Aaad! Ulækker fisk!

Mine forældre skulle til dyrehandleren og have nogle ting til deres 2 hunde, og spurgte mig om jeg skulle have noget med til Victor.
Jeg bad dem om at kigge efter noget det kunne holde Victors tænder beskæftiget. Jeg er så lige kommet hjem fra dem med en pose tørrede sild som de havde købt med til ham. Straks efter hjemkomsten, åbnede jeg posen og gav en sild til Victor og kiggede spændt efter hans reaktion.

Han startede med at bide forsigtigt i den, men det var så dét og han slugte bestemt ikke noget af den.
Derimod har silden fået lov at blive pænt liggene på gulvet, og han er endda begyndt at forsøge at grave silden ned, ved at skrabe på gulvet omkring den, hvilket jo selvfølgelig ikke hjalp meget :tihi:

Jeg gætter mig jo selv til at det er fordi at han synes at den lugter MEGET ulækkert, og ulækre ting graver man jo gerne ned (ligesom i kattebakken).
Er der nogen der har set jeres katte gøre noget lignene med ting de ikke kunne lide? Og skal jeg gå ud fra at tørret sild altså ikke er nogen succes?

Det ser meget sødt ud når han skraber og skuler til fisken, men skal jeg smide den væk, eller vente og se om han bliver mere nysgerrig? :kryds:

-LOL Han tænker sq nok …" spis den selv manner"…mine coonbamser nedlader sig ikke til at røre tørret fisk :pote:

det gør mine med tørret fisk…

men miamors tørrede kød guffer… nøj så er der fest

De der tørrede tobis er fame også klamme! G :wink:

Prøv du med noget råt oksekød eller kylling i stedet, det vil sikkert vække mere begejstring - mine vil sandelig heller ikke rør de tørrede fisk med en ildtang :wink:

/Mette

Mine katte “graver” ting ned de vil gemme til senere. En god bid eller lidt mad der er til overs bliver lige “begarvet”.
Hvis Nuka har haft en bommelum hængende i pelsen og den feks falder af inde i stuen kommer Njord altid og “graver” den ned. Sådan bliver jeg gjort opmærksom på at der lige skal fjernes “ny faldet sne”

ha ha den har jeg også prøvet. det blik jeg fik sagde noget i retning af “prøver du på at forgive mig…”

men nogle må jo spise dem :?

Vores ville heller ikke æde dem. De slog lidt til dem og sagde AD, moar! -brækkesig

Gad vide, om der overhovedet er nogen der spiser dem :øhmm:

Min mor er ret vild med tørfisk, men hun er så også den eneste jeg har hørt om:yatta:. Jeg har endnu aldrig haft en kat der gad andet end at puffe lidt forarget til det:rock:

Jeg har ikke prøvet dem.

Men rå fisk er nam - det spiser selv Freja, som ellers ikke er så vild med det der rå snask :wink:

Mine gider en enkelt fra tid til anden (fik nogle “aflagte” fra en hvis katte ikke brød sig om dem), men tørrede kaninører/svineører/lammeører er langt mere hit. Samme er tørret kyllingkød som snack. Men råt eller evt. kogt (uden salt self) er heeeelt sikkert hittet herhjemme.

Og daggamle kylling er virkelig guf - og super godt for tænderne :slight_smile:

Haha pyha tak for svarene, så er han ikke helt unormal. Men der må jo være NOGLE katte der spiser dem, men det synes jeg også et par stykker af jer svarede. Der er i hvert fald en kat og en hund på billedet på posen :høhø:

Nu var det så 6. gang han forsøgte at grave den ned netop mens jeg sad og læste jeres kommentarer, så der fjernede jeg den grinene og lovede ham kylling-filet imorgen når den er tøet op :klapper:

Ellers bruger i kanin/griseører til tand-udfordring? Andre idéer?
Råt kød med brusk har jeg fået foreslået, men nu tænker jeg mere på lidt tørre ting som ikke bliver dårlige af at ligge et par dage på gulvet :øhmm:

Som tandbørste får Bernie et kyllingeunderlår ind imellem. :slight_smile: Han æder alt undtaget de sidste 2/3-dele af benet. :wink:

Hvis du shopper på zooplus er der flere tørrede og semitørrede kød-snacks under hundekategorien, som fint går til katte også. :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;416211]Som tandbørste får Bernie et kyllingeunderlår ind imellem. :slight_smile: Han æder alt undtaget de sidste 2/3-dele af benet. :wink:

Hvis du shopper på zooplus er der flere tørrede og semitørrede kød-snacks under hundekategorien, som fint går til katte også. :)[/quote]

Ved ikke hvor meget Victor kan gnave endnu. Skal jeg ikke starte med at give ham kød som jeg har skåret i små stykker når han er så lille?
Han er jo kun en baby :wehuu:

Simon - Hehe, mine tre hittekillinger på ca. 8 uger spiste hver deres hele daggamle kylling her forleden dag, jeg tror IKKE han har nogen problemer :wink: Giv du ham bare en hel og se ham gnave og bruge tænderne :slight_smile:

Vores nabo har lige prøvet at prakke mig nogle tørrede fisk på nakken, men jeg “glemte” dem høfligt derhenne :wink: grin

Det vil jeg så prøve :slight_smile:

Og Quanti´s - Det kunne være at jeg også skulle leverer Victor’s sild tilbage til mine forældre. Generelt er han vist ikke så meget til fisk… Han er vist mere til fjerkræ efter hvad jeg har erfaret. Igår prøvede jeg nemlig nogle torske-bidder og sidst han fik vådkost, kunne han også bedre lide dem med kylling end dem med tun. :tihi:

Kan fortælle en lille sjov en fra jeg var barn …

Mine forælder havde en burmeser. Hun skulle forkæles min mor havde købt nogen fisk i en pose der lå i olie ( ikke ret stor pose ) Miv elsket disse fisk.

En aften skulle min stedfar og mor i seng. Min stedfar sagde til mor lugter her ikke af fisk , jo det syntes hun og da de løftede dobbeldynen til deres lune vandseng der lå Miv og rullet sig i disse “lækre sild”

Dyne, sengetøj med mere blev sendt til rens og sikke en rengøring og aldrig mere har der været disse fisk i huset

[quote=Simon;416243]Det vil jeg så prøve :slight_smile:

Og Quanti´s - Det kunne være at jeg også skulle leverer Victor’s sild tilbage til mine forældre. Generelt er han vist ikke så meget til fisk… Han er vist mere til fjerkræ efter hvad jeg har erfaret. Igår prøvede jeg nemlig nogle torske-bidder og sidst han fik vådkost, kunne han også bedre lide dem med kylling end dem med tun. :tihi:[/quote]

Du ved godt at du helst ikke må give for meget tun ikk?
Der er mange tungmetaller i, og er ikke sundt for katten…

Ja du må spørge dem om de vil spise dem hihi:høhø:

[quote=R500;416244]Kan fortælle en lille sjov en fra jeg var barn …

Mine forælder havde en burmeser. Hun skulle forkæles min mor havde købt nogen fisk i en pose der lå i olie ( ikke ret stor pose ) Miv elsket disse fisk.

En aften skulle min stedfar og mor i seng. Min stedfar sagde til mor lugter her ikke af fisk , jo det syntes hun og da de løftede dobbeldynen til deres lune vandseng der lå Miv og rullet sig i disse “lækre sild”

Dyne, sengetøj med mere blev sendt til rens og sikke en rengøring og aldrig mere har der været disse fisk i huset[/quote]

Åååårh det er næsten synd for katten at den ikke måtte få sine ynglings-fisk mere :klappekat:

Så måtte de hellere holde den ude af soveværelset mens den spiste :stuck_out_tongue:

Som tandbørste giver jeg min ene pige rå kyllingehalse - Dem elsker hun. :savle: Min anden pige gider derimod ikke røre dem. -brækkesig
(Hvorfor skal de katte altid kunne lide forskellige ting, det gør det jo så besværligt at tilrettelægge deres kost! :argh:)