Afføring på halen

Nu er det sket et par gange at lille Polle har haft l*rt siddende fast i halen efter han har været på bakken… Han har ikke hverken blød eller dårlig mave og det er KUN ham det er sket for, ikke Teddy. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes? Han er semilanghårskat, men det er Teddy jo også, faktisk har Teddy en længere pels end Polle. Gruset er groft, klumpende… Jeg forstår det simpelthen ikke. Men synes det er så synd at han skal have vasket numsen nærmest engang om ugen, da han slet ikke er glad for at blive vasket. Håber nogen kan hjælpe. Klem fra os:)

Fjern afføringen med det samme… tør efter med en fugtet klud… lad ham selv klare resten…

Og lev så med at du har en semilanghåret kat, der er et svin :wink:

Han har sikkert alt for travlt med at komme væk fra bakken… og så hænger der noget ved… vær glad for at han IKKE tørrer r*v gennem hele din stue, som visse andre katte gør suk

[quote=Ann K;439569]Fjern afføringen med det samme… tør efter med en fugtet klud… lad ham selv klare resten…

Han har sikkert alt for travlt med at komme væk fra bakken… og så hænger der noget ved… vær glad for at han IKKE tørrer r*v gennem hele din stue, som visse andre katte gør suk[/quote]

Tror du har ret…

Har godt nok aldrig hørt om det før…

Det der med at tørre numsen tværs gennem hele stuen, det kan du tro at han gør:S Og turen involverer ALTID det eneste gulvtæppe vi har i hele hjemmet:thumbdown::ups:. Jeg plejer at fjerne det værste med sådan nogle økologiske vådservietter uden parfume osv. Vi får da vasket gulv noget oftere end vi plejede og vores rodalon forbrug er ca. triblet:høhø:. Tak for dit svar, var nemlig lidt bekymret, hellere at han er et lille svin end at han er syg:thumbup:

Orkkk… man bliver hærdet efter ca 14½ år med Tjalfe… jeg elsker den kat - men… er meget glad for at vi ikke længere har gulvtæpper :wink:

Det lyder da alligevel lidt øv, at de kører røven hen af gulvet…? Mine katte har altid gjort det sådan i perioder…ikke altid…

Det er heldigvis:kryds: ikke hver gang det sker. Og jeg :bebe: at det ikke bliver en ting der kommer til at følge os de næste 20 år:venter:. Men uanset, så er Polle den dejligste, sjoveste og kærligste lille killinge-dreng i verden, så han vil altid være lige højt elsket uanset om vi så skal vaske gulv dagligt:hjerte: Men guuuuud altså, at komme hjem efter en lang dag og så er der et pænt brunt “poopy trail” rundt i hele hjemmet:uha::argh:

Jeg ved ikke, om du er klar over det, men Rodalon er sindssygt giftigt for katte, så hvis du vasker noget af i Rodalon, så husk at vaske efter flere gange i rent vand.

Proopy trail :tihi:

[quote=Ann K;439569]Fjern afføringen med det samme… tør efter med en fugtet klud… lad ham selv klare resten…

Han har sikkert alt for travlt med at komme væk fra bakken… og så hænger der noget ved… vær glad for at han IKKE tørrer r*v gennem hele din stue, som visse andre katte gør suk[/quote]

Jeg tror også at det handler om han har for travlt med at komme ud og opleve… Som jeg kan læse, så er det jo ikke fordi han ikke vil tørre det af :tihi:

Den er jeg glad for! Det var jeg nemlig ikke klar over (altså ud over sund fornuft der siger mig at alle rengøringsmidler er giftige). Havde hørt at rengøringsmiddel med amoniak og klor var noget der tiltrak og samtidig var giftig for katten, så det er røget ud. Men heldigvis så har jeg altid tørret efter med vand. Plejer at putte rodalon på en svamp og så “følge sporet” og efterfølgende vaske godt med vand. Men stadig godt at vide. Var selvfølgelig klar over ar rodalon ikke er sundt for nogen, men alligevel:ok:

May herhjemme har det også oftes - og nærmest springer ud af bakken som gjaldt det livet… Suk, og det giver også “poopy trails”. Herhjemme bruges en kam til at fjerne hømhømmen, og så vaskes der lidt efter med en vådserviet.
Er det blød mave som desværre næsten altid ender i pelsen, så bliver katten placeret i vasken med bagbenene, og så vaskes der bagdel - Diego og Jako på brusergulvet, de er for store til vasken, hehe…

Det med kammen er en rigtig god idé:ok: Den siger jeg mange tak for:tak:

Hvis ikke han skal bruges til udstilling, ville jeg klippe ham helt korthåret i rumpepartiet. Han synes sikkert heller ikke selv, det er særligt behageligt at have en klump hængende - Og pelsen vokser jo ud igen!

Korthårede katte kan skam også godt have bæ i bagenden.
Arthur, min 12 årige Siameser kommer jævnigt spænende med sådan en hænge pølle bag i,
men da han aldrig har blød bæ, bliver det taget med et stykke køkkenrulle, - altså når jeg ser det. :tihi:
Ellers ordner hundene det - yummy.!

Rodalon kommer aldrig mere ind i mit hus, efter at en person mistede en kat, der havde trådt i nogle dråber Rodalon vand,
slikket det af poterne og fået sine tarme nærmest ætset op, den var to døgn om at dø. :ked:
.

Har du overvejet at klippe ham?

Vi klipper Sookie bagi, så der ikke hænger noget ved. De andre bimser kan godt gå på toilettet uden der er noget, der sidder fast. Hun bliver selvfølgelig ikke klippet, så det ser fjollet ud, men bare så der ikke er hår, der hvor det normalt sidder fast. Du kan jo overveje det :slight_smile:

Men ja, ved nogle semi-langhårskatte sidder afføring bare fast i pelsen - det er en af “glæderne”.

Med hensyn til at de kurer hen over gulvet, så har jeg lært Frigg at det gør man altså ikke. Når hun begyndte på det har jeg simpelthen sagt NEJ, løftet hende op og tørret hende i numsen med noget køkkenrulle eller lignende. Det har taget lang tid, men nu gør hun det ikke længere, nu bliver hun på bakken til hun er færdig…det er nok ikke så behageligt at blive tørret i numsen af “mor” :tihi: For ja, det er altså ikke særlig rart at komme hjem til sådan et spor af afføring - selvom der selvfølgelig ikke er noget i vejen med hyppig gulvvask :stuck_out_tongue:

[quote=Bente_K;439692]
Rodalon kommer aldrig mere ind i mit hus, efter at en person mistede en kat, der havde trådt i nogle dråber Rodalon vand,
slikket det af poterne og fået sine tarme nærmest ætset op, den var to døgn om at dø. :ked:
.[/quote]
Jamen, der røg rodalonen så lige i skraldespanden. Hvad bruger du til gulvvask? Jeg har hørt; Ingen klor, ingen amoniak. Men hvad er så “mindst farligt”?

[quote=Nevadaisy;439708]Har du overvejet at klippe ham?

Vi klipper Sookie bagi, så der ikke hænger noget ved. De andre bimser kan godt gå på toilettet uden der er noget, der sidder fast. Hun bliver selvfølgelig ikke klippet, så det ser fjollet ud, men bare så der ikke er hår, der hvor det normalt sidder fast. Du kan jo overveje det :slight_smile:

Men ja, ved nogle semi-langhårskatte sidder afføring bare fast i pelsen - det er en af “glæderne”.

Med hensyn til at de kurer hen over gulvet, så har jeg lært Frigg at det gør man altså ikke. Når hun begyndte på det har jeg simpelthen sagt NEJ, løftet hende op og tørret hende i numsen med noget køkkenrulle eller lignende. Det har taget lang tid, men nu gør hun det ikke længere, nu bliver hun på bakken til hun er færdig…det er nok ikke så behageligt at blive tørret i numsen af “mor” :tihi: For ja, det er altså ikke særlig rart at komme hjem til sådan et spor af afføring - selvom der selvfølgelig ikke er noget i vejen med hyppig gulvvask :p[/quote]

Jeg synes at det er sejt du har en kat der hedder Sookie:rock:. Han er faktisk ikke ret langhåret der omme, og det er heldigvis (:kryds:) ikke hver gang det sker. Det er vist når han er meget legesyg eller lign. Håber virkelig det er noget der vil blive mindre og mindre hyppigt, ellers kan det sagtens være det ender med en ny frisure der omme:ok::slight_smile:

Vi havde en lang periode, hvor Bernie’s mave var pænt ustabil… Det er den heldigvis ikke mere. :slight_smile:

Men en dag vi kom hjem kunne vi lugte helt ude foran hoveddøren, at noget ikke var som det skulle være. Bernie havde (endnu engang) haft lort på poter og hale og så kunne man så ellers se hvor han havde været i løbet af dagen :besvimer: Og det var bare over alt!!! :frowning:

Det hjalp faktisk at vi pillede toppen af kattebakken. Det er han simpelthen for stor et skrummel til at kunne hitte ud af. Og det er længe længe siden vi er vågnet kl. 3 om natten med en kat der stinker af afføring og som skal ud og have vasket halen og/bagdelen…

Kunne du ikke bruge sæbespåner opløst i vand til rengøring af gulvene?

jeg har 7 cooner med klippede rumper…

jeg klipper præventivt så jeg ikke pludselig får en grim overraskelse