Adgang til foder?

Jeg har også altid ladet katten styre det selv. Vådfoder fodres der dog kun med på udvalgte tidspunkter, mest som “morgen-godter”.

Det har så til gengæld også medført et værre miaveri om morgenen, når man er for langsom til at fylde tallerkenen, og endda katte der forsøger at vække “foderkarlen”, hvis man sover lidt for længe til kattemavernes tilfredshed.

[quote=Særling;444871]Jeg har også altid ladet katten styre det selv. Vådfoder fodres der dog kun med på udvalgte tidspunkter, mest som “morgen-godter”.

Det har så til gengæld også medført et værre miaveri om morgenen, når man er for langsom til at fylde tallerkenen, og endda katte der forsøger at vække “foderkarlen”, hvis man sover lidt for længe til kattemavernes tilfredshed.[/quote]

:tihi::tihi: Derfor jeg har skiftet til at fodre med våd om aftenen… Min hunkat havde fået den ide at de skulle have vådkost hver morgen senest kl 6, bare fordi jeg havde givet dem det en gang, da jeg skulle op så tidligt… Og gider altså ikke vækkes af en hunkat der skriger mig ind i øret… :tihi::tihi:

Alle mine dyr, har også tørefoder stående fremme hele tiden …

Vådfoder fik de efter behov :slight_smile:

Henriette - Nysgerrighed, hvorfor fodrer du med de mærker som du gør og fordelt på de forskellige skåle? :slight_smile:

De billige mærker er Frede helt vilde med… Så de er egentlig kun for ham… Stranger som er kommet til vil helst have whiskas… Og så RC da de andre helst vil have det… De skal jo være til besvær…

Henriette - Åh ja! Det kender jeg. Jeg havde 4 voksne og 3 killinger her for nogle uger siden - det blev til 5 fsk slags mad!! -what -tihi (Special diæt til de 3 af de voksne, normal til den sidste og killingefoder til killingerne)

Haha ja, det er bare så hyggeligt med alle de slags…
Har tænkt mig at prøve feline porta 21 grain free nu her, skal bare lige have penge til at bestille det hjem fra zooplus.uk og så skal vi have fundet ud af hvilket slags hundefoder vi vil til at bruge… Hans afføring er bare ikke lækker og den lugter helt vildt… Min erfaring siger mig det kan være kosten…

Vil ud og server kyller til de små, Molly og ISox er kommet på besøg :slight_smile:

Her har vi tørkost fremme altid. De administrerer det fint, og går og hyggespiser lidt i ny og næ - typisk 5-7 bidder ad gangen, som andre også har beskrevet. Vi kører på RC Young Male til hele bundtet. Det fungerer fint for dem og de kan alle sammen lide det. Derudover får de lidt Dental blandet i ind imellem og når jeg får fat i prøveposer fra forskellige mærker kommer det også i. I øjeblikket har jeg nogle prøveposer fra Olivers.

Derudover får de vådfoder to gange om dagen. Ca. klokken 5:30 om morgenen, og så igen når vi er hjemme fra arbejde… Men typisk sådan ca. omkring klokken 17. Og så vil de gerne hjælpe med at lave aftensmad - for så ryger der måske lidt godt ned til dem!!

Henriette - Porta 21 grain free er faktisk en god bestand del af min “normal”-blanding, og de er rigtig glade for den alle sammen :slight_smile: Held og lykke til at finde noget til hunden, jeg har også oplevet det samme, dog med kattene…

Her står der også tørfoder fremme til fri afbenyttelse - vi har kun en kat, der er for tyk, det er Bassen, og han har holdt sin vægt stabilt de sidste mange år, så det bekymrer mig ikke.

Her hjemme har Teddy & Polle også tilgang til tørkost ad libitum, de får så vådt/rådt 3-4 gange om dagen oveni. De er jo også stadig killinger, så de får lov at spise alt det de kan. Synes de administrer det godt, ingen grovæder og endnu har ingen kastet op eller noget der ligner:ok::rock: