jo friske og stærke nok, og bare det at de kan sutte betyder jo at hvertfald sutterefleksen er udviklet nok.

Hvis de små er livlige og spiser og tager på har de en god chance for at klare sig. Jeg har fået killinger på dag 60 regnet fra første parringsdag, det var et stenfoster der satte fødslen igang - tror jeg - men de klarede den…

Mine 4 dage gamle killinger er også kommet nogle dage for tidligt, men mindstepigen på 54 gram rundede her til morgen 100 gram og stortrives, så tag det roligt og håb det bedste…

KH
Linda

Hej Anna
Stort tillykke med dem. Det lyder som din dyrlæge har helt ret, slap du bare af og nyd dem, du kan da næsten ikke gøre andet.

Og orv, så kan du jo komme med til MCO show på søndag HA HA

Knus herfra

Tillykke med killingerne.

Hejsa Alle…
Lige en kort update herfra…

Så er det første hele døgn gået…og de 3 killinger lever stadig og har hhv. taget 10 - 10 + 9 gr. på…mor mis har været på bakken, spist og drukket…og maven ser nu ud til at være faldet til normal størrelse…jeg tror simpelthen at hun har haft for meget forstervand…og det har været årsagen til den fortidlige fødsel…

Killingerne er i farverne:
Pige 1) Meget rød tortie med hvid
Pige 2) umiddelbart sort makrel tabby med hvid
Dreng1) Rød makrel tabby og mønsteret er allerede meget fint :slight_smile:

ingen blå eller med sølv - selv om begge forældre er med fortynding og faderen er med sølv…ÆV…havde håbet på en blå sølv killing…

Hej Anna

Glæder mig til at se billeder af de små.
Kommer du med på søndag nu fødslen er vel overstået og alt går vel med de små…??

Tillykke med kuldet:thumbup: Det er en FLOT vægtøgning, så der er vist ingen ko på isen der:kryds:

Hejsa Heidi…

Desværre ikke…jeg har endnu en termin - og den ligger søndag…det er Liberty som venter sig…
anna

Til Lykke med killingerne - dejligt at de trives :inlove: :inlove:

Tillykke med killingerne, krydser fingrer for at det bare går der ud af med dem og held og lykke med den kommende fødsel :kryds::flag:
:ballonbamse:Charlotte

Hejsa igen…

Nu kan jeg bedre forstå at hun var blevet slank og blød i maveregionen…killing nr. 5 er kommet til verden…og lå og puttede…
dvs. at status pt. er 4 levende killinger…den sidst ankommende er en makrel tabby med hvid…

anna

[quote=antocat;198911]Hejsa igen…

Nu kan jeg bedre forstå at hun var blevet slank og blød i maveregionen…killing nr. 5 er kommet til verden…og lå og puttede…
dvs. at status pt. er 4 levende killinger…den sidst ankommende er en makrel tabby med hvid…

anna[/quote]

Hold da op en snyder:tihi: Tillykke med killing nr 5:wehuu:

[quote=antocat;198911]Hejsa igen…

Nu kan jeg bedre forstå at hun var blevet slank og blød i maveregionen…killing nr. 5 er kommet til verden…og lå og puttede…
dvs. at status pt. er 4 levende killinger…den sidst ankommende er en makrel tabby med hvid…

anna[/quote]

:tihi: sikke en røver . . . . håber den hurtigt indhenter de andre :wehuu:

Tillykke med de nye små :slight_smile:

Til lykke med killingerne :slight_smile: