Aftensmad i januar

Hvad byder køkkenerne på derude?

Vi skal have fyldte rødspætter.
Fyldet er rejer og asparges. Og vi skal have store fritter til som tilbehør - og nogle dåsemajs.

Vi har fået hjemmelavede Pizzaer :slight_smile:

Sildemadder … og nu spiser jeg nybagte muffins som dessert :ok:

Vi fik noget helt nyt af egen opfindelse. :høhø:

Kalkunschnitzler banket flade, fyldt med skiver af æbler og rå løg samt en ost ved navn Temptation. Rullet sammen og omviklet med bacon. Serveret med råstegte kartofler stegt i ovnen og æblesauce ‘‘MUMS’’

Vi får noget mørbradgryde med porrer, gulerødder, kartofler, bacon i tern og masser af persille :slight_smile:

Opskriften er fra en DSB-bog om egnsretter.

Hvedkerner og tvebak

Vi har fået en hjemmekomponeret tomatsuppe.
Mogens sagde jeg bare havde at huske hvordan jeg gjorde, for han var helt vild med den.
Knus Elin

Kylling med ris og salat :slight_smile:

grønsagssuppe med brød :slight_smile:

Engelsk bøf med ovnbagte rodfrugter (kartofler, jordskokker, gulerødder og rødbeder)

Man er jo på skrump… :slight_smile:

Vi fik bøffer af rådyrfars, og så med grøntsager og sovs.
Det var mums. Elsker rådyr.

Sætter en færdigret i ovnen lige om lidt - så er den færdig når jeg kommer ud af badet.

Tror det bliver en boller i karry :tihi:

Vi fik farsbrød med kartoffel kroketter :slight_smile:

I morgen står den på indbagt svinemørbrad med bønner i persillepesto og andre fintskåret grønsager til :smiley:

Casper har en kammerat på besøg, og de handlede ind og bestemte sig for burgere med hjemmelavede bøffer - ikke helt dårligt :slight_smile:

Jeg lavede pitabrød :slight_smile:

I dag står den på en stor portion coleslaw.
Skulle lave noget til i morgen, hvor jeg står for forplejningen ifm et møde, og lavede bare en større portion, så jeg ikke skulle lave aftensmad oveni.

Jeg tror det bliver til lasagne i dag :slight_smile:

Tomatsuppe med Cevapcicci-stykker i :savle:

Kartoffelæggekage