Aaad! Ulækker fisk!

[quote=Quanti´s;416246]Du ved godt at du helst ikke må give for meget tun ikk?
Der er mange tungmetaller i, og er ikke sundt for katten…

Ja du må spørge dem om de vil spise dem hihi:høhø:[/quote]

Jo det ved jeg godt, han har heller ikke fået ret meget og det passer mig også fint at han bedst kan lide fjerkræ.

Noget fisk han dog godt kan li er laks. Det var nemlig det jeg brugte som lokkemad da han skulle indfanges. (Luxus-dyr) -LOL

Ja, rå kyllingehalse bliver også spist med velvære herhjemme :slight_smile:

[quote=Maria Amanda;416248]Som tandbørste giver jeg min ene pige rå kyllingehalse - Dem elsker hun. :savle: Min anden pige gider derimod ikke røre dem. -brækkesig
(Hvorfor skal de katte altid kunne lide forskellige ting, det gør det jo så besværligt at tilrettelægge deres kost! :argh:)[/quote]

Sådan er det bare. :wink: En del af charmen. Så at sige :høhø:

Hvor køber du kyllingehalse? Jeg købte oksehaler. Dem ved Bernie ikke hvordan han skal gribe an… Men det er vel et spørgsmål om tilvænning…

[quote=Bølle-missen;416251]Sådan er det bare. :wink: En del af charmen. Så at sige :høhø:

Hvor køber du kyllingehalse? Jeg købte oksehaler. Dem ved Bernie ikke hvordan han skal gribe an… Men det er vel et spørgsmål om tilvænning…[/quote]

Gad vide om man kan spørge hos slagtere eller få en aftale med en landmand der slagter kyllinger og ænder selv?

hvis du arbejder i en super best - de har da slagterafdelinger så vidt jeg husker :slight_smile:

hvis du spørger kan du helt sikkert få affaldskød… den aftale har jeg med en lokal slagter… jeg får det til 15 kr kiloet :slight_smile:

og så er der monster guf til alle 7 for 50 øre pr pote :smiley:

Vi har noget tørret, blød torsk importeret fra Island.

Alle vores katte er klar til at begå MORD for at få noget af det.

[quote=Bølle-missen;416251]Sådan er det bare. :wink: En del af charmen. Så at sige :høhø:

Hvor køber du kyllingehalse? [/quote]

Hehe, ja du har ret. :høhø:

Jeg køber kyllingehalse på frost hos “Rigtig kattemad/Rigtig hundemad”. :slight_smile:

[quote=Battlestar;416259]hvis du arbejder i en super best - de har da slagterafdelinger så vidt jeg husker :slight_smile:

hvis du spørger kan du helt sikkert få affaldskød… den aftale har jeg med en lokal slagter… jeg får det til 15 kr kiloet :slight_smile:

og så er der monster guf til alle 7 for 50 øre pr pote :D[/quote]

Jooooh det burde de nok kunne klare :slight_smile:

Det kommer an på hvem der er på arbejde, for den ene af slagterene har jeg et lidt anspændt forhold til. Men den anden er rigtig flink, så ham burde jeg godt kunne lave en aftale med. En af mine kollegaer som har heste har i hvert fald en aftale med grønt-afdelingen om at hun får 2. sorterings-æbler gratis. (de ryger alligevel i containeren) :slight_smile:

Så det var da bestemt en mulighed :thumbup:

Uuuuh så fik han råt for første gang. Kyllingen nåede at tø helt op allerede her i aften.
Sikke han slæber den rundt af gulvet :smiley:
Men spise den det vil han i hvert fald :smiley:
Og han gav den os lige et par dask, for at sikre at den var HELT død :stuck_out_tongue:

:klapper:haha, det lyder da som om i to har haft en pragtfuld aften:thumbup:

Det er sjovt, for da han var mæt, lavede han igen skrabe-tricket.
Det må jo så betyde: “Nej Simon, du skal ikke smide den ud, jeg gemmer lige resten til senere.” :tihi:

Jeg har også oplevet at vores gamle hunkat prøvede at “grave bytte ned” på køkken gulvet, det ser simpelthen så herligt ud:tihi::p.

Tror du har helt ret i at det betyder noget hen ad; “vi to er altså ikke færdige kammerat”:rock:

Tørrede fisk gider mine altså ikke at røre - med mindre de (altså fiskene :tihi:)
er pakket ind i tørret kyllingekød; så danser Balut og Hampus :yatta:

[quote=SIBsofie;416331]Jeg har også oplevet at vores gamle hunkat prøvede at “grave bytte ned” på køkken gulvet, det ser simpelthen så herligt ud:tihi::p.

Tror du har helt ret i at det betyder noget hen ad; “vi to er altså ikke færdige kammerat”:rock:[/quote]

Har katte SLET ikke brug for noget andet end kød?
KAN man rent faktisk fodre med 100% råt, eller kommer de til at mangle noget?

Fra nu af, kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at køre råt som et supplement engang imellem, men måske vil jeg i fremtiden gå mere og mere over til råt. Særligt hvis jeg kan få en god aftale med slagteren på job.

Dem der har jeg også hørt meget pænt om, men har simpelthen ikke turdet købe dem, pga. mine dårlige erfaringer med tørret fisk = fornærmet kat der kigger på mig som om jeg er utilgiveligt dum:tihi:.

Men bliver næsten nød til at prøve en dag:)

[quote=Charlotte Oeh.;416332]Tørrede fisk gider mine altså ikke at røre - med mindre de (altså fiskene :tihi:)
er pakket ind i tørret kyllingekød; så danser Balut og Hampus :yatta:

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_treats_catnip/cat_snacks/dokas/138397[/quote]

Victor endte faktisk med at spise hele sin fisk, da jeg begyndte at knække den i stykker (aaad vil helst ikke røre ved dem mere end højest nødvendigt), men han spiste ikke hovedet. Det stirrede sikkert for ondt på ham :tihi:

Simon - Katte skal have andet end råt kød :slight_smile: De spiser jo normalt hele bytte dyr; mus og småfugle. De har altså også brug for knogler, brusk, hjerne og andre organer som hjerte, lever, tarme osv. :slight_smile: Så kun at købe råt kød som kyllinge filetter, oksekød osv., vil give katten mangelsygdomme. F.eks. er taurin meget vigtigt for katte, da det er en af de essentielle aminosyrer som katten ikke selv kan danne (imodsætning til hunde der godt kan) :slight_smile:
Det er derfor så mange af os herinde bruger tørkost som basis og supplerer med råt og vådt (vådt kan dog også fås som fuldfoder). Så er vi sikker på at katten får de nødvendige ting via tørkosten, men stadig får større mængder vand for nyrene fra tørkosten, og råt for tænderne, nyrerne og adfærdens skyld :slight_smile: Det er et kompromis, men de færreste af os har tid og energi til at barfe (fodre med råt) vores dyr.

[quote=Eife;416342]Simon - Katte skal have andet end råt kød :slight_smile: De spiser jo normalt hele bytte dyr; mus og småfugle. De har altså også brug for knogler, brusk, hjerne og andre organer som hjerte, lever, tarme osv. :slight_smile: Så kun at købe råt kød som kyllinge filetter, oksekød osv., vil give katten mangelsygdomme. F.eks. er taurin meget vigtigt for katte, da det er en af de essentielle aminosyrer som katten ikke selv kan danne (imodsætning til hunde der godt kan) :slight_smile:
Det er derfor så mange af os herinde bruger tørkost som basis og supplerer med råt og vådt (vådt kan dog også fås som fuldfoder). Så er vi sikker på at katten får de nødvendige ting via tørkosten, men stadig får større mængder vand for nyrene, og råt for tænderne, nyrerne og adfærdens skyld :slight_smile: Det er et kompromis, men de færreste af os har tid og energi til at barfe (fodre med råt) vores dyr.[/quote]

Er der nogensinde nogen inde-katteejere, der køber levende mus? :uha:
Har leget lidt med tanken, om måske at prøve det så han selv skal fange den, og dermed kæmpe lidt for sin mad, men det virker sgu lidt ulækkert -what

Jeg ville aldrig købe mus (eller andre dyr) for at mine katte kunne slå dem ihjel

  • der sætter jeg grænsen for, hvad jeg vil gøre for de kære kræ.

:blegne::blegne::blegne::blegne::blegne:

Simon - Det ved jeg ikke, og det er faktisk ulovligt at fodre med levende byttedyr i DK (så vidt jeg ved). Herhjemme fodres der dog med daggamle kyllinger. Det er hanekyllingerne fra æglægningshøne-produktionen der aflives/gasses, nedfryses og serveres optøede/lunede :slight_smile:
Jeg ved nogle har afprøvet med døde mus, jeg har dog ikke selv. De mus vi har i fryseren får kærestens slange -høhø