Aftensmad juli 2010

Cantaloup melon med parmaskinke, carpaccio med parmesan og hindbærbalsamico og masser af jordbær til dessert :smiley:

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=19963”]Flad mave - farserede peberfrugter [/ame] med bønner til :slight_smile:

Skal hjem til mine forældre… Hmm… Hvad skal jeg mon have… Sikkert noget sundt og godt :slight_smile:

Pomfritter og hollandaise sauce… orker ikke andet end hurtig mad i den her varme da

Krebinetter og flødekartofler. :slight_smile:

Her bliver det en klassiker, omelet med champignon og gedeost, og en salat.

smørrebrød…skulle egentlig også have melon med parmaskinke, men meloner er åbenbart udsolgte alle steder i nærheden :frowning:

Pga. min ryg bliver det hurtigmad = Toasts med skinke og ost.

Jeg overvejer stadig, om det skal være pasta eller risotto… Pasta er nok hurtigst, men nu må vi se…

Pizza hentet hos pizzamanden :tihi:

I dag vil jeg lave en variant af pastasalat med tomater, mung-spirer, ristede champignon og dampet broccoli, og så noget tun i vand.

Jeg skal have kyllinge bryst, og hjemmelavet kartoffelsalat :slight_smile:

Vi skal have spinat og feta tærte med bønne salat:savle:
Det er vist livretten her hjemme:p

[quote=SIBsofie;405987]Vi skal have spinat og feta tærte med bønne salat:savle:
Det er vist livretten her hjemme:p[/quote]

Uhm, det tror jeg jeg vil lave i morgen. :smiley:

Hvis du kunne tænke dig opskriften på en super lækker, super sund og lidt anderledes bund (hihi, det rimer endda), så sig endelig til:)

Ja tak :thumbup:

Here comes:

Tærte bund:

100 gr mandler
1 dl. grovvalsede havregryn
1 dl mel (her bruger jeg gerne spelt eller hvid hvede, men alt kan sådan set bruges)
1 tsk salt
Lidt lunkent vand.

Mandlerne blendes til “mel”, havregrynene blendes “let”.
Blandes sammen med salt og mel. Kom vandet i lidt af gangen, til du har en sammenhængende let klæbrig masse. Dejen rulles ude mellem 2 stykker bage papir, kommes i tærtefad og “prikkes” med en gaffel. Giv gerne bunden en 5-7 minutter i ovnen inden fyld af eget valg kommes i:)
Bages på ca 200c.

God fornøjelse.

Den smager simpelthen super lækkert, og fordi der er så meget naturligt fedtstof i mandlerne behøver man ikke engang smøre tærtefadet:)

Tusind tak. Det lyder vildt godt; jeg må prøve den i morgen. Smutter du mandlerne, eller maler du dem med skind på?

Jeg lade skindet blive. Når de bliver blendet så fint, så “forsvinder” det nærmest bare:) Det giver mest en fin lidt mørkere farve til bunden.

i aftes blev det til en lækker lakse ret:)


Uploaded with ImageShack.us
Som er rigtig lækker :smiley: