Åbent for tilmelding i Brædstrup

[quote=PiaR;497776]Forresten, er det en todages udstilling på samme måde som weekenden i Middelfart?
Altså sådan to bedømmelser af to forskellige dommere?[/quote]

Ja det er det :slight_smile:

Tak Annie, så lærte jeg det :slight_smile:

overvejer VIRKELIG om jeg skal tilmelde Yasha :gruble::øhmm:
jeg ved ikke om han kan finde ud af det mere - han har ikke været udstillet andet end en gang i 2007 som ungdyr… men ville han kunne være alene hjemme :øhmm:

besværligt! :øhmm:

og skal både Unni og Yasha med, så skal jeg jo have gang i mit dobbeltsæt, som passer til Yasha, og ikke Unnis fine bursæt…
ihh hvor besværligt… :ups:

Kan da godt se, at jeg glemte helt at forklare, at det er en 2 dages / 2 certers :rolleyes:
Her er lidt flere oplysninger : Jyrak

Og mht. overnatning: Hotel Opus er et dejligt sted (spritnyt 4-stjernet med super rennomé!), og hvis man ender med at det skal være der, så ring til Jannie i konferencen på tlf. 7625 7200 på hverdage ml. 8-14 og få en aftale, så sørger hun for rigtig pris samt at man automatisk kan få sit gourmetophold lavet om til deltagelse i dommermiddagen. Prisen for alt dette er pr person fra fredag til søndag med gourmetmiddag lørdag er kr. 1095,- pr person i delt dobbeltværelse / 1395,- pr person i enkeltværelse. Jeg har desværre ikke lige nogen pris på overnatning kun lørdag til søndag - men man kan jo altid lige få en snak med Jannie, hun er rigtigt sød.
VH
Susanne

Jeg melder med sikkerhed Babyen til i Brædstrup :slight_smile:

Det meste af min familie bor i Horsens (ligger kun en smutklat fra Brædstrup) og jeg kan så overnatte, der mellem lørdag og søndag - så der er dømt udstilling igen :slight_smile:

Uha, hvor jeg allerede glæder mig :slight_smile:

Knus Gitte

Altså nu havde jg jo gået steward nogle gange inden så vidste jo at nogle dommere ikke altid er lige nemme… Meen havde nu regnet med at hun tog i betragtning at min kat stadig kun var 20 uger på daværende tidspunkt… Men nej - hun blev bedømt som var hun fuldvoksen og færdigudviklet… :S

Meen skulle jeg gå hen og skal op til hende - så håber jeg blot det er de andre racer jeg har med der skal op til hende - og ikke min brite-pige… :stuck_out_tongue:

Lige en helt anden ting - så syntes jeg måske det er lige i overkanten at udtale sådan: “Sikke da en møgk***…” måske var hun ikke fair ved min bedømmelse - meen alle mennesker har gode og dårlige dage… :slight_smile:

[quote=PiaB;497935]overvejer VIRKELIG om jeg skal tilmelde Yasha :gruble::øhmm:
jeg ved ikke om han kan finde ud af det mere - han har ikke været udstillet andet end en gang i 2007 som ungdyr… men ville han kunne være alene hjemme :øhmm:

besværligt! :øhmm:

og skal både Unni og Yasha med, så skal jeg jo have gang i mit dobbeltsæt, som passer til Yasha, og ikke Unnis fine bursæt…
ihh hvor besværligt… :ups:[/quote]
Nå hvis Nordisk får betalt mig her i december, så kommer Yasha sq med :thumbup:
han er tilmeldt, men først bagefter opdagede jeg, at han jo altså skulle vaccineres så - og det bliver altså kun hvis jeg lige får nogle penge ind på kontoen i december :tihi:

edit : Yasha kommer med :wehu:

[quote=PiaB;499240]Nå hvis Nordisk får betalt mig her i december, så kommer Yasha sq med :thumbup:
han er tilmeldt, men først bagefter opdagede jeg, at han jo altså skulle vaccineres så - og det bliver altså kun hvis jeg lige får nogle penge ind på kontoen i december :tihi:[/quote]

Har du plads i bilen til en passager? :ups:

Jeg har tilmeldt Trylle begge dage og glæder mig vildt til en god udstilling.

Kan anbefale Opus i Horsens. Har boet der to gange og blev helt vild begejstret da jeg så at brusekabinen på værelset var større end mit eget badeværelse :hjertehop:.

Hilsen Sanne

Bing-bong, en servicemeddelelse: Lørdag den 27. november bliver serveren med JYRAKs udstillingsside serviceret af vores udbyder. Det betyder at der fra kl. 7,00 til ca. kl. 11,00 ikke kan tilmeldes til Brædstrup udstillingen. Herefter skulle systemet være klar igen med det samme.
VH
Susanne

that depends :øhmm:

skal lige have spurgt Gitte om hendes to kræ kan være i en kasse… selvom det er bøvlet til tjek in, så er det jo en måde at frigøre et sæde på, hvis så enten dig eller Maria sidder med Simba oven på jer :slight_smile: men så kommer vi også hinanden ved i den lille polo :tihi:

