Afskyr katte læder/lædersofa?

Jeg er så heldig at jeg er blevet tilbudt en lædersofa og sprang straks til da jeg i forvejen har en sofa i uld som bare tiltrækker alle katte hår og den er ikke til at gøre rent.
Men så for jeg at vide fra en anden katte ejer at katte som regel ikke bryder sig om lædersofaer, noget med den glatte overflade. Og at da de selv havde lædersofa måtte tildække den med et tæppe for at kattene ville ligge i den.
Så til jer med lædersofa og katte - passer det? Gider kattene ikke lædersofaen?

Nu har jeg ikke læder møbler…

men kender mange der har, og der er jeg ikke stødt på problemet…

Jeg havde oogså lidt svært ved at tro på det. Men tænkte så jeg lige ville spørge jer herinde.

Uld, det bliver heluden, derefter helulden opskåret, suk.
Læder kradser de faktisk ikke i (der kommer løb hurtigt mærker) - mine ligger ikke direkte på læderet med mindre der lige er sol det - men de ligger gerne i en hule eller på et tæppe.
Og så kan man vaske læderet, dejligt når man har mange dyr - jeg købte mine brugt (og vil gøre det næste gang igen) da indmaden kom ud af mine ikke mere flotte uldsofaer.

Vores katte bruger vores lædersofa og læderstole som kradsetræ, og det ser NIX pænt ud. -bleg
Og de HAR 2 rigtige kradsetræer, så det er ikke det, der er problemet. :slight_smile:

Ja det oplevede jeg også da jeg havde lædersofa, de ville helst ligge på et tæppe på den.

Jeg har lædersofaer og jeg synes da tit at der ligger katte, så nej, jeg kan ikke genkende det …

Det har nok noget med pelslængden at gøre - læder er koldt det er jeg sikker på en korthårskat mærker. :stuck_out_tongue:

Læder er og bliver det eneste vi har og skal have. Hårene sætter sig ikke i, de kan vaskes af og noget der er vasket er uværeligt renere end noget der er støvsuget.
At katte ikke ynder at kradse i læder, syntes jeg lige BØR informeres Kamikaze’s Findus Fy (han hedder Fy) med ordet indgår ikke blandt de ord han fatter -høhø …så han kradser videre.
Han ligner virkelig èn der ser SÅ uskyldig ud…når der maltrakteres sofaarmlæn…hans yndlingssteder [smilie=hate-tunz.gif]

Du sendet bare Fy på træningslejr i gundsømagle - så er det problem løst :stuck_out_tongue:

Men du er nu selv uden om det - kattes personlighed afspejler deres navn -mai

Det har nok noget med pelslængden at gøre - læder er koldt det er jeg sikker på en korthårskat mærker. :P[/quote]

Jeg har katte med alle pelslængder -høhø og hende den stribede på mit banner, ligger tit i den ene sofa.

Så er det ederma’me godt jeg ikke kaldte Ranya for Rod…men istedet Raoul [smilie=hate-tunz.gif] At så katten i den grad er halvhjernet, er en anden sag, men han har det sjovt.
Da jeg kørte på arbejde for 4 timer siden lå omtalte ROD med hovedet i et skruestik som Simba 2 havde lavet…men førstnævnte havde også i flere minutter drillet og når Ranya driller SÅ driller han…han er faktisk en pistilens [smilie=hate-tunz.gif]

vi har tidligere haft læder og det var vores katte vilde med, de kradsede heldigvis ikke i det, daffy elskede bare lædersofaerne og slængede sig meget i dem.
nu har vi sofaer i microfiber og det er bare noget røv at holde kattehårsfri.
næste gang vi skal ha nye sofaer blir det læder igen

Vi har læder sofaer og stole, og begge katte elsker at ligge på dem også direkte. Ingen af dem kradser i dem, kun i deres kradsetræ, så ingen problemer det. det eneste problem er at, de leger ret voldsomt, dvs de spæner rundt og på i møblerne, så der kan der komme mærker. Men igen det gør ikke noget her i huset, hvor vi også har to små børn.

Vi har altid haft lædersofa og det hindrer bestemt ikke kattene i at være i sofaen…

Kan dog sige at den ikke bliver ved at være pæn (vores har fået en DEL mærker efter kløer)…

Men, de elsker at putte i den - så ingen problemer her :wink:

Må give de andre ret. Da vi havde lædersofa brugte de den ligeså meget som de bruger vores stof sofa nu :smiley:

ja man undgår nok ikke helt at få små mærker i læderet efter en hængfast katteklo, men sådan er det vel nok når man har kattedyr, mange med hund får jo osse spist deres møbler osv.
tror vi katteejere i sidste ende er bedre stillet

jeg har selv lædersofa…

jeg synes nu ikke det gør nogen forskel…
Demus sover altid op af mig i den mens jeg er på nettet eller ser tv… og nikoline ligger indtil vidre stadig i vindus karmen… men mon ikke hun en dag kravler over i sofaen :slight_smile:

Mine katte afskyr bestemt ikke lædersofaen, har lige sat et par billeder ind, så du kan se hvor meget de faktisk nyder dem…

Ahh det er jo dopede katte - er der i det hele taget liv i dem :?