OK jeg har det måske med at komme op med underlige emner her lige før jeg går i seng, men jeg har jo lagt mærke til at jeg ikke er HELT alene her gennem natten, så
Hvad er DU? A- eller B menneske? Morgenduelig eller natteravn?
Og hvis du kunne arbejde anderledes end hvad du måske er nødt til, ville du så ændre det?
Selv er jeg jo, som det vel er åbenlyst så meget B-menneske at det nærmer sig C… hvis sådan ogen findes Min dag slutter typisk her omkring kl 5 om … ja nogen vil vel sige “morgenen”, jeg vil sige det er sidst på natten
Heldigvis har jeg et job der passer til hvor jeg arbejder om aftenen
B! Jeg KAN faktisk godt komme op om morgenen, men det er som regel synd for både mig og mine omgivelser! Ved 10-11tiden sænker der sig en osteklokke ned over mig, og så er jeg på sparepære indtil over middag! Og jeg har såmænd haft jobs om morgenen, men det er noget ynk og selvpineri. Så derfor arbejder jeg nat nu om dage og har gjort det i mange år. Og kunne ikke tænke mig andet Jeg eeeeelsker morgener - men kun den slags jeg har set blive født, fordi jeg har været oppe hele natten!
VH
Susanne (der mangler et par timer endnu på arbejde, men alt er stadig stille, det er jo ferietid)
Jeg er udpræget A-menneske Og gift med et stort B-menneske:?
Pt har vi ferie hele familien, jeg hvis jeg tager mig sammen kan jeg sove til klokken 7, men så har jeg også været vågen et par gange. Skulle jeg stå op første gang jeg vågnede så ville det nok være omkring kl.5.30-6.00. Jeg er så sjældent oppe til efter kl. 23.30.
Jeg møder ind på arbejde tidlig morgen, så det passer rigtig godt. Manden arbejder nat og har gjort det i 17 år, hvilket der også passer han fint.
Jeg nyder roen om morgenen, der er en helt særlig stemning og ro
Jeg skal helst have min 9 timers nattesøvn. Da jeg var yngre (), kunne disse 9 timer ligge nårsomhelst på døgnet, bare de var sammenhængende - nuomdage går jeg helst sent i seng og står sent op. Dem, der har oplevet mig om morgenen - tidlig som sen (morgen er når jeg vågner) - véd, at jeg intet er værd før min første kop kaffe:kaffe:
Jeg er A menneske. Står som regel tidligt op, og går ikke alt for sent i seng. Jeg får for let migræne, hvis ikke jeg sørger for at få min nattesøvn. Det er mig umuligt at sove om dagen uanset hvor træt jeg måtte være. Til gengæld har jeg yderst sjældent problemer med at falde i søvn, når jeg lægger mig om aftenen.
Det er ligemeget - bare jeg får 8 timers søvn på et tidspunkt af døgnet, så tilpasser døgnrytmen sig i løbet af et par dage…
her når jeg har ferie, og ikke skal nå noget, så lukker jeg øjnene omkring kl 12-2 og står op igen 8-10…
Og får jeg ikke 8 timer sammenhængende, så KRÆVER min krop at indhente det manglende på et tidspunkt - typisk om eftermiddagen…
i nat har jeg sovet 6 timer, og regner med at de sidste 2 skal foregå ude på en solseng efter kl 15
i skoletiden så går jeg ALTID i seng senest 22:30, for så vågner jeg nærmest automatisk 2 minutter før vækkeuret 6:30
de dage hvor det går galt med mængden af søvn - og sker det flere dage i træk - så går jeg som regel rundt som en zombie indtil jeg får min 8 timers søvn i streg igen… jeg dur ikke til at mangle søvn - jeg bliver SÅ gnaven og umulig at være i nærheden af, at kun en Burn eller tre kan rette op på det…
Jeg er 100% A - menneske, men har dog med alderen lært mig at sove til kl 8!, desuden har jeg også vågen tid om natten:ups:, hvor jeg godt kan stå op og se hvad der sker på PC’en:høhø:
Uha, jeg er nok mest B-menneske…
Eftersom jeg er hjemmegående har jeg den fried at jeg kan planlægge døgnet som det passer mig, men vælger at gå i seng ca. 23-23.30, simpelthen for at jeg kan nå at få mine 7-8 timer.
på dage hvor jeg ikke har aftaler om formiddagen sætter jeg typisk uret til kl. 8 på hverdage, og i weekenden trækker jeg den som regel til 8.30.
Hvis jeg sover for længe om morgenen er jeg helt ved siden af mig selv, og prøver at jagte “den mistede tid” hele dagen, til trods for at jeg nok ikke skal noget særligt.
Lige for tiden er jeg en zombie de første par timer om morgenen, selv om jeg har fået mine timers søvn. Skal jeg op efter noget kommer jeg det også, men jeg er ikke mig selv før efter kl. 10, cirka.
Det sidste stykke tid har jeg ofte været henne og hvile om eftermiddagen, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde mig vågen (Trætheden skyldes - i hvert tilfælde delvis - en bindevævssygdom - men det går ikke trætheden mindre irriterende.
Jeg er hvad jeg beslutter mig for at være…
Jeg kan sagtens gå tidligt i seng og stå tidligt op, eller gå tidligt i seng og stå sent op… eller for den sags skyld gå sent i seng og stå tidligt op - eller sent… no probs
Jeg elsker at være tidligt oppe, og få en masse ud af dagen… men jeg ville helst sove til en 9-10 stykker hver dag, hvis jeg kunne få lov.
Jeg er helt bestemt B-menneske - men er selvfølgelig nødt til at komme ud af fjerene så tidligt, at jeg kan være på arbejde ved 8-9-tiden … Jeg burde sikkert også have 8 timers søvn hver nat, men det kan ikke rigtig lade sig gøre da jeg som regel først går i seng ved midnat og uret ringer kl. 6.30.
B! Absolut B! Jeg bidrager sjældent med den helt store genistreg før efter kl. 10 - måtte min læsegruppe der ville mødes kl. 8 også indse Jeg kom da, men de kloge input fra mig kom først hen af middags tid Fysisk er jeg dog fin om morgenen, og også i godt nok humør - ingen problem der
Tilgengæld arbejder jeg så rigtig godt om natten - og decideret natarbejde er også fint til mig, har jeg haft et par gange
Her efter Casper har haft arbejde som lærer hvor han er mødt ret tidligt (han er også B menneske af natur), så er jeg dog blevet meget bedre til at gå i seng og stå op inden for en mere normal ramme. Nu her møder han som pædagog kl 11, så der står jeg først op ved 9-10 tiden samtidig med ham, men tidligere var det blevet til ved 8-9 tiden, helt vildt for mig at have haft sådan en døgnrytme i et år eller mere :høhø:
Jeg er splittet personlighedsstruktur på det punkt! Med mine skiftende arbejdstider skal jeg nogle dage være A-menneske og stå op kl. 5, andre dage B-menneske og så de helt ekstreme dage C?-menneske, når man skal holde sig vågen en hel nattevagt, indtil kl. 8.30 hvor jeg først er hjemme i min seng… Og sove til kl. 16.
Det er noget værre rod, og kunne jeg selv bestemme ville jeg arbejde 8 - 16 hver dag og have fri i weekenden - det ville passe meget bedre sammen med familie- og vennelivet.
Men af natur er jo nok mest B-menneske og det passer mig meget godt at gå i seng omkring kl. 2 og stå op ved 10-tiden.
Jeg er absolut et B-menneske!
Går sjældent i seng før midnat og hvis jeg er oppe før kl. 10, har jeg været tidligt oppe
Jeg kan godt stå tidligt op, hvis jeg skal … men det er ikke noget jeg gør for sjov og prøver så vidt det er muligt at forhindre, at jeg f.eks. får en tidlig behandlingstid på Riget, eller hvis jeg laver andre aftaler.
BC? :lys-ide:
Nej, så gammel er jeg ikke men jeg ligger vel et sted imellem b og c. Jeg fungerer godt om natten, men ikke i de tidlige morgentimer. Jeg var nattevagt i 5 år, og de sidste timer fra 4.30 til 7 var altså seje. Men indtil da - helt fint. De fleste år af mit arbeejdsliv var jeg aftenvagt 15 - 23, og så nogle timer derhjemme, før jeg gik i seng kl ca 3. Det er nok egentlig det, der passer mig bedst. Søvn? Ca 7 timer, helst i sammenhæng, men jeg klarer mig som regel med mindre
Jeg er udpræget B menneske, ALT før klokken 12 er tidligt for mig, men når jeg går i skole, så plejer jeg at stille vækkeuret til klokken 7 og får hevet mig selv ud af sengen omkring 40 min. senere hvor jeg alligevel kommer for sent
Jeg er et B-menneske (i mildere grad)
De sidste 18 år har jeg dog levet som A-menneske pga. børn, familie og arbejde.
Efter børnene er blevet store, trækkes jeg igen i retningen af at være B-menneske.
Aftenen og den tidlige nat er de bedste tidspunkter på døgnet, og klokken er som regel omkring 01, før jeg lægger mig til at sove.
Jeg står stadig tidligt op pga. arbejde - kl. 05.30. Til gengæld ynder jeg at sove 1-2 timer om eftermiddagen.