[quote=PiaB;499867]that depends :øhmm:

skal lige have spurgt Gitte om hendes to kræ kan være i en kasse… selvom det er bøvlet til tjek in, så er det jo en måde at frigøre et sæde på, hvis så enten dig eller Maria sidder med Simba oven på jer :slight_smile: men så kommer vi også hinanden ved i den lille polo :tihi:[/quote]

Ellers kan det være jeg kan luske mig derned på en anden måde. Kunne være hyggeligt at få nusset tonsvis af katte igen… Selvom det vist ikke blev til så mange forskellige sidst :ups:

[quote=trillingsgaard;499237]
Lige en helt anden ting - så syntes jeg måske det er lige i overkanten at udtale sådan: “Sikke da en møgk***…” måske var hun ikke fair ved min bedømmelse - meen alle mennesker har gode og dårlige dage… :)[/quote]

jamen beklager da, troede man kunne tale frit fra leveren herinde, men åbenbart ikke… Jeg skal nok holde mig og mine grove udtalelser ude af snakken fra nu af :rolleyes:

[quote=trillingsgaard;499237]

Lige en helt anden ting - så syntes jeg måske det er lige i overkanten at udtale sådan: “Sikke da en møgk***…” måske var hun ikke fair ved min bedømmelse - meen alle mennesker har gode og dårlige dage… :)[/quote]

jeg synes faktisk ikke man som dommer (eller udstiller eller arrangør for den sags skyld!), kan undskylde enormt dårlig/uforskammet opførsel og unfair bedømmelser med “en dårlig dag” - det er altså der professionalismen skal træde ind!

En læge kan heller ikke undskylde en fejl under operationen med en dårlig dag…
en en revisor kan ikke undskylde røde tal på bundlinjen, når der burde være +, med en dårlig dag…
jeg kan heller ikke som livredder undskylde mig med en dårlig dag, når jeg går i chok over et barn som drukner…
Har man taget er “erhverv” - mere eller mindre faglært/ulønnet/lønnet, så må man tage en professionel kasket på, og som udgangspunkt give alle den behandling man som minimum har krav på. Og hos en dommer, der er en “fair bedømmelse” altså noget af det jeg forventer hos en dommer uanset om de har en god eller dårlig dag! Det er vel det vi alle er kommet for at få - en fair bedømmelse af katten og at især dommerne forstår at tale ordentligt til udstillerne… Vi betaler jo nu en gang for at komme med katten og få den bedømmelse - ikke for at blive svinet til :ok:

Jamen helt enig - jeg forventer også, at de på en dårlig dag bider tænderne sammen og prøver at levere varen alligevel. Og jeg regner så også med, at udstillerne gør det samme. Hørte for nyligt om en udstiller der kvitterede med et “fuck you”, da dommeren mente katten kunne have en bedre hage…
VH
Susanne

[quote=Susanne W;499911]Hørte for nyligt om en udstiller der kvitterede med et “fuck you”, da dommeren mente katten kunne have en bedre hage…
[/quote]
:uha: :uha: jeg havde mistet besindelsen tror jeg, hvis jeg var blevet kvitteret med sådan en! :besvimer: -surrender

Camilla: Ikke sådan ment - men jeg fik afvide så sent som for kort tid siden at man ikke måtte tale ned til folk som ikke kunne forsvare sig herinde - derfor jeg skrev som jeg gjorde… :stuck_out_tongue: Håber ikke du tager det personligt for det var bestemt ikke sådan ment - tror faktisk nok jeg fik sagt noget i den stil selv da jeg kom ned fra bedømmelse og stod og bandede lidt for mig selv… :S

Pia B: Det var nu heller ikke ment på en sådan måde - tror du misforstod… Det jeg mente var at du kan være oppe ved en dommer til fx. middelfart-udstillingen, og her syntes hun ikke din kat er typet nok og den får et ex2 el. 3, du kommer så op til samme dommer på brædstrup-udstillingen men her er din kat fint typet og får både cert, biv og nom… det var dette jeg mente med “en dårlig dag.”

Susanne W: Jøses, det var da også noget at kvitere med…! Tror da jeg var blevet en smule ked/frustreret hvis det var mig der havde fået smækket den i hovedt som dommer…

ingen af delene er okay…helt sikkert…
den eneste gang jeg har følt mig “dårligt behandlet” det var hos en dommer med elev på… og så er de nok mere obs på deres bedømmelser… men foruden at skrive tværs over bedømmelsen “she is a persian” kunne hun jo have valgt at skrive cute cat after all…og så havde jeg været lykkelig… men ikke et ord ud over “she is a persian”… jeg valgte at få katten testet for korthår og hun er EXO…men selv om flere mente hun var EXO (deriblandt jyraks daværende formand samt pitstoppets Jan) …måneden inden blev katten nom i tyskerland…ja jeg bærer NAG…giv mig aldrig den dommer eller eleven igen…for jeg abs’er katten…selv her flere år efter kan det få mig op i det røde felt…

Søde Cailla jeg kommer både lørdag og søndag med min 2-3 killinger og kunne godt bruge en hånd, så kommer du ikke:rock: Knus P

Bente, husk på perser standarden er høj i DK:) så må¨ske den lille mis var ganske fin:thumbup: