Aftensmad oktober

Vi fik lasagne i går og i aften står den på medister :slight_smile:

Igår fik vi kyllingefilet og kartofler stegt i hvidløgssmør med græsk krydderi på.

I dag skal vi have hjemmelavet pizza :slight_smile:

i går fik vi bare rugbrødsmadder…i dag kommer Martin og Lisa og spiser…vi skal have koteletter i fad…med løse ris til

I aften bliver det til rester fra køleskabet. Karrygryde og kogte kikærter.

I går fik vi lammekorteletter med bagte rodfrugter og persillesalat. I dag skal vi ud og spise inden en biotur med nogle venner, og det bliver sikkert et eller andet burgersnask. Suk.

Mandevenner :ikkemig:

Hvordan laver du det Solveig? :slight_smile:

Rester fra igår , hønse frikassé med spelt

Jeg tog bare den første den bedste opskrift der dukkede op på google. Hun sagde det smagte udmærket. Ikke nær så godt som det hun fik i England, men det kunne spises. Der findes helt sikkert mange andre og bedre opskrifter, men denne så hurtig ud, og jeg havde det hjemme der skulle bruges :smiley:

Okay, det må prøves :slight_smile:

I fredags gik jeg i krig med den helt store julemiddag m. flæskesteg, hvide kartofler, brune kartofler, rødkål og brun sovs lavet fra bunden… Mmm… Det var bare godt, havde inviteret lillebror og hans kæreste over at spise med mig og kæresten:) - Og så var der til flæskestegs-sandwich dagen efter, det havde manden ønsket :wink:

• Lørdag blev det vist til nogle røde bøffer, med nogle bådkartofler og kartoffelkugler til (sådan nogle fra frys), og med en lækker rødvinssauce til :slight_smile:

• Søndag var jeg jo til udstilling i Kolding, så der fik jeg en gang boller i karry kl. 15-16 stykker, og det var så den aftensmad :smiley:

• Mandag fik vi lækker rodfrugt-suppe m ciabattabrød til.

• Og i går fik vi gullash m. kartoffelmos

Aner ikke hvad det bliver til i aften :slight_smile: - Nogle gode ideér?

Jeg har droppet kartoflerne i aften. Er ved at hoste mine lunger op, så har bare slet ikke lyst til at kokkerere. En veninde har været så sød at sende mig et kort med lidt penge i til lidt guf, så de bliver brugt til en gang junkfood fra den lokale pizza pusher. Maja mener godt hun kan nedsvælge en burger.

Har haft en veninde til frokost, og lavede da en kæmpe portin tærte, så der er mad til flere dage til mig også.
Tærten er lidt alternativ, da der i stedet for en dejbund, er brugt græskarstykker. Fyldet er som til en traditionel tærte, med æg, ost, og forskellige grøntsager.
Til aften tager jeg et lille stykke af tærten og så spiser jeg lidt kidneybønner til.

Vi skal have rødvinsmarineret skinke culotte med bagte rodfrugter og rødvinssovs til. Jeg laver nok også en forret, med rejer og tun

Jordskok/seller/porre suppe med karry og på søndag er menuen allerede lagt fast…stegt flæsk med persillesovs lavet efter KISS kost principperne :smiley:

I dag skal vi have æggekage med masser af bacon i, og det serveres selvfølgelig med tomater., og noget godt brød til.

Jeg har bestilt sushi i aften, så venter bare på den flinke kinamand kommer og ringer på døren med min mad :høhø:

Tournedos med bearnaise, fritter og ærter

Hvidkåls suppe

Græske bøffer med feta…stegte grøntsager, pomfrites og bearnaise :slight_smile:

Vi var på Le Le Streetkitchen og spise suppe og friske ruller.