Adfærd

[quote=Vivi_Fletcher;298471]Det tror jeg ikke umiddelbart er årsagen.
For mig lader det mere til, at de simpelthen bare ikke har kemi …[/quote]

Meget enig… og når først det er kommet så vidt, at kattene ligefrem slås, så er jeg bange for at du skal til at tage et par grimme beslutninger :frowning:
Det liv, de begge lever lige nu, er simpelthen ikke godt for nogen af dem… desværre.

Umuligt at sige uden at se kattene sammen.

Mine løsningsforslag har forresten virket herhjemme. Send en mail, hvis du ønsker noget af det uddybet - måske det kunne hjælpe dine katte også.

MVH

[quote=Vivi_Fletcher;298471]Det tror jeg ikke umiddelbart er årsagen.
For mig lader det mere til, at de simpelthen bare ikke har kemi …[/quote]

[quote=Ann K;298512]Meget enig… og når først det er kommet så vidt, at kattene ligefrem slås, så er jeg bange for at du skal til at tage et par grimme beslutninger :frowning:
Det liv, de begge lever lige nu, er simpelthen ikke godt for nogen af dem… desværre.[/quote]

Så efter jeres mening, kan jeg intet gøre ved denne situation, udover at omplacere den ene af dem?

Jeg har forresten kommet bachs blomsterdråber i alle vandskålene herhjemme siden søndag.

[quote=KKH;298616]Så efter jeres mening, kan jeg intet gøre ved denne situation, udover at omplacere den ene af dem?

Jeg har forresten kommet bachs blomsterdråber i alle vandskålene herhjemme siden søndag.[/quote]

Du kunne forsøge med en langsom genintroduktion af de to…
Dvs lukke dem helt fra hinanden i mindst en måned, hvor de begge i en periode får zylkene… derefter lade dem snuse til hinanden gennem en dørsprække - her går du over til at fodre med RC Calm… så en netdør… overvåget opsyn i kort tid … og til sidst selve sammenførslen…
Det skal gøres over en meget langt tidsrum og i den periode må absolut intet vise tilbage mod den tidligere adfærd!
Og der er ingen garantier for at det vil lykkes!!!

Jeg er ked af at måtte sige det… men når først det er kommet til åbenlyse slagsmål og ikke kun er hvæsen, snerren, daske og den slags - så er der ofte meget lidt at gøre :frowning:

Jeg synes der er masser du kan gøre… men det har jeg jo skrevet.

Dvs at det er lykkedes dig at vende to kattes indbyrdes uvenskab med daglige reelle slåskampe til et i det mindste tåleligt accepteren af hinandens tilstedeværelse?
Det du har beskrevet i dit indlæg i denne tråd er ikke, hvad jeg oplever at Kia har problemer med… desværre! For så var der faktisk nogle ganske gode råd at arbejde med.

Men når først det kommer til slagsmål… så er løbet ved at være kørt… Og hos Kia er der tale om slagsmål mellem to katte :frowning: I hvert fald sådan som hun beskriver det her…

Min erfaring - i hvert fald med abyen - er, at hvis den først for alvor har set sig gal på en anden, er den meget svær - hvis ikke umulig - at få overbevist om noget andet.

Personligt ville jeg vælge omplaceringen. Ingen af kattene trives som situationen er beskrevet her, vil jeg mene.

Vivi har ret i, at der er stor forskel på dine katte og mine - en aby er den ene part.
Og som Ann skriver - de slås for alvor - det gjorde mine ikke.

Herhjemme er den ene part en MCO - og de er lettere at arbejde med i den slags her end visse andre racer, har erfaringen vidst mig.

Så enig med jer - jeg synes bare stadig ikke, at jeg med sikkerhed kan konkludere noget via et forum om disse kattes adfærd.

Ann: Mine katte “tolerer” ikke blot hinanden - jeg skifter associationerne mellem dem HELT ud. Og det virker. I går sov de i ske.

Klassisk og operant betingning er magtfulde redskaber brugt korrekt.

MVH

Opdrætteren nåede slet ikke herned i weekenden, eller jo i går for at hente Desire sammen med hendes nye familie.

Det eskalerede til flere slåskampe og samtidig med at jeg ringede og snakkede med hende omkring omplacering, så sloges de igen for tredje gang den dag.

Så nu er Desire desværre for os, og heldigvis for hende, flyttet ind hos hendes nye familie, og kan forhåbentlig få lidt ro omkring sig.

Det gør mig ondt for jer, men jeg er helt sikker på det er den bedste løsning for Desire.

Håber det var den rette løsning - det gør mig ondt på jeres vegne - har selv stået der med Maggie og Tara i sin tid. Kemi kan vi ikke behandle os ud af.

Flot beslutning - jeg ved du har ondt nu, men når du ser hende blomstrer i det nye hjem, så vil du få det bedre.

Hvis det var løsningen, kan du ofte med det samme mærke det på flokken dvs at der sænker sig en akut ro og harmoni.

MVH

De ligger ihvertfald alle sammen og sover lige nu.

Men i går da de var her, hoppede Emil lige på Thea, hvilket han ellers aldrig gør, hun hvæsede af ham, og så for han op i toppen af kradsetræet og rasede af.

Det er bare så trist, når det må komme til en omplacering!
Trist for ejeren, men bestemt ikke for de involverede katte…
Kan huske, da vi omplacerede Kludetæppet… sikke en helt enorm RO, der lige pludselig kom i huset! Lige pludselig gik det op for os, hvilken stress, vi alle havde levet med - endda i flere år :frowning:
Den ro har vi lige siden givet første prioritet… og benhårdt meldt ud, at såfremt den ikke indfinder sig i løbet af meget kort tid efter anskaffelsen af en ny kat, så må den nye flytte igen! For vores “gamle” katte skal og må kunne trives i deres eget hjem!

Vi er enige, der skal være ro og harmoni i flokken.

Nu får vi at se de næste par dage, om der bliver ved med at være roligt.

[quote=KKH;300075]Vi er enige, der skal være ro og harmoni i flokken.

Nu får vi at se de næste par dage, om der bliver ved med at være roligt.[/quote]

Har du prøvet en feliway i stikkontakten tro det ville hjælpe dem , det har hjulpet godt her hjemme …

Det er godt hvis det er stresset siger min dyrlæge.

[quote=skeem;300077]Har du prøvet en feliway i stikkontakten tro det ville hjælpe dem , det har hjulpet godt her hjemme …

Det er godt hvis det er stresset siger min dyrlæge.[/quote]

Øhm Desire er flyttet i går aftes, så det skulle ikke være nødvendigt mere. :slight_smile:
Jeg har så ikke gode erfaringer med Feliway, men derimod bachs blomsterdråber som jeg også forsøgte med.

[quote=KKH;300078]Øhm Desire er flyttet i går aftes, så det skulle ikke være nødvendigt mere. :slight_smile:
Jeg har så ikke gode erfaringer med Feliway, men derimod bachs blomsterdråber som jeg også forsøgte med.[/quote]

¨jeg læste godt hun var væk, men for at skabe ro i flokken nu så kunne det være en hjælp til dem alle.

Det er også pænt af dig. :slight_smile: Men er det den rigtige kat som er blevet omplaceret, så skulle det ikke være nødvendigt.

Ann: Samme prioritering herhjemme - har man først oplevet den stress og så oplevet den forsvinde, så glemmer man det aldrig. Der er en verden til forskel.

Kan fortælle at alt er roligt herhjemme endnu og Sille, Emil og Elvis har taget sig nogle gevaldige ture henover bordene og gulvet i leg. :yah:

Desire har indtaget sit nye hjem med høj haleføring og kun lidt hvæs. :thumbup: