...æv...syg

Nå…måske har det ikke været hverken blodtryk eller højtalere der har drillet mig de seneste par dage.

Idag droppede jeg at tage i skole. Jeg havde det meget underligt i kroppen imorges.

Det startede i torsdags med ondt i hovedet og svimmelhed og kvalme. Fredag havde jeg det lige så og blev hjemme fra skole. Senere fredag gik hovedpinen væk og jeg havde det okay.

Lørdag var det ikke rigtigt noget…jo jeg havde abstinenser grundet for sent indtagede piller…så der kan egentlig godt have gemt sig en rigtig hovedpine bag det.

Søndag havde jeg det fint men omkring 12 tiden fik jeg stjerne ondt i hovedet igen og selvom jeg spiste hovedpinepiller (tak mirea) så forsvandt kun 1 time og kom så tilbage igen.

Idag har jeg haft ondt i hovedet siden kl. 9 i morges og hele kraniet er stoppet til og jeg nyser konstant. Jeg tror mit imunforsvar er blevet udfordret af at starte i skole og være på udstilling.

Er der andre der har noget spændende hvor hovedsymptomet sidder i hovedet? jeg ved jo også der kører en opkast/diaré virus rundt men den har jeg heldigvis ikke fået denne gang…7-9-13!

Jeg har ondt i hovedet hver dag efterhånden. Samtidig er jeg svimmel.

Jeg har ondt i nakken, (Den anden dag var det så galt at kæresten måtte gå ud med kattebakkerne -what) og jeg har fået blærebetændelse.

God bedring

…tak og i lige måde snøft

God bedring din stakkel.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

Ned under dynen med dig - og husk at drikke rigeligt.

(Altså ikke spiritus GG)

[quote=Natascha;120820]Jeg har ondt i hovedet hver dag efterhånden. Samtidig er jeg svimmel.

Jeg har ondt i nakken, (Den anden dag var det så galt at kæresten måtte gå ud med kattebakkerne -what) og jeg har fået blærebetændelse.

God bedring[/quote]

Også god bedring til dig Natascha

:kryds::kryds::kryds:

Gry, har du overvejet at forsøge, at styrke dit immunforsvar? Jeg synes du er syg ret ofte med det ene og det andet?

God bedring til jer begge -kramer

Vivi: Jeps. Jeg tror det er fordi mit imunforsvar ikke er vant til mennesker længere.

Og jeg gør skam også noget for det. Jeg spiser vitaminpiller hver dag. sådan nogle multi-ting. plus kalk med d vitamin plus fiskeolie. og prøver at spise grøntsager hver dag. idag har jeg spist 1 agurk so far. og jeg har haft drukket presset appelsinjuice i weekenden.

men ja…jeg er træt af at være syg…

Min fætter og kusine ligger også konstant syge hele tiden. Min fætter er blevet testet på hospitalet for nyligt og der har de fundet ud af at han har imunforsvar som en på 80. Han er altså lige blevet 14 så de er meget bekymrede. Jeg ved ikke om det er noget der løber i familien. Men jeg synes mange af os er ekstremt skvattede…

Øv Gry hvor er det bare træls, håber du snart er frisk igen. Ligger selv i sengen, nåede at besvime 2 gange i går og 1 gang i morges. Mine ben er ømme og fødder og hender sover, samtid er jeg bare så træt som et ondt ord, men kunne først få en tid ved lægen i morgen

God bedring

MVH
Gitte

Tak og i lige måde Gitte.

Det bekymre mig sgu lidt det der du fortæller om? Tror du ikke det bedste ville være at få en lægevagt ud og kigge på dig? Der er hverken normalt eller sundt at gå og besvime :S

Lasse havde kvalme og dårlig mave i sidste uge, Luna har haft 2 dage med forkølelse i starten af vinteren, men ellers er vi alle tre gået fri for sygdomme i denne vinter. Er egentlig meget imponeret over, at vi (tilsyneladende) alle har undgået influenzaen.

Jeg spiser selv Longo Vital (pga forkølelsessår), men ingen af børnene får vitaminpiller.

Jeg tror på, at aktiviteter (specielt ude) og motion, styrker immunforsvaret langt bedre end en daglig vitaminpille.

Så måske du skulle overveje, at gå minimum 1 time dagligt? Cykle en tur hver dag? Eller andet i den stil, så du kommer ud og får luft og får rørt dig, hver dag.

[quote=Gry Gressbakken;120846]Tak og i lige måde Gitte.

Det bekymre mig sgu lidt det der du fortæller om? Tror du ikke det bedste ville være at få en lægevagt ud og kigge på dig? Der er hverken normalt eller sundt at gå og besvime :S[/quote]

Indrømme blankt jeg selv er bekymret, så vil se om lægevagten kan komme ud i eftermiddag, eller om gemalen kommer tidlig hjem og kan køre mig derind. Har jo tidligere haft en blodprop i benet som startede ldit på samme måde.

Ved også det kan hænge sammen med jernmangel m.m som jeg kan risikere pga. min maveoperation og jeg ikke optager tingene på samme måde mere, men syntes bare jeg er rigtig dårlig i dag.

MVH
Gitte

Gitte, jeg ville altså ikke turde vente hvis jeg var dig - det lyder alvorlig nok til at du burde ringe nu og forklare at du har haft en blodprop før.

og god bedring til dig også -kramer

Vivi:

Altså jeg skal jo igang med svømning og fitness gennem min skole. Men jeg kommer ikke ud når jeg har det sådan her…

Gitte: Jeg ville heller ikke turde vente. Slet ikke hvis du hr nedsat følelse i hænder og ben/fødder.

Måske er jeg hys, men jeg ville ringe efter lægevagten og kræve de kom med det samme og fortalte om min tidligere blodprop og om besvimelserne. Jeg synes det lyder rigtig farligt det der.

Hellere overeagere en gang for meget, end at underreagere en for meget…

[QUOTE=Gry Gressbakken;120856]
Altså jeg skal jo igang med svømning og fitness gennem min skole. Men jeg kommer ikke ud når jeg har det sådan her…[/QUOTE]

Det var nu heller ikke ment, som at du skulle igang i dag, men starte op dagligt, når du er frisk igen :slight_smile:

Egen læge vil desværre ikke køre ud og lægevagten åbner først fra kl.16, så må desværre vente 2 timer endnu

MVH
Gitte

Har du ikke en ven eller nabo som så kan jente dig og køre dig på skadestuen eller noget?

[quote=DK Sacala;120860]Egen læge vil desværre ikke køre ud og lægevagten åbner først fra kl.16, så må desværre vente 2 timer endnu

MVH
Gitte[/quote]

Ring 112 og tal i det mindste med dem

Gitte, jo før du kommer på en skadestue eller lignende, jo bedre. Når du har haft det før, så skal der ses grundigt på det, og de skal ikke bare feje dig af.
Skriv evt ned, hvad du vil sige, før du ringer, så du får det hele med. Fakta, så de ikke kan feje dig af med begreber som ‘hysteri/angstanfald’ eller noget.

Hovedpine og skidt tilpas, Gry? For mig lyder det som om, at du er rendt ind i den influenza, som mange af os har været igennem her over jul og nytår. Hovedpine og ubehag i kroppen plus forkølelsessymptomer peger i den retning. Iprener, varme drikke og ned under en stor dyne og evt en til, for man fryyyser bare. Fortæl, hvordan det udvikler sig, Gry, så kan vi bedre råde.
Er det blodtrykket, så er det forholdsvis nemt at behandle. Mit bliver også holdt kunstigt nede, og det er vigtigt, for langtidsskaderne sent i livet er rigtig stygge!
Jeg kender til det med at være sart for vira og luftvejsinfektioner, og jeg har dyrket masser af motion gennem livet. Cyklet til alt, dyrket klassisk ballet, styrketræning, svømning, aerobic sågar.
Men er man genetisk disponeret sådan, så bider skidtet bare på en. Jeg får mig en influenzavaccine hvert år, simpelthen. Og begynder jeg at hoste op og ikke bare hoste, så skrubber jeg til lægen, får lyttet på lungerne og taget en lille blodprøve. Jeg havde for nogle år siden nogle ordentlige omgange lungebetændelse, og det er svært at blive af med - og svært at komme sig helt af ( :slight_smile: jeg tager også LongoVital)
Ikke for at male fanden på væggen, altså :stuck_out_tongue: Men man kan også bare blive syg - og være disponeret for det.
Ekstremer som ham på 14, godt, at det bliver undersøgt.

P t arbejder jeg i en speciallægeklinik og skriver journaler, så ud fra det vil jeg gerne sige helt generelt:

  • Går man og besvimer, så slå i bordet overfor lægen og forlang hjerteundersøgelse (med ARBEJDS-ekg! Det er det, der viser noget, hvis der er noget). Og evt. til øre-næse-halslæge (man behøver ikke henvisning til det) for at få tjekket luftveje og evt. tegn på astma, hvis man har åndenød-

Svimmelhed bør man også gå til øre-næse-hals-læge med, det kan faktisk godt have med ørerne at gøre.

God bedring, Gry, og et cyberkram til dig, med tak for din frelsende hjælp igår (og kjolen :smiley: ) :thumbup: