A- og B-mennesker Hvem er hvem?

Jeg var A-menneske da jeg var yngre. Jeg stod op klokken 6 hver morgen, uanset hvor sent på dagen de første aftaler startede. Gik i seng v. 21-22 tiden hver aften. :smiley:
Efter jeg er kommet over på medicin, er jeg sååå træt og ugideligt, og det har resulteret i, at jeg snildt kan sove 12-14 timer før jeg føler mig ordentligt udhvilet. Jeg har også enooormt svært ved at få dagen startet, ligger gerne i sengen til langt op af formiddagen og er som regel først på benene ved 12-tiden. :ups:

Jeg er hjemmegående, så jeg kan på sin vis tillade mig det. Dog er det lidt irriterende, at dagen starter så sent.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;647665]OK jeg har det måske med at komme op med underlige emner her lige før jeg går i seng, men jeg har jo lagt mærke til at jeg ikke er HELT alene her gennem natten, så

Hvad er DU? A- eller B menneske? Morgenduelig eller natteravn?

Og hvis du kunne arbejde anderledes end hvad du måske er nødt til, ville du så ændre det?

Selv er jeg jo, som det vel er åbenlyst så meget B-menneske at det nærmer sig C… hvis sådan ogen findes :wink: Min dag slutter typisk her omkring kl 5 om … ja nogen vil vel sige “morgenen”, jeg vil sige det er sidst på natten

Heldigvis har jeg et job der passer til hvor jeg arbejder om aftenen

Hvad med dig?[/QUOTE]

jeg er A - Å menneske ;O) rummer vist det hele

Jeg er klart A menneske. Står gerne op imellem kl 5-6 også selvom jeg er hjemmegående. Jeg får stadivæk 8-9 timers søvn får jeg går allerede i seng kl 21.

Total B-menneske:rock:…Og arbejder selvf. som nattevagt:høhø:

Når det handler om at gå i seng, er jeg absolut B-menneske. Jeg kan ikke komme i seng før midnat, og ofte er den mellem 1 og 2. Jeg hygger mig også vældigt ved at nusse rundt om aftenen (eller sidde ved computeren) når resten af familien er gået i seng. (Okay, det er de så ikke mere; jeg har teenagebørn, og de er oppe mindst lige så længe :tihi:).

Om morgenen er jeg til gengæld forholdsvis tidligt oppe. Vækkeuret ringer mellem 6 og 6.30 når jeg skal på arbejde. Når jeg har fri, sover jeg måske til omkring 8.

Jeg var mere en syvsover tidligere. Da jeg havde spædbørn, lærte jeg dem med det samme at være B-mennesker (= vågnede de før 9, kom de over i sengen og blev ammet, og så sov vi videre :zzz:).

Min mand har meget ofte morgenvagt og står op kl. 3. Det betyder så, at han går i seng omkring kl. 20. På den måde overrender vi ikke ligefrem hinanden :høhø:

Og jeg skal i øvrigt helst have en små 9 timers søvn, så virker jeg bedst :slight_smile:

Jeg er AB menneske. A menneske, fordi jeg står tidligt op (kan dog sove lidt længere i ferien), og B menneske, fordi jeg er oppe til sent.

Jeg kan ikke sove om natten, så uanset hvornår jeg kommer i seng, vågner jeg igen efter 2-3 timer, og så går resten af natten med at vende og dreje sig.

Når jeg så er træt nok pga. manglende søvn, tager jeg lige en enkelt nat, hvor jeg sover 5-7 timer.

I princippet er jeg B-menneske og har også valgt at arbejde aften da det passer mig bedst at kunne sove længe og gå sent i seng… Men skal jeg noget kan jeg saktens tage mig sammen og komme tidligt op også!
Jeg har altid troet at jeg behøvede at få 8-9timer pr nat - men her i foråret har jeg suppleret min HF med en HG og skulle i den forbindelse møde de fleste dage kl. 8 i skole. Ved siden af passede jeg selvfølgelig mit aften arbejde - så det blev ikke til meget søvn - men det fungerede og jeg kom der fra med en helt forbløffende god eksamen…

Desværre er jeg for doven til at stå tidligt op hvis jeg ikke har et direkte mål med det!

Jeg er helt sikkert B-menneske

Jeg arbejder skiftehold, så når jeg har dagvagter ligner jeg noget katten har slæbt ind… Det synes min kollegaer hverfald er ret morsomt :høhø:

De sidste år på min tidligere arbejdsplads fik jeg min døgnrytme fuldstændig smadret af et stort sammensurium af dag- og aftenvagter (8-16 eller 16-24), og det har jeg endnu aldrig fået rettet rigtigt op på. Så jeg er B-menneske om aftenen og A-menneske om morgenen. Hvilket er meget uhensigtsmæssigt, men jeg kan ikke tage mig sammen til at gå i seng om aftenen. Til gengæld falder jeg rigtig tit i søvn på sofaen, så det er såmænd ikke, fordi jeg ikke kan sove om aftenen. Det er mere oppe i hovedet, jeg ikke rigtig kan få det til at hænge sammen.

Hvis nu alt var i balance, tror jeg, at jeg ville være A-menneske. Jeg holder meget af tidlige morgener :slight_smile:

Jeg er A-menneske !!! og har det godt med det … elsker morgen stilheden !

Jeg må vist også betegnes som A menneske…
Står op hverdag kl 6, selv om jeg kun har 2 faste arbejdsdage i ugen…
Og går i seng et sted mellem 22-24 for det meste…

Jeg er desværre B menneske.

Jeg ville ønske jeg var A menneske, sikke meget man kunne nå om morgenen inden man tøffede afsted på job. :slight_smile:

Jeg er selvfølgelig nødt til at stå tidligt op fordi jeg skal på arbejde (8-16) og fordi jeg skal have mine 3 unger op og i skole.

Jeg har det bedst med 10 timers søvn, men kommer desværre altid først i seng ved midnatstid.

Jeg er Amennekse, men har de sidste ca 20 år levet som Bmenneske…
Jeg bor nemlig sammen med Jan, der er Åmenneske :wink: og for bare at have en ganske lille smule af dagen sammen med ham, har jeg rettet min søvn ind efter hans døgnrytme…
Så jeg tvinger mig selv til at være en natteravn - først at gå i seng omkring kl 2 - 3 stykker og stå op ved 9 tiden… jeg skal passe gevaldigt på, ikke at komme til at stå alt for tidligt op flere dage i træk, for så er jeg tilbage som Amenneske… dvs i seng ved 22 og oppe igen omkring kl 4 - 5 stykker. Jeg skal nemlig sjældent have mere end omkring 6 timers søvn…

jeg er udpræget B- menneske, gå sjælden i seng samme dato som jeg stod op :slight_smile:

jeg får sjælden sovet mere end 4 -6 timer om natten, der er jo nogle der forlanger at møder om morgen :slight_smile:

[QUOTE=Dorte27;648335]Jeg er helt sikkert B-menneske

Jeg arbejder skiftehold, så når jeg har dagvagter ligner jeg noget katten har slæbt ind… Det synes min kollegaer hverfald er ret morsomt :høhø:[/QUOTE]

Heh ja og får man noget medlidenhed? Næh! De MORER sig på ens bekostning, ikke?

Jeg er f. eks. oppe meget før min normale tid i dag fordi DSB i deres visdom har bestemt at aften/nathold da sagtens kan møde kl 14. Altså det kan jeg osse, men jeg bryder mig BESTEMT ikke om det. Og folk er spydige og siger “god morgen” når man møder… og ser ud som om de selv har været oppe LÆNGE (hvilket de jo nok osse har… Det er skummelt at støde ind i nogen der har nået at være en tur fra Århus til København og tilbage igen inden man selv omtrent er stået op >_<

Til gengæld driller vi jo så osse dem hvis de har fået en tur der går ud over kl 16… og begynder at spørge dem om de godt må være så længe oppe og sådan noget :wink:

Så heldigvis går drillerierne da begge veje.

Jeg læste et sted om nogle huleforskere der havde været under jorden (duh) i længere tid og deror ikke havde solen som retningsviser for hvornår det var nat eller dag. Der fik de en døgnrytme der strakte sig over 25 timer! så det kunne tyde på at mennesket ikke HELT paser til solens gang og det er vel derfor der er nogen der er morgenmennesker og andre der er natteravne… ingen af os er HELT synkroniserede med solen :slight_smile:

Det sjove er at de fleste B-mennesker KAN stå tidligt op hvis de absolut skal, mens de fleste A-mennesker har forholdsvist meget sværere ved at sove længe og være oppe efter midnat :slight_smile: Eller sådan virker det i al fald set med mine øjne.

Jeg har altid været udpræget B-menneske. Sent i seng, sove længe og alt andet end vågen før middagstid. Med alderen (og sygdommen) er jeg blevet bedre til at gå tidligere i seng, nu går jeg sjældent i seng senere end 22:30-23:30. Grundet min sygdom er det dog et must at jeg SKAL have mindst 8 timers søvn for overhovedet at kunne fungere, bedst er dog en 9-10 timers søvn så kroppen også når med.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;648479]
Det sjove er at de fleste B-mennesker KAN stå tidligt op hvis de absolut skal,[/QUOTE]
Ja tak. Men den dag er totalt spoleret - seriøst! Jeg er da på benene og det ser muligvis ud som om jeg er vågen - men det er på en slags automatpilot, og at jeg ikke laver flere ulykker i den tilstand er forbløffende :pose:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;648479]Heh ja og får man noget medlidenhed? Næh! De MORER sig på ens bekostning, ikke?

Jeg er f. eks. oppe meget før min normale tid i dag fordi DSB i deres visdom har bestemt at aften/nathold da sagtens kan møde kl 14. Altså det kan jeg osse, men jeg bryder mig BESTEMT ikke om det. Og folk er spydige og siger “god morgen” når man møder… og ser ud som om de selv har været oppe LÆNGE (hvilket de jo nok osse har… Det er skummelt at støde ind i nogen der har nået at være en tur fra Århus til København og tilbage igen inden man selv omtrent er stået op >_<

Til gengæld driller vi jo så osse dem hvis de har fået en tur der går ud over kl 16… og begynder at spørge dem om de godt må være så længe oppe og sådan noget :wink:

Så heldigvis går drillerierne da begge veje.

Jeg læste et sted om nogle huleforskere der havde været under jorden (duh) i længere tid og deror ikke havde solen som retningsviser for hvornår det var nat eller dag. Der fik de en døgnrytme der strakte sig over 25 timer! så det kunne tyde på at mennesket ikke HELT paser til solens gang og det er vel derfor der er nogen der er morgenmennesker og andre der er natteravne… ingen af os er HELT synkroniserede med solen :slight_smile:

Det sjove er at de fleste B-mennesker KAN stå tidligt op hvis de absolut skal, mens de fleste A-mennesker har forholdsvist meget sværere ved at sove længe og være oppe efter midnat :slight_smile: Eller sådan virker det i al fald set med mine øjne.[/QUOTE]

Ja der ikke meget medlidenhed, når man kommer kl 7 om morgen og man er mere død ind levende :høhø:… Men jeg har heller ikke noget medlidenhed når min kollegaer sidder og er træt kl 4 om natten :muhaha:

Nu har jeg lige haft min sidste nattevagt i dag og har ved et uheld sovet til nu… Så nu kan jeg så ligge vågen hele natten :dokdok:

Jeg er B menneske og det er David heldigvis også.

Men jeg bliver tvunget til at opføre mig som A menneske når jeg skal i dagvagt, der møder jeg mellem 7-8 og dvs jeg skal op mellem 5-6. ØV.

Jeg er mere til aftenvagter, det passer bedre til mig.

Jeg vil gerne småsent i seng dvs mellem 23-01 og op ved 8-9 tiden. Jeg skal have 8-9 timers søvn ellers er jeg zoombi hele dagen og har forhøjet risiko for migræne.