Aftensmad i Juni

Squash i baconsvøb, salat og flutes med tomat, hvidløg, oregano og ost.

Salat med :
Saltkogte kartofler
Meget finthakket hvidløg og skalotteløg
Tomat
Hjertesalat
Edamamebønner
Blomkål Broccoli

Dertil kogt æg, græske oliven g lidt brødcrutoner

Pinligt, men jeg orkede ikke lave noget i varmen! Så Baba´s Pizza er på vej med en pizza og en kebab rulle…

Den står på medister med det hele til her til aften

Mørbrad fyldt med mark champignoner,tranebær, rosmarin og persille omviklet med røget skinke dertil små ny kartofler med en lille kold klat smør og en super skøn tomat salat med masse af basilikum og mozzarella :savle:

Eg rest kødsovs med ris til.

Koteletter, med pomfritter, sovs og en majskolbe til :slight_smile:

kold kartoffelsalat på blomkål og ingen kartofler, her til en steak

Idag fik jeg min vilje i varmen, så yoghurt med friske blåbær og noget drys :slem: Gemalen var ikke voldsomt imponeret og fandt selv ud af at smøre noget brød :slight_smile:

Tacos! :slight_smile:

Vi har grillet sammen med min søn i hans have. Mand og søn fik frankfurtere og noget vestjysk marineret skinkesteg, som vist var rigtig lækkert. Jeg fik en hjemmelavet tofupølse og 3 grillede kæmpe champignons, fyldt med fransk brie :savle:.

Dertil var der bålstegte kartofler, grønsalat med cremefraiche dressing, og hvidløgsflutes til os alle.

Drikkevarer var øl og sodavand.

Det lyder lækkert Ann, lige noget for mig, som ikke tåler gluten. Må jeg be’ om en opskrift :bebe:.

I aften skal vi have hjemmelavet pizza med nogle venner:) Det giver nemlig mere tid til eksamenslæsningen for de 3 af os:)

Skal på job i aften, så jeg tager endnu en dag med proteinpulver og proteinbar… Gider simpelthen ikke at lave mad lige pt…
Hvis jeg bliver meget aktiv, så kan det være at jeg tager lidt stenalderbrød med mortadellapølse og et par cherrytomater med…
Når jeg kommer hjem, skal der smovses med en jordbær smoothie - tror lige at jeg kan overkomme det :slight_smile:

Åh vi skal have noget så lækker som rugbrødsmadder med nye kartofler med karse og purløg.:savle:
Lysten er ikke til at lave varm mad i den varme idag :wink:

Helt nyopgravede danske kartofler, hakkebøf og champignon sovs til. Og måske noget fintsnittet sommerspids kål med lidt gulerødder i.

Morten skal til Jellingløb, så jeg må sørge for mig selv… Det bliver noget rugbrød - og så ølkage til dessert.

Venligst
Dorthe

“Ryd køleskabet” - Claus er ene hjemme i weekenden, så det skal være lidt overskueligt derinde :tihi: Så der står en kylling i ovnen og hygger sig med nogle kviste løvstikke, og i et andet fad nogle små nye kartofler med lidt olie, salt, peber og hvidløg - og så kommer der lige et par friske majskolber dertil :ok: Så blev der da lidt mere plads :høhø:

Fandt et par entreco bøffer i fryseren igår, så det skal vi have sammen med nogle kartofler skåret i skiver og smidt i ovnen. Jeg skal have nogle champignon til og Casper vil have ærter (som altid med den mand er ærter løsningen… :rulleøjne: :tihi:)

Rester: pølser hvidløgsflutes, salat og lasagne.