Aftensmad juli 2010

Det blev til en grovbolle med flødeost, ananas skive og en lækker grøn pesto jeg fik af min veninde i går til fødselsdagen. Hold op mand, det var jo bedre end alt muligt McD mad, som ellers var planen! Lækkert, lækkert, lækkert!

Her har den stået på blandet salat, friske asparges, nye kartofler, og kyllingebryst.

Idag står den på rødspættefilet, spinatgratin med revet ost, og en salat med tomat, salatløg, champignon og squash.

Vi skal hjem til mine forældre, og have lasange :smiley:

Hiver lige tråden frem igen.
Her står den på omelet med revet ost og champignon, der først er ristet i røget paprika.
Dertil en grøn salat af cherrytomater, hjertesalat og forårsløg.

Vi griller nogle pølser og brød. Og så har jeg forsøgt mig med flødekartofler. Håber de bliver gode :kryds: :savle:

Vi skal have melon og parmaskinke, tomat og mozzarella, tørret vildsvinekød, lidt forskellige oste og noget godt brød. Dertil kold rosevin :slight_smile:

Jeg skal havde oksesteg, nye kartofler, og hjemmelavet agurksalat.

Vi griller tigerrejer, fiskespyd med laks og noget hvidfisk med peberfrugt.
Et par bøffer med grillet majskolber til ( og rigeligt smør til majsene:høhø:) og så en salat med forskelligt, og pyha, nu er jeg ved at være mæt :rock:
Hilsen Lisbeth

Her bliver det chili con carne (det varmer jo så godt :rolleyes:) med gulerodssalat til.

:savle:

Vi har fået sushi. Makiruller med agurk og avokado. Tigerrejer marineret i hvidløg og soja stegt svinekød.

Blandet salat med kogt skinke skåret i strimler, en helt vildt lækker tyrkisk madost og hvidløgsdressing :savle:

Jeg inviterede min bror på sen aftensmad.

Menuen stod på (helt enormt sommerligt :høhø:) dansk bøf med bløde løg, brun sauce og nye Samsøkartofler kogt (og spist) med skræl.

Dertil iskold sodavand…pyha det var varmt at stå ved komfuret med så mange blus tændt.

Men maden faldt i gæstens smag, og det er da det vigtigste :thumbup:

Vi har været til fødselsdag/grilaften :smiley: Fik grillet tortilla med laks og smørreost til forret og lækre bøffer med flødekartoffler og salat :savle: og masser af kage til desert :ups: MUMS! Har siddet udenfor fra 17 til 0:30 :thumbup:

I aften står den på tunbøf, ristede champignons og en salat med tomater, forårsløg, salat og squash, dryppet med rød balsamico.

Jeg holder familiefødselsdag og vi skal have bulgur salat med chili rejer og laks, en kylling tortilla lasagne, Guacamole og en lagkage lavet af vanilje yoghurt, jordbær og makroner.

Vi får gæster i aften og skal have grillede flanksteaks med nye kartofler og asparges, der vendes i olie og krydderier og kommer på grillen i en foliebakke. Dyppelsen er tzatziki med masser af hvidløg. Derudover skal vi have en salat af blandede salatblade, hjemmelavede semidried tomater, feta og tørrede tranebær.

Desserten bliver jordbær og cantaloup-melon marineret i hyldeblomssaft med vanillekorn, som serveres med flødeskum vendt med cheasy fraiche rørt med kanelsukker :slight_smile:

Har ikke lagt mig helt fast på menuen i aften, men det bliver enten flødekartofler med en krydderhakkebøf eller hjemmelavet pizza på grovbund…

Umiddelbart er det vist flødekartoflerne der trænger mest til at blive spist, så det ender nok med dem…de skal da heldigvis også bare i ovnen og så passe sig selv.

Og så skal der drikkes masser af isvand til :høhø:

Idag bliver det til ovnbagt torsk pakket ind i helbladet spinat (fra frost) blandet revet ost og lækre danske san marzano-tomater.
Dertil dampet dansk blomkål.