camilla - jeg har også engang fået at vide at min gamle GIC brune mis lignede en bukket sommerhat - hop op og fald ned på det- nogle dommere er bare skod indimellem.
jeg kommer s udklædt selvfølgelig s
ps : susanne - i din egenskab af formand- troede i havde bestemt jer for at evil kenivel ikke var et hit at invitere ? eller var hun den eneste i kunne skaffe ? krydser bare for at jeg ikke får hende, der er jo mega mange allround og kat iv dommere- forøvrigt ros for det så vi slipper for lodtrækninger som i nogle andre klubber…
Der kommer 2 udstillinger i Køge i starten af det nye år, både i januar og februar :)[/quote]
Okey Skriver du nærmere om det så? Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve, men ved dog ikke om Cigurd er egnet til det :? Og hvad er det for noget med burgardiner, hvor køber man det? Og skal man også selv have buret med ?
Ja det er vores første udstilling vi skal til Er jo helt ny inde i racekatte verden Så ved ikke en disse om udstillinger, andet end at jeg tror det kunne være rigtig hyggeligt
[quote=Metiela;496680]Cigurd han er en dejlig smuksak
Hehe, ej han er en Hellig Birma, og han er 6 måneder gammel nu…
Hvor låner man burgardiner henne?[/quote]
Prøv at søge i forum, der er masser af tråde fra førstegangsudstillere, bare så vi ikke helt overtager tråden
ps : susanne - i din egenskab af formand- troede i havde bestemt jer for at evil kenivel ikke var et hit at invitere ? eller var hun den eneste i kunne skaffe ? krydser bare for at jeg ikke får hende, der er jo mega mange allround og kat iv dommere- forøvrigt ros for det så vi slipper for lodtrækninger som i nogle andre klubber…[/quote]
Jeg håber dælme heller ikke jeg skal op til hende…!
[quote=Felis;496596]Nu er jeg ikke så meget inde i det med udstillinger…og jeg kender slet ikke din kat…men lad os nu antage, at dommeren havde ret, at katten bare ikke er god, altså dens type, leve op til standard o.s.v.
Så er det vel også konstruktiv…om end negativ…kritik, at få at vide, at det nok alligevel ikke er en kat der bør satses stort på m.h.p. at bruge den til avl, hvis man vil noget seriøst i avlen i forhold til racen.[/quote]
Jamen det var jo så absolut ikke det jeg fik at vide! Jeg kan sagtens klare negativ kritik, men måden det blev formidlet på var så ringe og uden nogen form for respekt for hverken katten eller mig, så jeg aldrig har oplevet noget lignende og jeg synes sgu det er skammeligt, hvis det er sådan man som ny opdrætter og udstiller bliver modtaget.
Jeg har da heldigvis oplevet mange andre helt normale dommere, som sagtens kunne formidle kritik på en ordentlig måde - men må indrømme at det vi oplevede sidste gang gjorde at jeg har mistet lysten til at udstille…
[quote=kira v;496673]camilla - jeg har også engang fået at vide at min gamle GIC brune mis lignede en bukket sommerhat - hop op og fald ned på det- nogle dommere er bare skod indimellem.
Du har ret, de fleste dommere er da heldigvis ganske flinke - jeg var bare dybt chokeret over at en dommer, som tilmed også er noget i katteverdenen herhjemme, synes det var passende at opføre sig sådan. -surrender
jeg kommer s udklædt selvfølgelig s
ps : susanne - i din egenskab af formand- troede i havde bestemt jer for at evil kenivel ikke var et hit at invitere ? eller var hun den eneste i kunne skaffe ? krydser bare for at jeg ikke får hende, der er jo mega mange allround og kat iv dommere- forøvrigt ros for det så vi slipper for lodtrækninger som i nogle andre klubber…[/quote]
[quote=kira v;496673]
Nej, det har aldrig været diskuteret i bestyrelsen. Ved godt, at der har løbet et rygte om at det har vi besluttet, ved ikke hvor det er opstået - men selv om hun bestemt ikke er alles kop the, så er der stadig andre der er meget glade for hende. Det er såmænd ikke anderledes end med så mange andre dommere Hun kan jo godt være noget direkte i sin udlægning af hvordan katten ser ud, så man skal huske at komme med en velsoigneret kat i pæn kondition, så når man langt. Og man skal ikke gøre som første gang hun i sin tid dømte for JYRAK, for da fangede hun både 2 bimser der var farvet (!) og et TUA eller TUV ungdyr, der var ganske drægtig! Det blev humøret forståeligt nok ikke sååååå højt af, hun fik et lidt skævt førstehåndsindtryk af de danske udstillere - som heldigvis på ingen måde er repræsentativt!
VH
Susanne
[quote=Camilla;496864]Åh nej, hvem er nu det?? Flere skoddommere?
[/quote]
En jeg bestemt ikke syntes der er spor sjov at komme op til…
Var oppe ved hende på min aller første udstilling med min bicolor chokolade torite brite - og fik afvide at sådan noget slæbte man ikke med på en udstilling medmindre det var pænt at se på… og det står også på bedømmelsen… så hende vil jeg helst ikke op til - da det også er min bicolor chokotortie brite jeg har med i brædstrup…
[quote=trillingsgaard;497057]En jeg bestemt ikke syntes der er spor sjov at komme op til…
Var oppe ved hende på min aller første udstilling med min bicolor chokolade torite brite - og fik afvide at sådan noget slæbte man ikke med på en udstilling medmindre det var pænt at se på… og det står også på bedømmelsen… så hende vil jeg helst ikke op til - da det også er min bicolor chokotortie brite jeg har med i brædstrup…[/quote]
Hold da helt fast! Sikke da en møgk***… Det er det jeg mener, det er godt nok sørgeligt at nogle dommere åbenbart ikke har omløb nok i hovedet til at se, hvordan deres uforskammede og respektløse udtalelser bliver modtaget af en ny udstiller. Ved godt at alle bare siger at det må man tage med en gang imellem og lade være med at blive ked af det. Men det kan da ikke være rigtigt, at en dommer ikke kan formidle det på en konstruktiv måde! Helt fair hvis de ikke synes det er en særlig god kat, men ha’ dog respekt og forståelse for, at for udstilleren er det den skønneste og smukkeste kat i verden - og giv kritik på en ordnetlig måde!
nogle dommere pakker ikke noget ind i vat…man får tingene rådt og usødet
for år tilbage havde jeg en ung import med … hun var EXO d 03 23 på tavlen og på tilmeldelsen…på bedømmelsen stod der “she is a persian” intet andet
efterfølgende fik jeg hende DNA testet…hun var og er stadig EXO d 03 23
så har jeg risiko for at løbe ind i den dommer igen, eller den elev der var med for den sags skyld, så tilføjer jeg et nej tak til dem på tilmeldingen…det er til dato blevet respekteret…og det er ikke noget jeg hverken kan eller vil laste klubben for
Jeg kan sagtens sluge, at nogle dommere mener Tango har lidt for lang hale og lidt for højt satte ører, for det har han…og har han lige været i fældeperioden så ligner han lort…mager er han fordi han er fertil… og så det er ikke altid let at få en god bedømmelse…men Raymond Sætre (staves) elsker ham…
[quote=haneben;497403]
Jeg kan sagtens sluge, at nogle dommere mener Tango har lidt for lang hale og lidt for højt satte ører, for det har han…[/quote]
Jeg kan som sagt også sagtens klare at få at vide at mine katte har fejl - jeg er godt klar over de ikke er perfekte. Men jeg forstår ikke hvorfor det ikke kan formidles på en ordentlig måde og med respekt for katten.
Men pyt med det, jeg må nok bare indse at det med udstilling alligevel ikke er noget for mig.
nej det ved jeg godt der ikke er fru formand S der var bare SÅ meget brok sidst og jeg fik indtryk af at det var taget til efterretning.
tilgengæld er jeg vild med at vi ikke længere skal trækkes KUN med de gamle travere- skønt at prøve noget nyt. og kneifel er på ingen måde så slem at jeg ville abs’e, håber bare på at blive fri.
har også prøvet nogle hårde ord om brune på vej til GIC med brune, men pt har hun første pladsen skarpt efterfulgt af thea friscovec på en dårlig dag. hun tog pip med udenfor for at se hans øjne- fair ide, hun glemte bare at spørge / sige at hun gjorde det- der blev jeg en anelse paf må jeg nok indrømme.
men nok om dommere- jeg glæder mig i hvertfald til at pudse min smith and wesson og støve tomahawken af !
[quote=PiaR;497776]Forresten, er det en todages udstilling på samme måde som weekenden i Middelfart?
Altså sådan to bedømmelser af to forskellige dommere?[/quote]