Adfærd

Nemlig :slight_smile:
Min skønne, søde, venlige og imødekommende Leo-pige var den “rigtige” kat i sit forrige hjem!
For den beskrivelse, som jeg her har givet… den gælder her i huset og for hendes gamle hjem kun overfor hendes mennesker og killinger!
Leo var nemlig en Mobber… og hun var rent ud sagt hamrende dygtig til det! Sad i et hjørne og støbte alle kuglerne og så bare til når resultaterne rullede ind i form af kampe mellem både fertile og kastrater og udvikling af panelkatte, der ikke skulle gøre alt for meget opmærksom på deres eksistens :frowning: Leo har aldrig selv været den som deltog i nogen kampe!
Da hun flyttede, faldt der ro på… en anden kat, som egentlig stod til omplacering, fordi den netop var panelkat, som ingen rigtig kunne komme til, blomstrede sådan op, at allerede efter to dage var hun pillet af alle salgslister - fars (“nye”) pige skulle nemlig ingen steder! :smiley:
Herhjemme har vi aldrig set blot gnisten af Leos tidligere adfærd… tværtimod er hun en meget selvsikker og stabil pige, der venligt, men dog bestemt, har taget imod vores to små uldbunker… og hun er værdsat af den “gamle flok” - Ting er bedsteveninde, eller måske rettere “Partner in Crime”… Vi plejer at kalde de tos forhold for “A match made in Heaven… and confirmed in Hell!” :klapper:
Jan og jeg mener begge at hun er en helt fantastisk kat… den dejligste skovmispige, der findes :hjerte: Og ærgrer os kun over, at vi ikke har kendt hende længere…

Jeg oplevede det samme med Leonarda Da Vinci som flyttede herfra og Maggie, der flyttede herfra. I de nye hjem blomstrede de op - i begge tilfælde valgte jeg at omplacere ofret og ikke mobberen.

herhjemme er primus motor i al den slags nemlig Nanoq, som er verdens bedste strateg og kuglestøber - hans soldater sendes hist og pist for at gøre det beskidte arbejde, han rører aldrig en pote, og du tager ham aldrig i noget - men hvis du var her og oplevede det, så ville du vide besked:-)

Og Nanoq skal ingen steder nogensinde:-) Han er min sjæleven - på godt og ondt.

Med alderen er den adfærd mindskes - især fordi madmor opdagede det og har taget hånd om den :slight_smile:

Lige som afslutning på denne tråd, jeg synes selv det er rart når jeg giver råd i tråde.

Det går lystigt for sig her hjemme, alle (undtagen Thea, hun er sin egen) deltager i leg og det går ikke stille for sig. Den eneste ulempe er at der igen er ting som går i stykker. :tihi:

[quote=KKH;306458]Lige som afslutning på denne tråd, jeg synes selv det er rart når jeg giver råd i tråde.

Det går lystigt for sig her hjemme, alle (undtagen Thea, hun er sin egen) deltager i leg og det går ikke stille for sig. Den eneste ulempe er at der igen er ting som går i stykker. :tihi:[/quote]

Rigtig dejligt at høre, Kia :thumbup: